Announcement

Collapse
No announcement yet.

KTM 690-Tråden

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by HMR View Post
    Blev tipsad på FB att de svåråtkomliga däcken på bilden, Maxxis IT, nu finns att köpa från tirendo.se.

Beställde hem 120/100-18 (7305) och 80/100-21 (7304). Dom lär gå åt! :)
    Kanon! Ett favvodäck som jag har letat efter.
    F.d. Evil Invader

M Motoadventures Hojresor

Comment

Originally posted by Knoxville View Post
      Någon som kan tipsa om passande dubbdäck till 690:in? Tänkte att man kanske måste ha hårdare däck än till vanliga enduron pga av mer vikt och effekt??

Kör AC10 på 350:in...

Hur gör ni andra med servicen? Jag har precis köpt en från 2014 som bara gått 160 mil. Servad på firma vid 80+ mil på sommaren 2014. Sedan gick den ca 80 mil till innan den parkerades. Nu när den stått still drygt ett år, så jag vill byta olja+filter iaf. Vill helst göra det själv, men hur funkar det med garanti och motorskadeförsäkringen jag har genom halvförsäkringen?? Det blir ju inga stämplar i boken. Tänkte däremot spara kvitto på Motorexoljan och filtrena från bytet. Bor norr om Sundsvall, så det är långt till närmsta KTM-handlare (15 mil till Järvsö, som är närmast).
      Det är 1000 mil mellan servicearna, jag byter olja+filter efter 500mil, skriver upp allt som jag byter servar på hojen på ett servicepapper.
      Jag tror inte att det blir problem om man servar oftare än man behöver lr. ? ?
      Nam durus est via invia = För den envise är ingen väg ofarbar

Comment

Originally posted by El Presidente View Post
        Blev dock lite konfunderad då det fanns olika upplagor av Maxxis IT att köpa...?
        Jag har två oanvända 100/100-18 du kan få gratis om du hämtar dom. Maxxis 6000-nånting. Utmärkt grepp men håller bara typ 80 mil. Rackarns magra dock. Ser lite konstiga ut men funkar bra. Nä - jag tror du skall köpa 110/100-18 eller 120/100-18.

Det finns två olika Maxxis IT. 7305 resp 7305D (fram 7304 resp 7304D) . D står för Desert. D har hårdare gummi och kraftigare stomme. Tål mer stryk men har sämre fäste på löst & halt underlag. D passar bäst på stenigt underlag.
        Last edited by HMR; 12-02-2015, 10:13 PM.
        HMR

The art event!

Comment

Originally posted by pepe View Post
          Jag tror inte att det blir problem om man servar oftare än man behöver lr. ? ?
          Jo det kan bli problem om stämplar saknas. Slavcylindern pajade under garantitiden på min 2008 och jag hade servat själv. Dvs sista stämpeln saknades. KTM vägrade stå för reservdelskostnaden. Detta trots att slavcylindern inte finns med på serviceschemat. Jag ställde till ett djävla liv här på SOE (i denna tråden...) och till slut backade KTM.
          HMR

The art event!

Comment

Originally posted by Hoppe View Post
            Väldigt smidig lösning! Själv har jag en vanlig mapswitch på styret där man måste bryta tändningen varje gång man byter map.

Däremot byter jag aldrig map längre, utan kör alltid på läget "wild". Wild funkar bäst för mig oavsett om jag kör surhål, knixiga skogsstigar eller snabba grusvägar. Tycker dom andra maplägena är helt onödiga.

Vad tycker ni andra?
            Jag kör visserligen mest asfalt men jag har gjort en ny mapp som kombinerar "Soft" på lägre varv med "Advanced" på högre. Funkar bra från pendling till bankörning. Fast jag uppskattar Soft-läget vid bankörning i regn. Uppskattar dock inte bankörning i regn.

Comment

Jag har två oanvända 100/100-18 du kan få gratis om du hämtar dom. Maxxis 6000-nånting. Utmärkt grepp men håller bara typ 80 mil. Rackarns magra dock. Ser lite konstiga ut men funkar bra. Nä - jag tror du skall köpa 110/100-18 eller 120/100-18.

Det finns två olika Maxxis IT. 7305 resp 7305D (fram 7304 resp 7304D) . D står för Desert. D har hårdare gummi och kraftigare stomme. Tål mer stryk men har sämre fäste på löst & halt underlag. D passar bäst på stenigt underlag.
              Utmärkt svar (i sedvanlig ordning!) - tack!
              Blir att beställa ett 120/100-18 mao.
              XR 650 -01 + Tricker -06

Comment

Någon som vill sälja en sadel passande en Enduro R -14? Skick ointressant så länge stommen är hel... PM!

Comment

Går i tank-tankar och funderar på vad jag behöver. 5 liter extra kanske räcker om man håller sig till kortare utflykter, 3-5 dagar i Norden. Man kan klämma ner en sån på den plats där luftrenaren sitter och byta ut den mot en mindre.
                  Frågan är hur påverkar det motorn? Ställer den om sig själv eller måste jag mappa om den? (12+5=17 dvs. 30mil+)

På sikt om det blir riktigt långa turer så har man ju möjligheten kvar att komplettera med dom 10 liters tankar som finns, men i dagsläget när jag inte vet vart det bär hän så kanske ovan är en bra början? (12+5+10=27 då kommer man 50 mil)

Comment

30 mil är väll magiska gränsen när jag är ute och kör.
                    Jag körde evo1 mappen med tanken under sadeln dvs öppet filter och akrapuff.
                    KTM 1190 Adventure R

--> My Movies <--

Comment

Då är man äntligen ägare till en ktm 690 enduro R års mod 11 :=)
                      köpt från funbike västerås, får den hemskickad nästa vecka med lastbil
                      har inte haft möjlighet att provköra men enligt funbike var den i väldigt bra skick, ska bli spännande se hur den funkar på grusväg samt skogsstigar lättare enduro

Comment

Originally posted by ISIDOR View Post
                        Då är man äntligen ägare till en ktm 690 enduro R års mod 11 :=)
                        köpt från funbike västerås, får den hemskickad nästa vecka med lastbil
                        har inte haft möjlighet att provköra men enligt funbike var den i väldigt bra skick, ska bli spännande se hur den funkar på grusväg samt skogsstigar lättare enduro
                        Välkommen :D
                        chasp.se

Comment

Tackar :)

Comment

Isidor, jag har en styvare bakfjäder liggande till -11 om du råkar vara i 90 kg klassen.
                            HMR

The art event!

Comment

Isidor, jag har en styvare bakfjäder liggande till -11 om du råkar vara i 90 kg klassen.

Vad har du för pris på den fjädern?
                              Vem F*N har lagt asfalt på gruset?

ex. Knalltackterfahrer

Comment

väger över 100kg tyvärr, är det 90 kg uppåt?

Comment

Working...
                                X