Announcement

Collapse
No announcement yet.

KTM 690-Tråden

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by wynot View Post
    Äntligen! Efter många om och men + några bakslag så har jag äntligen blivit ägare till -15 690 enduro. Snart skall det gasas!😀
    Hoppas det finns några likasinnade i karlstadstrakten som man kan grusbusa med.
    Grattis
    Kärsta Carlsson

Comment

Click image for larger version

Name:	uploadfromtaptalk1442179356481.jpg
Views:	1
Size:	551.5 KB
ID:	848233
      Kärsta Carlsson

Comment

Originally posted by r33z View Post
        Någon som vet om denna kontakt ovanför tändspolen ska hänga löst?

[ATTACH]81805[/ATTACH]
        Det är för charcoal canister som sitter på hojen i USA bland annat, du behöver inte bry dig om den.
        Strajpa upp den bakom plasten om den är i vägen eller stör 👍
        KTM 1190 Adventure R

--> My Movies <--

Comment

Ny motor och lite annat för 690 duke 2016, kanske innebär en del nyheter på enduro fronten också?

http://www.fastbikes.se/index.php/ny...och-annat-nytt

Comment

Originally posted by r33z View Post
            Nya vipparmar och rätt storlek på shimsen, nu rullar den fint igen.

Såg denna när jag väntade på personal...:

[ATTACH=CONFIG]81842[/ATTACH]
            Jo, det är min. Sista rundan med nuvarande 2011 blir Jontes grusrunda nästkommande helg då jag oxå tar hem nya moppen. Min 3:e 690! Sedan blir det en & annan timme i garaget att flytta alla prylar från gamla moppen. Styrdämpare, GPS-fäste, fotpinnar, LED-ljus, svarta kåpor, etc, etc. Gamla moppen återställs till originalskick och säljs på Blocket framåt våren.
            HMR

The art event!

Comment

Att startmotorn ibland inte orkar dra runt motorn beror på tveksamt fungerande dekompressionsanordning. Är tyvärr helt normalt på 690. Man kan förspänna fjädern lite så blir det bättre.

Mycket viktigt att släppa startknappen direkt när det händer. Annars kan startmotorn överhetta. Bara att försöka igen. Funkar alltid på 2:a försöket.
              HMR

The art event!

Comment

Knepigt det där med havererade vippor. Jag som kört sammanlagt 6000 mil med mina två 690 har inte haft några problem med motorn över huvud taget. Är det bara tur? Eller är det för att jag kör mesigt? Dvs sällan fullgas på höga varv.

Eller är det en följd av att jag alltid använder rätt olja - 10W60?

Just skador på ventilmekanismen brukar vara det första som dyker upp vid uteblivna oljebyten eller fusk med oljetypen. Skulle våga gissa att det fuskas väldigt mycket!

En 690 skall vid kallstart gå helt tyst (nåja...) utan skrammel eller rassel. Köp inte en 690 som rasslar!
                HMR

The art event!

Comment

Originally posted by rockstone View Post
                  Ny motor och lite annat för 690 duke 2016, kanske innebär en del nyheter på enduro fronten också?

http://www.fastbikes.se/index.php/ny...och-annat-nytt
                  Läste på fejan om detta. Innebär att man kan trimma sin 654 till 730cc med ktms originaldelar enligt vad jag förstår.

Motorn i 2016 Duke R lär troligen dyka upp i Enduro R 2017/2018 modellen om man ska ge sig på en kvalificerad gissning.

Comment

Nån som vet vad som hänt med fastbikes websida?
                    620SC,525 EXC,950Adv,625 SXC, 950SE, 525 EXC SixDays Aprilia 4.5, Ktm 950 SE, - Sålda
                    Can-AM XXC Outlander, stealth snorkel, radiator relocation kit, KTM 690 R -14

Comment

Originally posted by HMR View Post
                      Knepigt det där med havererade vippor. Jag som kört sammanlagt 6000 mil med mina två 690 har inte haft några problem med motorn över huvud taget. Är det bara tur? Eller är det för att jag kör mesigt? Dvs sällan fullgas på höga varv.

Just skador på ventilmekanismen brukar vara det första som dyker upp vid uteblivna oljebyten eller fusk med oljetypen. Skulle våga gissa att det fuskas väldigt mycket!

En 690 skall vid kallstart gå helt tyst (nåja...) utan skrammel eller rassel. Köp inte en 690 som rasslar!

Mina vippor har tyvärr rasat relativt kort efter jag har haft ett anfall av trotteltourette, jag gasar hårt när mina Motard hjul är monterade.
                      Det kan bli långa pass med fullgas på 6'ans vxl. när vägen tillåter : )
                      Nam durus est via invia = För den envise är ingen väg ofarbar

Comment

4300 mil med EJ original mappning och trimkam.
                        Inte rädd att låta varvstopp gå i innan nästa växel.
                        KTM 1190 Adventure R

--> My Movies <--

Comment

Originally posted by HMR View Post

Min 690 kastade in efter 2700 mil avgasvippans rulle var jätteglapp....upptäcktes vid ventil justering i vintras.... Har bytt olja dubbelt så tätt än vad boken säger och med rekommenderad olja 10w60 Motorex olja....
                          Körstilen är en gasglad högerhand och bakhjulen är kortlivade på min moppe...
                          Vem F*N har lagt asfalt på gruset?

ex. Knalltackterfahrer

Comment

Hur är det med denna map switch http://www.karlstrommotor.se/sv/arti...c-f-insprut-hu, har någon koll på om den även funkar till 690 Enduro -15?
                            Plug & play?

Comment

Nu är hojen ny besiktigad! Click image for larger version

Name:	uploadfromtaptalk1442922734915.jpg
Views:	1
Size:	390.2 KB
ID:	848263
                              Kärsta Carlsson

Comment

Originally posted by wynot View Post
                                Hur är det med denna map switch http://www.karlstrommotor.se/sv/arti...c-f-insprut-hu, har någon koll på om den även funkar till 690 Enduro -15?
                                Plug & play?
                                Japp, funkar i alla fall på min 2014 och det borde vara samma lika på 2015. Vi är några här i Hofors som använder den.

Beträffande 2016. Varför inte vänta på Husqvarna'n, Är väl i princip samma hoj. Hoppas på lite mer godis på den. Undra om KTM kommer att lägga över det här segementet helt på den blågula sidan?
                                http://elemji.blogspot.se/

Comment

Working...
                                X