Announcement

Collapse
No announcement yet.

KTM 690-Tråden

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by nilzz View Post
    Jag fick min mappad igår på Lelles, kostade gratis

Har satt på ett Leovince slipon så nu låter den inte längre som en moped.
    Ska ut idag på en 30 mila runda så jag återkommer med hur kul det är med ljudet efter det.

Hej hopp!

Jag fick min gratis med på Mc Kompaniet i Väring
    Har lärt mig med tiden att det gäller å förhandla med sånt när man köper hojjen om man köper nytt :)
    Livet är för kort för att ha tråkigt!!

member of fraggel.se

Comment

Handlaren betalar mig veterligen nte för mjukvaran till KTM så 1200:- är extremt mycket pengar för en ommappning som tar 15 minuter. Det skulle motsvara en timpeng på 4800:- eftersom det bara är tiden man betalar för. Kan verkligen KTM tycka att det är okej?
      Jag har också en handlare som förstår sitt eget bästa och bjuder på mappning när man betalat 5000:- för en Ljuddämparen. Johans MC i Göteborg!
      Bygger man själv får man nog betala men 1200:- är orimligt.

Originally posted by jungle Jimpa View Post
      Jag fick min gratis med på Mc Kompaniet i Väring
      Har lärt mig med tiden att det gäller å förhandla med sånt när man köper hojjen om man köper nytt :)
      Lämmeln

Husaberg FE 570 -12
      Honda XRV750 -02, Husaberg FE 570 -12, KTM 690 Enduro R, KTM 530 EXC, KTM 690 Enduro, KTM 950 Adv,
      KTM 625 SXC, KTM 525 EXC, KTM 520 EXC, Honda XR400R, KTM 640 LC4, Honda XR400R, KTM EGS 620, Honda XR600R,
      Honda XL600V Transalp, Honda VFR750F, Honda XR600R, Honda VFR750F, Honda XL600R, Honda CB400N

Comment

Display

Kan bara ställa mig i skaran av att ha en trasig display verkar vara en riktig RUSTA display
        ----------------------------------------------------
        Under stjärnorna är alla vi små

Comment

Leovince

Nu är det testat.
          http://www.sitogroup.com/servlet/pag...tmp=&sessione=
          Det är ett slipon och inte helsystem.
          Jag tyckte att det var okej även utan dbkiller, men min kompis som låg bakom hade aldrig varit med om nått värre. Inte ens Husaberg 650 med Akra helsystem lät lika mkt.
          Så efter ett par mil åkte dbkillern i. Det blev stor skilland, även för mig som körde var det helt ok. Allmänheten blev nog också mkt gladare, jag tror inte att man passerar en Polis utan att bli stannad om man kör utan dbkiller.

Om det blev skillnad på effect, svårt att säga då jag inte kört riktigt på ca 2mån. Men jag är helt klart nöjd med det. Det kostade 2200:- med frakt, från en tyskt firma, sök på Ebay.de så hittar ni.

Fmf kommer också att släppa sitt snart (sist jag hörde nått om det så var releas datum 28 aug), det har varit försenat i ca 2 mån eller mer. Så snart kanske dom släpper det. Där har jag hittat halsystem hamma för under 6000:-
          Så kanske man köper ett sånt och ser hur skillnaden är.

Någon annan som prövat nått annat än Akra?

//Johan

Comment

Någon mer som har monterat dit packningen som ska hindra smuts att komma runt bensinlocket??

hmmm den vart juh inget bra! Istället hade de pyst ut bensin när jag vart ute å lekt...så nu åker den bort ...ska tillverka en egen som inte är lika tjock som den!
            Livet är för kort för att ha tråkigt!!

member of fraggel.se

Comment

Originally posted by Brum-Brum View Post
              Har du ingen KTM handlare i närheten ?
              Kan ju inte bli enklare än att mappa om den.
              7000:- ??????????????????
              --------------------------------------------------------------------------

Anders

Member o SSFOGHA
              Jo jag har handlare i närheten. Tycker bara att 1200kr är onödiga pengar att lägga ut om man skulle sälja hojen.
              7000kr är 3500kr för PCIII + 3000-3500kr för arbete, bänktid

Comment

Originally posted by Lämmeln View Post
                Handlaren betalar mig veterligen nte för mjukvaran till KTM så 1200:- är extremt mycket pengar för en ommappning som tar 15 minuter. Det skulle motsvara en timpeng på 4800:- eftersom det bara är tiden man betalar för. Kan verkligen KTM tycka att det är okej?
                Jag har också en handlare som förstår sitt eget bästa och bjuder på mappning när man betalat 5000:- för en Ljuddämparen. Johans MC i Göteborg!
                Bygger man själv får man nog betala men 1200:- är orimligt.
                Jag har byggt min ljuddämpare själv och jag fick min mappning gratis i samband med andraservicen.
                Ny instrumentering åkte även jag på...tillbaka på 0 mil igen!

Comment

Om man köper burken eller tar det i samband med service så tror jag att (nästan) alla handlare bjur på mappningen.
                  1200kr är nog om man kommer dit och bara vill mappa om.

Comment

1200 kr var om man kom dit med egen burk och fick den mappad på kring 15 minuter max vad det tar.Tyckte det kändes lite väl mycket och fick aldrig nåt svar tidigare när jag frågat vad eventuell mappning kostar innan jag gick på det.

Om det blev någon skillnad med mappningen,lite tveksam då det inte kändes nämvärt märkbart iallafall.

I infon jag fick med till sliponet stod det att det var inte nödvändigt med ommappning.

Öppnades sedan luftburken så kändes det trevligare och då är det säkerligen rekommenderbart att ha hojen ommappad.

Hade varit trevligt om en mappning till öppnad luftburk hade kommit
                    eller lite mera godis.

Diskuteras mycket om helsystem,hade varit kul om nån fler jämför 2 hojar motvarandra eller en o samma hoj med slipon samt helsystem.

Vad man läst i nån andra trådar,forum med jämföresle av 2 olika hojar (slipon vs helsystem) så var där ingen större till ingen alls skillnad.
                    Last edited by Bumse; 08-31-2008, 10:37 AM.

Comment

Enligt dom på KTM så är det inte nån skillnad att köra med slipon eller med helsystem. Det är intressant med helsystem om man vill hålla på och jaga kilon.
                      Provade att öppna min luftburk genom att rensa locket invändigt och korta snorkeln, det blev en liten skillnad. Om man vill känna hur bra den kan gå så tar man bort locket och db-killern en sväng. Det är inget jag rekomenderar att man ska kör med då den troligtvis inte får den soppa den behöver.
                      Kan vara kul att prova bara.

Comment

tänkte bara flika in med mina reflektioner nu när jag kört ett par veckor med akra och mappning .. bättre drag fån botten, den där 2 takts kicken som kommer 5500-6000 varv uteblir en hel del, mest för att draget är ju jämnare, nästan lite XR 650 drag även att läge 2 inte blir så rycking som den var med original blåset, ljudet och att man slipper den heta tingest på sidan är ju oxå guld.

Comment

Sensor

Är det någon som vet hur hastihetsmätaren fungerar på 690:n....kan inte se att det sitter någon magnet i framhjulet. Vad läser sensorn av för något i så fall???
                          Har tänkt att montera dit en ICO-trip och undrar om man kan använda en magnet som kanske redan sitter i hjulet någonstans...

Comment

Originally posted by X-man View Post
                            ...magnet som kanske redan sitter i hjulet någonstans...
                            Följ den svarta kabeln som följer frambromsslangen och du kommer hitta givaren, snurra på hjulet så kommer du även se magneten.. sitter i bromsskivan (högst troligt)

KTM 690 Enduro

Comment

Originally posted by The_Wanderer View Post
                              Följ den svarta kabeln som följer frambromsslangen och du kommer hitta givaren, snurra på hjulet så kommer du även se magneten.. sitter i bromsskivan (högst troligt)
                              Jag måste nog vara blind tror jag!! Hehe Jag har inte sett den än iaf...får leta vidare.

Comment

Någon mer som fått dålig tomgång efter att man mappat om den?
                                Min dör ibland när jag krypkör på 2an.

Comment

Working...
                                X