Announcement

Collapse
No announcement yet.

KTM 690-Tråden

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by lillen_le View Post
    okej, man tackar för tipsen.. ska försöka höja styret till att börja med.. kanske skulle satsa på ktm,s styrhöjare med inbyggd "vibrationsdämpare"....

föresten, någon som vet ett bra å vettigt däck dom funkar bra kombination landsväg / crossbana, endurostigar?

tacksam för svar. / Erik
    Jag har prövat med Mt21 och T63.
    Mt21 höll inte så värst länge, ca 120 mil sedan var bakdäcket ganska så slut. Var bra grepp både fram och bak på grus. Lite vingligt på asfalt.
    Fram håller för 2 bakdäck om man säger så.

Nu har jag T63 på, har bara kört ca 30 mil med dom.
    Dom är lite stadigare än när Mt21 var nytt för dubbarna är lite lägre.
    Greppet har varit helt okej både på asfalt och grus.

Det känns som att Mt21 är mera för grus och T63 mera allround.

Detta är vad jag tycker. Kanske andra tycker annat...

Comment

Originally posted by nilzz View Post
      Jag har prövat med Mt21 och T63.
      Mt21 höll inte så värst länge, ca 120 mil sedan var bakdäcket ganska så slut. Var bra grepp både fram och bak på grus. Lite vingligt på asfalt.
      Fram håller för 2 bakdäck om man säger så.

Nu har jag T63 på, har bara kört ca 30 mil med dom.
      Dom är lite stadigare än när Mt21 var nytt för dubbarna är lite lägre.
      Greppet har varit helt okej både på asfalt och grus.

Det känns som att Mt21 är mera för grus och T63 mera allround.

Detta är vad jag tycker. Kanske andra tycker annat...
      Hur är T63 i skog och grus då?
      Jag tänkte testa med dem, kör du med 130 bredd bak? De finns ju inte i 140..

Comment

Originally posted by badpitt View Post
        Hur är T63 i skog och grus då?
        Jag tänkte testa med dem, kör du med 130 bredd bak? De finns ju inte i 140..
        För min körning så tycker jag att fästet räckte till hela tiden på grusvägar.
        Gick att åka på ställ och samtidigt ha bra bett fram.
        Har inte testat mindre stigar/skog.
        130 bak är det jag har.

Comment

Nu börjar 690 bli riktigt brutal; 690R ! (fastbikes)
          Division de l'essence prémélangée

Comment

Längre fjädringsväg & riktiga däck på 690R är ju naturligtvis bra men varför sämre strålkastare?

Synd att dom behåller den idiotiska bränslepåfyllningen och den omöjliga placeringen av bakre blinkers.
            HMR

The art event!

Comment

Originally posted by HMR View Post
              Längre fjädringsväg & riktiga däck på 690R är ju naturligtvis bra men varför sämre strålkastare?

Synd att dom behåller den idiotiska bränslepåfyllningen och den omöjliga placeringen av bakre blinkers.
              Tja, hur stor skillnaden blir rent praktiskt är ju svårt att sia om.

Nu är ju detta ett genidrag av KTM, byt fjädrarna i gaffel och bakdämparen, släng på billigare instrument och lampa från endurohojarna, höj priset, vips så har vi fått en R hoj. Snacka om billig utvecklingskostnad på den modellen.

Comment

Originally posted by kave View Post
                Nu är ju detta ett genidrag av KTM, byt fjädrarna i gaffel och bakdämparen, släng på billigare instrument och lampa från endurohojarna, höj priset, vips så har vi fått en R hoj. Snacka om billig utvecklingskostnad på den modellen.
                Du sa det!
                Skulle inte förvåna mig om den blir dyrare än den vanliga trots billigare lösningar.
                Lämmeln

Husaberg FE 570 -12
                Honda XRV750 -02, Husaberg FE 570 -12, KTM 690 Enduro R, KTM 530 EXC, KTM 690 Enduro, KTM 950 Adv,
                KTM 625 SXC, KTM 525 EXC, KTM 520 EXC, Honda XR400R, KTM 640 LC4, Honda XR400R, KTM EGS 620, Honda XR600R,
                Honda XL600V Transalp, Honda VFR750F, Honda XR600R, Honda VFR750F, Honda XL600R, Honda CB400N

Comment

Originally posted by HMR View Post

Får hoppas att det i vart fall är en halogenlampa så man slipper det risiga glödljus som jag fick då jag i god tro köpte en EXC-lampa -08 med insats.

Jag har borrat hål i lilla stänkan och flyttat blinkers dit. Sitter inte helt vinkelrätt monterat men ser helt ok ut tycker jag själv.
                  http://forum.soe.se/showpost.php?p=334527&postcount=525
                  Lämmeln

Husaberg FE 570 -12
                  Honda XRV750 -02, Husaberg FE 570 -12, KTM 690 Enduro R, KTM 530 EXC, KTM 690 Enduro, KTM 950 Adv,
                  KTM 625 SXC, KTM 525 EXC, KTM 520 EXC, Honda XR400R, KTM 640 LC4, Honda XR400R, KTM EGS 620, Honda XR600R,
                  Honda XL600V Transalp, Honda VFR750F, Honda XR600R, Honda VFR750F, Honda XL600R, Honda CB400N

Comment

pris

Såg hos någon engelsk handlare att R skulle kosta ca 90 tusen + acra =100 lakan huga!!!!!
                    ----------------------------------------------------
                    Under stjärnorna är alla vi små

Comment

Hm lite hutlöst pris
                      Men klart de sjunker kanske ganska fort i andrahandsvärde

Comment

FI lampan

Var ute en runda idag, efteråt spolade jag av hojen.
                        När jag körde in hojen började FI lampan lysa och motorn började gå orent.
                        Den måste väl tåla att spolas av? Jag använde en vanlig trädgårdsslang med pekfingret som "högtryck".
                        Vi körde en del lera och vattnet gick några gånger upp till underkant av motorn. FI lampan lös inte innan jag började spola.
                        Någon som varit med om något liknande?

Comment

Var ute en runda idag, efteråt spolade jag av hojen.
                          När jag körde in hojen började FI lampan lysa och motorn började gå orent.
                          Den måste väl tåla att spolas av? Jag använde en vanlig trädgårdsslang med pekfingret som "högtryck".
                          Vi körde en del lera och vattnet gick några gånger upp till underkant av motorn. FI lampan lös inte innan jag började spola.
                          Någon som varit med om något liknande?
                          Har du läst av FI lampkoden? Finns i instruktionsboken,lite bökigt och smått tokigt av KTM att läsa av antalet blinkningar,fast sken osv på lampan för att läsa av vad som är fel.Hade önskat att det kom upp ett nr i displayen istället + FI fast lysande sken.

Comment

Originally posted by Bumse View Post
                            Har du läst av FI lampkoden? Finns i instruktionsboken,lite bökigt och smått tokigt av KTM att läsa av antalet blinkningar,fast sken osv på lampan för att läsa av vad som är fel.Hade önskat att det kom upp ett nr i displayen istället + FI fast lysande sken.
                            Såå noga har jag inte läst boken, skall ut till garaget idag efter jobbet å kolla. Jag trodde bara det var ett summa alarm.

Comment

Såå noga har jag inte läst boken, skall ut till garaget idag efter jobbet å kolla. Jag trodde bara det var ett summa alarm.
                              Nepp det är olika tid på sken o antal blink.
                              Jag har spök på temgivaren i luftburken,tidigare kabelbrott men fixat,även bytad tempsensor men där är åter nåt spök till o från.
                              Det får dom dock ta på garantin och titta på nästa service tillfälle.

Comment

Originally posted by Bumse View Post
                                Nepp det är olika tid på sken o antal blink.
                                Jag har spök på temgivaren i luftburken,tidigare kabelbrott men fixat,även bytad tempsensor men där är åter nåt spök till o från.
                                Det får dom dock ta på garantin och titta på nästa service tillfälle.

Jag har något liknande kladd.. lampan lyser å blinkar om vartannat.. var felkod på tempsensor i luftburken.. har funkat till å från ett tag men nu lyser de konstant så nu står hojen på garanti rep.. men de verkar ta en evighet å få hem en ny tempsensor... lämna hojen i onsdags.. ILLA!

Comment

Working...
                                X