Announcement

Collapse
No announcement yet.

KTM 690-Tråden

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

E de samma låda i 690 SM som enduro?
    /Palle

Comment

Ok tack, får testa mig fram. Tror jag provar men några kugg mindre, skulle det inte bli bra så går jag tillbaka till oginaldrevning.

Comment

Nu börjar mc:n bli äventyriserad inför Krystallen.
        Edit: Som kanske inte blir av pga av vädret...
        Attached Files
        Last edited by JockeJ; 02-08-2016, 07:58 PM.

Comment

Originally posted by Starfighter84 View Post
          Ok tack, får testa mig fram. Tror jag provar men några kugg mindre, skulle det inte bli bra så går jag tillbaka till oginaldrevning.
          Jag körde standarddrevning och det funkade bra. Dvs 47 på 18" och 42 på 17".
          HMR

The art event!

Comment

Vad gör man åt den klena fotbroms pedalen?
            Krökte min idag. Brakesnake missade jag att montera.
            Finns det alternativ till orginalet?
            Hittade på ktm twins, men den är så sjukt dyr.

Köpte f.ö.v adv.specs hasplåt, mkt nöjd.
            Last edited by Tänäre; 02-07-2016, 07:55 PM.

Comment

Alternativen är dyra men håller , bröt av 2 standard innan jag bytte till den jag haft sen .
              vet inte vad ktmtwins säljer men Rallyraids är tåligare än ktms iallafall
              Gsxr750 -85 gsxr750 -98 Yamaha r1 -00 xt600k -93 gsxr1000 -01 xr650r -01 KTM 690r -10

Comment

Originally posted by sundström View Post
                Alternativen är dyra men håller , bröt av 2 standard innan jag bytte till den jag haft sen .
                vet inte vad ktmtwins säljer men Rallyraids är tåligare än ktms iallafall
                Tack för tipset!
                Kollade båda & det verkar va samma.
                Dock tar ktm twins mer betalt för sin.
                Blir ju rally raids om inget annat alternativ dyker upp.

Comment

Kan man på något enkelt sett se vilken map som ligger i hojen utan extern programvara? Eller man behöver Tuneecu eller liknande för att kunna läsa ut det?

Comment

Originally posted by Starfighter84 View Post
                    Kan man på något enkelt sett se vilken map som ligger i hojen utan extern programvara? Eller man behöver Tuneecu eller liknande för att kunna läsa ut det?
                    Årsmodell på hojen?
                    Nu kan jag ha fel men har för mig att det är såhär:
                    -13 och tidigare går det att kolla med tune ecu eller hos din närmaste KTM verkstad.
                    -14 och nyare fungerar inte tune ecu till så där är det bara din KTM verkstad som kan hjälpa dig.

Comment

Stötte på den här annonsen och känner att jag måste dela med mig här.
                      http://www.blocket.se/alvsborg/Demon....htm?ca=10&w=3

Comment

En fråga: Kör ni med däckslås? Sitter ju inga där som standard, men nu när jag är mitt uppe i att kränga på endurodubbdäck, så känns det som att man vill ha däcklås...för som jag förstått det så trivs inte dubbdäck speciellt bra med däcktryck över 1 bar, då gummiklackarna måste kunna flexa lite för att dubbarna skall sitta fast.

Hur gör ni på sommaren?? Däcklås eller inte? Kommer troligtvis köra med MAXXIS IT i 120 bredd alt. Pirelli MT21.

Gissar att man måste kompensera med ekervikter för att slippa galen obalans i motorvägsfart (de få gånger man kör där).

//Erik

Comment

Ja, kör med lås nu efter x antal avdragna ventiler, borde nog egentligen balansera ren fälg med lås på men inget jag gjort än.
                          Kör runt 1.1 -1.5 sommartid så jag trodde däcket skulle sitta still på fälgen utan lås men icke.
                          Gsxr750 -85 gsxr750 -98 Yamaha r1 -00 xt600k -93 gsxr1000 -01 xr650r -01 KTM 690r -10

Comment

Balanserar alla hjul efter däckbyte. Tar bara ett par minuter men ökar komforten rejält. Biltemas balanseringsanordning är bra.

Använder däckslås bara på bakhjulet med knotterdäck. Har räddat flera ventiler. Som jag ser det blir moppen okörbar med däckslås utan balansering.
                            HMR

The art event!

Comment

Multiverktyget KTM 690 har tagit mig till Krystallen i Röros utan problem. Imorgon 45mils hemresa. Den blev väldigt lätt på framhjulet med packväskor.
                              Så här såg det ut igår morse.
                              Attached Files

Comment

Vad använder ni för vikter för att balansera då? Hade lite av biltemas självhäftade hemma, men det kändes inge bra. För lite vikt per bit...tänkte satsa på ekervikter, men vet inte vilka eller vart jag hittar bra sådana...

Comment

Working...
                                X