Announcement

Collapse
No announcement yet.

KTM 690-Tråden

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by bryggenz View Post
    Vad har ni för styrhöjare på era 690? skulle behöva lite tips
    Kör oxå ROX,
    http://roxspeedfx.com/collections/ad...-1-8-handlebar
    högre går inte för vajrarna. Funkar för mig. Och nu ligger sänkta fotpinnar i verkstan för montering, sen så...

Comment

Är det någon som har erfarenhet av att montera Motard däck/fälg?

Vart har ni köpt fälg/däck?
      Vilka fälgar och däck ska man ha?
      Kan man lita på ebay leverantörer?

Jag har en KTM 690E -10

Tack på förhand.

Comment

Click image for larger version

Name:	019.jpg
Views:	1
Size:	924.3 KB
ID:	847732Click image for larger version

Name:	012.jpg
Size:	885.7 KB
ID:	847731Click image for larger version

Name:	035.jpg
Size:	999.9 KB
ID:	847730Kör med fälgar från ktm 660 ,finns färdiga adapterkit att köpa till gamla lc4 fälgar om man inte fixar till sånt själv.
        Fram tog jag bort 320mm skivan med distans bakom sen är det bolt on med originalskivan förutom att plasten får gröpas ur vid däck/fälg .
        Bak satt det krymphylsor i lagren som togs bort och en bredare distans på bromsskivssidan samt distans för bromsskivan och längre skruv till skivan sen kör jag med originalhubben .
        Klart och snabbt fixat
        Last edited by sundström; 06-01-2015, 10:00 PM.
        Gsxr750 -85 gsxr750 -98 Yamaha r1 -00 xt600k -93 gsxr1000 -01 xr650r -01 KTM 690r -10

Comment

Framfälgarna är samma som de små maskinerna 250/530, efter årsmodell -05 som har den stora framaxeln.
          Bak är det knivigare, det är som sundström säger 625/640/660 SM modeller lr. 690 Duke,SMR,SMC R.
          Bakfälgarna är lika sällsynta som hönständer dom finns men ! :)
          Nam durus est via invia = För den envise är ingen väg ofarbar

Comment

Jag köpte mig en KTM 690 Enduro R 2014 i helgen. Fick med en omonterad akrapovic ljuddämpare. Behöver jag mappa om cykeln i samband med att jag monterar den, eller fungerar det med originalmap? Om jag behåller db-killern i, kommer den ändå låta som fan och reta upp alla grannarna eller låter den rimligt?

Comment

Originally posted by JoakimJonasson View Post
              Är det någon som har erfarenhet av att montera Motard däck/fälg?
              Tack på förhand.
              Köpte ett kit 17" + 17" inkl skivor & ryckutjämnare till min 2008. Blocket om jag minns rätt. C:a 6000.- om jag minns rätt.

Men det visade sig att moppen gick osmidigt i kurvor med 17"+17". Rätt OK på bana men jobbigt på vanlig väg. Styrvinkel/försprång stämde inte.

Så jag bytte rakt av mot ett kit 21"+18" via annons här på SOE/Forum. Så nu har jag en uppsättning med hårdpumpade landsvägsdäck och en med knotterdäck. Funkar perfekt i alla lägen. Har fått följa med till min nuvarande 2011. I höst byter jag till en 2015 så då blir det lite utgifter för ABS-ringar och ev skivor.

Jag rekommenderar alltså inte 17"+17" på en moppe med chassit satt för 21"+18". Visst kan man komma en bit med val av däckprofil men jag kunde inte se några egentliga nackdelar med att köra asfalt med 21"+18". Att skaffa en längre gaffel funkar nog men då är vitsen borta p g a för omständig ombyggnade vid hjulbyte. Jag skiftar 4-5 ggr per säsong.
              Last edited by HMR; 06-02-2015, 10:49 PM.
              HMR

The art event!

Comment

Originally posted by bryggenz View Post
                Vad har ni för styrhöjare på era 690? skulle behöva lite tips
                rallyraids kombifäste med styrdämpare/fäste för gps ovanpå höjer ca 35 mm mer än original tror jag det var,gpsfästet syns inte men är en "fågelpinne" som sitter i dom 4 hålen som syns ovanpå överfalletClick image for larger version

Name:	211.jpg
Size:	849.2 KB
ID:	847733
                Last edited by sundström; 06-01-2015, 10:39 PM.
                Gsxr750 -85 gsxr750 -98 Yamaha r1 -00 xt600k -93 gsxr1000 -01 xr650r -01 KTM 690r -10

Comment

Originally posted by sundström View Post
                  rallyraids kombifäste med styrdämpare/fäste för gps ovanpå höjer ca 35 mm mer än original tror jag det var,gpsfästet syns inte men är en "fågelpinne" som sitter i dom 4 hålen som syns ovanpå överfallet[ATTACH=CONFIG]81133[/ATTACH]
                  Okej. får nog bli att dra upp styret iallafall 30mm. Får se hur det känns på fredag :D baaaa när hon äntligen kommer hem =D
                  chasp.se

Comment

Har du kollat hos din närmaste KTM-handlare. KTM Powerparts: http://issuu.com/ktm_orange/docs/ktm...oad_my15_de_gb

Se tidigare i denna tråd: https://forum.soe.se/showthread.php?...l=1#post573701
                    http://elemji.blogspot.se/

Comment

Nån som vet var man kan köpa ett centralstöd till ktm 690 enduro r? Har googlat men bara hittat massa hänvisningar till lostdogproducts och den sidan verkar inte finnas längre.

Comment

Originally posted by tobols View Post
                        Nån som vet var man kan köpa ett centralstöd till ktm 690 enduro r? Har googlat men bara hittat massa hänvisningar till lostdogproducts och den sidan verkar inte finnas längre.
                        https://www.rally-raidproducts.co.uk...-centre-stand/

Har tydligen funnits i alla fall....
                        Last edited by HMR; 06-03-2015, 10:22 PM.
                        HMR

The art event!

Comment

Originally posted by tobols View Post
                          Jag har, finns annons i tillbehör säljes

Comment

Har satt på motarddäck 17" på min Enduro R 2013 och ville kalibrera om hastighetsmätaren till den nya hjulstorleken. Följde nedanstående men det gick inget vidare.

For you supermoto freaks out there... I just figured out how to unlock the wheel size for the 2014.

1. Take off headlight assembly ( 2 torx bolts on the side near the blinkers)
                            2. Disconnect the connection to the speedo (white attachment with about 16 or so wires going into it)
                            3. Pull out the black clip that holds the wires in place
                            4. Pull out the all Brown wire (tape it off)
                            5. Re-connect the instrument cluster wires
                            6. Turn ignition on
                            7. Change mode to Odo 1
                            8. Hold mode button for 10 seconds
                            9. The wheel length will show up now, press mode/ set to change the value to 1870
                            10. Hold mode and set button simultaneously to set it
                            11. Re-connect everything and you're good to go...

Någon som har insikter och personlig erfarenhet av omkalibrering av mätaren på en 2013?
                            Det skiljer sig tydligen mellan olika modeller så tips för kalibrering av andra årgångar stämmer inte så bra.

Comment

Jag har en -12 men de ska vara samma som -13 och detta fungerade för mig.
                              https://sites.google.com/site/690wik...er-hjulomkrets

Comment

Nu har avgasvipparmens rulle pajat på min -12'a : (
                                Jag råkade ut för den öå min -09'a oxå då gick först avgas sen insugs sidan paj med exakt 100 mil imellan, jag trodde i min enfald att de hade fixat detta men icke då : (
                                Så det blir att beställa en ny imorgon av KW Service, runt 900:- surt som f n.
                                Nam durus est via invia = För den envise är ingen väg ofarbar

Comment

Working...
                                X