Announcement

Collapse
No announcement yet.

KTM 690-Tråden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Originally posted by Knoxville View Post
    Vad använder ni för vikter för att balansera då? Hade lite av biltemas självhäftade hemma, men det kändes inge bra. För lite vikt per bit...tänkte satsa på ekervikter, men vet inte vilka eller vart jag hittar bra sådana...
    Kör med 4 st. såna här 25 grammare per hjul på min exc500 ... finns i 35 grams vikt också.

    http://www.bikeline.se/sv/artiklar/b...ng-kromad.html
    Just for fun ... https://www.youtube.com/channel/UCHf...w=57&flow=list

    Comment


      kanon, beställt två paket :)

      Comment


        Click image for larger version

Name:	12278945_1100512309980886_875926778733691335_n.jpg
Views:	1
Size:	66.2 KB
ID:	848550Hej kan nån kunnig säga om fram drevet behöver bytas tycker det ser ut som det är slitet är en ktm 690 enduro r 11 det gäller
        tog kort på bakdrevet det ser inte alls slitet ut ,vet inte när drivpaketet bytes senast då jag köpte hojen från funbike
        ska man byta hela drivpaketet eller vad tycker ni?Click image for larger version

Name:	12278945_1100512309980886_875926778733691335_n.jpg
Views:	1
Size:	66.2 KB
ID:	848550Click image for larger version

Name:	6909_1100520996646684_7006578702164885717_n.jpg
Views:	1
Size:	22.3 KB
ID:	848551
        Last edited by ISIDOR; 03-17-2016, 07:03 PM.

        Comment


          Ditt fram drev är sopslut, byt
          Bak drevet ser inte så dåligt, satsa på framdrev o ny kedja, har du råd byt bak me då vet du vart du står.
          Nam durus est via invia = För den envise är ingen väg ofarbar

          Comment


            Originally posted by pepe View Post
            Ditt fram drev är sopslut, byt
            Bak drevet ser inte så dåligt, satsa på framdrev o ny kedja, har du råd byt bak me då vet du vart du står.
            Tackar jag fick en offert på 2900kr med arbete på en ktm återförsäljare då var det DID kedja samt ktm drev
            satt 15 kuggars drev fram 45 kuggars bak det är inte original drevning eller ?

            Comment


              Byt själv allt så blir de inte så dyrt..

              Comment


                saknar någonstans att vara samt har inte alla verktyg som behövs, lämnar in då vet jag att det blir riktigt gjort

                Comment


                  Originally posted by ISIDOR View Post
                  saknar någonstans att vara samt har inte alla verktyg som behövs, lämnar in då vet jag att det blir riktigt gjort
                  Då förstår jag... Inte kul om man inte har varken utrymme eller verktyg..
                  Jag ser mer att de blir riktigt gjort om man gör de själv, istället för någon annan gör de..

                  Comment


                    15/45 är orginal drevning, åker du mycket på små stigar o lite bökigare terräng gå upp till 48 kuggar bak, då blir den lite piggare å du kan köra på tvåans vxl. i stökigare terräng vilket ger en lite lugnare gång.
                    Det du behöver för att byta själv är:
                    En 8, 10 ans hylsa för kedje skyddet fram, en 24 för framdrevet "tror jag", en stor skruvmejsel, hammare för att knacka ner låsbrickan.
                    Å du lossar drevmuttern innan du tar bort kedjan ! !
                    Nam durus est via invia = För den envise är ingen väg ofarbar

                    Comment


                      Halvt inne på att sälja min 690 -13 men vill ha koll på om det går att ordna ett litet irriterande problem innan jag bestämmer mig

                      Cykeln dör ibland på tomgång och ibland på låga varv, varit så sedan start. Gått ca 400 mil. Tidigare ägare har satt dit Rallyraid skumfilter, tagit bort och pluggat SAS, satt på Wings slipon. Den är mappad med modifierad Evo1 (förmodligen tuneboy) för mer effekt på mellanregister. TPS och Lambda är avslagna.

                      Har gjort "15-minutersomstart". Gjorde ingen skillnad.

                      Har inte så mycket koll detta med mappning. Om man lämnar till verkstad och ber dem sätta i en EVO1, återställs TPS och lamda? Kan man förvänta sig att tomgångsbekymret försvinner efter detta?

                      Comment


                        Kan de inte vara så enkel sak att höja tomgång lite?

                        Comment


                          Hur många kör med manual kamkedjesträckare (vet att RallyRaid säljer en) ?
                          Är det något man bör kosta på sin "stor-stånka" för att förhindra tråkiga haverier?

                          Följdfrågan blir hur ni justerar in den manuella sträckaren. Rally Raids manual säger att man skall spänna tills att kamkedjan inte kan rubbas sidled i på kamdrevet. Det låter jääääkligt hårt enligt mig!?

                          Comment


                            Originally posted by JPT View Post
                            Kan de inte vara så enkel sak att höja tomgång lite?
                            kanske dum fråga men går det att justera tomgången själv på 690n, det är väl det 15-minutersgrejen ska göra?

                            Comment


                              Originally posted by Oscarr View Post
                              kanske dum fråga men går det att justera tomgången själv på 690n, det är väl det 15-minutersgrejen ska göra?
                              Exc modellen går de att ställa tomgången... Tänkte även funka 690 då.

                              Comment


                                Acra säljes. Se Annonstorget.
                                HMR

                                The art event!

                                Comment

                                Working...
                                X