Announcement

Collapse
No announcement yet.

KTM 690-Tråden

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by oden View Post
    Har läst lite (rykten) på nätet och motorn för KTM 690 Duke R 2016 får rätt många förändringar som, om man får gissa kommer till KTM Enduro R 2017 och/eller Husqvarna 701 Enduro 2017.

7% mer effekt, 6% mer vridmoment
    Mindre vibrationer
    1000rpm mer

Det som är intressant enligt expertisen är vev från Enduro R 2012/2013, cylinder och kolv från Duke R 2016 vilket ger 730cc men också mer vibrationer om man inte också tar toppen från Duke R 2016. För en KTM Enduro (R) 2008-2016 innebär detta en ökning med 77cc, frågan är om det är värt det?
    Rent historiskt har det varit så att Enduromodellen fått Dukes uppgraderingar 1 år efter?

Comment

Någon som har snappat upp det här, http://kit690.com/ ?

Man blir ju sugen på att sälja hojen, köpa sig en 690 och det här paketet Lite dyrt kanske men riktigt najs!!!

Comment

Tredje Svartbygget

Tredje Svartbygget igen

Försöker få Bo Rönströms gamla låda att trivas ihop Rally Raid tankarna. Går rätt bra men kabelstammen är i vägen. Blir till att flytta vissa delar. Dvs klippa av, rutta om, löda ihop.

Last edited by HMR; 11-09-2015, 07:30 AM.
        HMR

The art event!

Comment

Vilka K&N luftfilter med vinklad stos passar våra hojar?
          I drive because i enjoy it.

Comment

Originally posted by Martin Eves View Post
            Vilka K&N luftfilter med vinklad stos passar våra hojar?
            Ru1750 eller ru0830 är dom jag sett när jag funderat på knfilter , 1750 har en del klagat på lite stor anslutningsdiameter samt tappat mellanregister ,0830 använder dom som har tratten till luftburken inuti filtret.
            Någon som kör med 4literstank och kn podfilter ?
            Gsxr750 -85 gsxr750 -98 Yamaha r1 -00 xt600k -93 gsxr1000 -01 xr650r -01 KTM 690r -10

Comment

Tredje Svartbygget

Tredje Svartbygget går vidare

Provkörde runt kvarteret idag. Allt funkade som det skulle. T ex mina extrahjul som jag konverterat till ABS, ABS-dongle, och inte minst elsystemet som jag meckat en del med.

Justerat hastighetsmätaren. Den var fabriksinställd på att visa 4% för hög hastighet. Satte ner det till att visa exakt rätt. Inte tillåtet men det skiter jag i!

Har idag oxå monterat Scotts styrdämpare på en styrhöjare från Underground Machine samt elastiskt/dämpat styrfäste från X-trig.

Last edited by HMR; 11-09-2015, 07:28 AM.
              HMR

The art event!

Comment

Vem blir först med att bygga om sin 690 till en 701?
                Kärsta Carlsson

Comment

Är vell bara byta dekaler så är det klart?!
                  620SC,525 EXC,950Adv,625 SXC, 950SE, 525 EXC SixDays Aprilia 4.5, Ktm 950 SE, - Sålda
                  Can-AM XXC Outlander, stealth snorkel, radiator relocation kit, KTM 690 R -14

Comment

Originally posted by HMR View Post
                    Justerat hastighetsmätaren. Den var fabriksinställd på att visa 4% för hög hastighet. Satte ner det till att visa exakt rätt. Inte tillåtet men det skiter jag i!
                    Om hastighetsmätaren (och trippmätaren) visar rätt eller fel beror ju iofs på vilket framdäck du använder. Blir ju viss skillnad på omkretsen med ett slätt asfaltdäck kontra ett rejält nabbdäck.

Varför skulle det inte vara tillåtet att ändra inställningen?

Comment

lat fråga men.
                      Vad har vi för drevning på 2015 modellen original?
                      chasp.se

Comment

Originally posted by Hoppe View Post
                        Om hastighetsmätaren (och trippmätaren) visar rätt eller fel beror ju iofs på vilket framdäck du använder. Blir ju viss skillnad på omkretsen med ett slätt asfaltdäck kontra ett rejält nabbdäck.

Varför skulle det inte vara tillåtet att ändra inställningen?
                        Det är just där olagligheten dyker upp. Jag har valt en omkrets som med mina olika däck visar i genomsnitt rätt. I praktiken någon enstaka km/tim fel upp eller ner. Det är inte tillåtet att ha en mätare som visar det minsta lilla för lite.

Jag har ställt in min Renault på motsvarande sätt. Den visar något för lite med sommardäck och något för mycket med vinterdäck.
                        HMR

The art event!

Comment

Originally posted by bryggenz View Post
                          lat fråga men.
                          Vad har vi för drevning på 2015 modellen original?
                          Lat svar: Samma som på tidigare årsmodeller.
                          HMR

The art event!

Comment

Tredje Svartbygget

Tredje Svartbygget håller ställningarna. Dvs idag har jag pulat med en ställning till de två GPSerna. Tidskrävande att få till alla mått rätt. Konstruktionen skall ju vara lätt, stark, vibrationsfri och ha plats för två GPSer utan klydd med frambromsslangar och annat.

HMR

The art event!

Comment

Så var ställningen till GPSerna klar. Dvs nästan. Återstår lackering och montage av vindrutan.

HMR

The art event!

Comment

Originally posted by HMR View Post
                                Så var ställningen till GPSerna klar. Dvs nästan. Återstår lackering och montage av vindrutan.

Nu börjar det likna något.
                                Tror 3:e bygget blir bäst :)

Comment

Working...
                                X