Announcement

Collapse
No announcement yet.

KTM 690-Tråden

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Blev en tur med hojen i dag , men för blöta klibbiga grusvägar var inte så kul för bra fäste Click image for larger version

Name:	12654208_1070383252993792_4360747532652187681_n.jpg
Views:	3
Size:	123.3 KB
ID:	848469

Comment

Monterade gpsen idag. Rally-raid överfall och fäste. Hemmagjord klämma. 4mm gummi mellan överfall och fäste och 4mm runt fågelpinnen. Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1454021808.989590.jpg
Views:	1
Size:	354.3 KB
ID:	848473Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1454021830.006427.jpg
Size:	343.6 KB
ID:	848474 Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1454021751.342918.jpg
Size:	352.9 KB
ID:	848471Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1454021772.773639.jpg
Size:	334.8 KB
ID:	848472

Comment

Spräckt bottendel sadeln!
        Hur har ni gjort...lagat..köpt ny?
        Tips?

Comment

Originally posted by Tänäre View Post
          Tips?

Lagade.... http://forum.soe.se/showthread.php?2...l=1#post641859
          ..å sadeln har inte spruckit igen...
          Vem F*N har lagt asfalt på gruset?

ex. Knalltackterfahrer

Comment

Originally posted by JockeJ View Post
            Monterade gpsen idag. Rally-raid överfall och fäste. Hemmagjord klämma. 4mm gummi mellan överfall och fäste och 4mm runt fågelpinnen. [ATTACH]82445[/ATTACH][ATTACH]82446[/ATTACH] [ATTACH]82443[/ATTACH][ATTACH]82444[/ATTACH]
            Med den konstruktionen riskerar du att GPSen vickar runt fågelpinnen. Lägg till ett dämpat stag som stoppar vicket.

Bäst dämpning får man, rent matematiskt, med fyra mycket mjuka gummidämpare som monteras i hörnen på en så stor kvadrat som möjligt. Gärna en 40 cm stor kvadrat. Jag har det och mina GPSer sitter mjukt men ändå helt still utan synliga skakningar.
            HMR

The art event!

Comment

Originally posted by Tänäre View Post
              Tips?
              Lagat med glasfiber + coat från Biltema. Funkat helt problemfritt i minst 1000 mil.
              HMR

The art event!

Comment

Originally posted by JoHu View Post
                Lagade.... http://forum.soe.se/showthread.php?2...l=1#post641859
                ..å sadeln har inte spruckit igen...
                Ser bra ut! Tack!

Comment

Originally posted by HMR View Post
                  Med den konstruktionen riskerar du att GPSen vickar runt fågelpinnen. Lägg till ett dämpat stag som stoppar vicket.
                  Får se hur den beter sig under hårda förhållanden, den är riktigt stabil i klämman och mer finns att dra fast. Klart bättre än det medföljande ram-fästet iaf. Lovar att återkomma med rapport ifall någon vill göra liknande.

Comment

Hej, har lagt handpenning på en 690 enduro -16 som skulle dyka upp nu i mars. Om jag byter luftfilter och akrapovic eller wings dämpare vilken mapp passar bäst då?

Comment

Som jag förstår/hört finns det bara en map för luftfilter och slipon (egentligen gjort för helsystem). Det som går att justera sen elektroniskt är typ motsvarande flytta nålen på en förgasare. Jag har luftburk/filter/wings slip on på min och den går fett.
                      620SC,525 EXC,950Adv,625 SXC, 950SE, 525 EXC SixDays Aprilia 4.5, Ktm 950 SE, - Sålda
                      Can-AM XXC Outlander, stealth snorkel, radiator relocation kit, KTM 690 R -14

Comment

Är väl acraMappen som finns från och med 14 till slipon , innan finns en drös mappar som är tillgängliga med tuneco
                        Gsxr750 -85 gsxr750 -98 Yamaha r1 -00 xt600k -93 gsxr1000 -01 xr650r -01 KTM 690r -10

Comment

Originally posted by sundström View Post
                          Är väl acraMappen som finns från och med 14 till slipon , innan finns en drös mappar som är tillgängliga med tuneco
                          Ok tack så mycket

Comment

Planerar att byta drivpaket, men vad rekommenderas för drevning? Har original drivpaket på nu och upplever den sig ganska högvarvig, speciellt när jag kör med motardhjulen på. Kör mest grusväg och asfalt. Är det idé att gå ner några kugg bak, eller man kommer bara att ångra sig?

Comment

Två kedjor och olika bakdrev är nog enda du blir nöjd med , med 17tummarna blir det surrigt med originaldrevning och på grus/stig vill man gärna gå upp ett par kugg bak.
                              Har motardfälgar liggande som Inte gick mycket just för att det blir lite väl surrigt med endurodrevning
                              Last edited by sundström; 02-06-2016, 12:00 PM.
                              Gsxr750 -85 gsxr750 -98 Yamaha r1 -00 xt600k -93 gsxr1000 -01 xr650r -01 KTM 690r -10

Comment

Originally posted by Starfighter84 View Post
                                Planerar att byta drivpaket, men vad rekommenderas för drevning? Har original drivpaket på nu och upplever den sig ganska högvarvig, speciellt när jag kör med motardhjulen på. Kör mest grusväg och asfalt. Är det idé att gå ner några kugg bak, eller man kommer bara att ångra sig?
                                De e bara o prova sig fram. Motardhjulen e väl 17 17? så där blir det ju en utväxling om du kör samma drev. Mindre bak. De w ju inte så dyrt o köpa några st. Eller provar du nån annans o ser om du gillar dennes drevning. Tänk på att ha två olika kedjor då dom upp till en viss drevning inte får samma längd.
                                /Palle

Comment

Working...
                                X