Announcement

Collapse
No announcement yet.

KTM 690-Tråden

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Viper View Post
    Vilka årsmodeller bör vara berörda av dessa problem?

Bara 2012orna eller både äldre och nyare?
    Bra fråga. Jag har sammanställt en liten enkät på Surveymonkey för KTM 690 Enduro. Hoppas att få in många svar ifrån er så att vi kan få en uppfattning.

Läs på lite i den här tråden så du får en uppfattning om vilket problem som avses. Svara oavsett vilken årsmodell du har och oavsett om du har upplevt problem eller inte. Svara bara för MC som du för närvarande är registrerad ägare på (för att inte samma fordon skall registreras flera gånger om flera ägare) och svara bara en gång per MC som du äger.

https://sv.surveymonkey.com/s/R2WLW5R
    Last edited by elemji; 10-09-2014, 07:59 AM. Reason: Stavning och förtydligande
    http://elemji.blogspot.se/

Comment

Originally posted by elemji View Post
      Bra fråga. Jag har sammanställt en liten enkät på Surveymonkey för KTM 690 Enduro. Hoppas att få in många svar ifrån er så att vi kan få en uppfattning.

Läs på lite i den här tråden så du får en uppfattning om vilket problem som avses. Svara oavsett vilken årsmodell du har och oavsett om du har upplevt problem eller inte. Svara bara för MC som du för närvarande är registerad ägare på och svara bara en gång per MC som du äger.

:thumbup:

Comment

Originally posted by elemji View Post

Läs på lite i den här tråden så du får en uppfattning om vilket problem som avses. Svara oavsett vilken årsmodell du har och oavsett om du har upplevt problem eller inte. Svara bara för MC som du för närvarande är registerad ägare på och svara bara en gång per MC som du äger.

Anledningen till att jag frågade var att jag drog omkull rejält med min 690 -08 för 2år sedan.
        Jag kommer inte ihåg exakt hur det gick till, men jag drog rakt ut i skogen och bröt armen rätt rejält..
        Tidigare har jag bara trott att det var skit bakom spakarna som orsakade det, men nu när detta uppdagas så börjar man bli lite fundersam..

Comment

Uppdatering:
          Originally posted by kunghenrik View Post
          Symptom: Startar klockrent, går på tomgång i två sekunder, sen dör den tvärt. Likadant varje gång.
          Går att köra om man håller varv, men motorn dör tvärt efter två sekunder och kommer sen igång igen, för att dö två sekunder senare. Repeat all over...

Hoj: KTM 690 Enduro R 2011
          Öppet luftfilterlock, Wings och Evo1-mappning. SAI och O2 disabled.

Värden för AHAD och THAD ser ok ut. Injektorn är ok. Bränslefiltret bytt.

Har läst spaltmeter, men hittar ingen som beskriver samma symptom.
          Hjälp mig... Snälla?
          Släpp aldrig gasen, det kan gå!

Comment

..............
            Last edited by Kärsta Carlsson; 10-08-2014, 01:08 AM.
            Kärsta Carlsson

Comment

I går kväll hade det kommit in 33 svar. Kanske lite klent statistiskt underlag för att dra några långtgående slutsatser. Men det är en intressant bild som börjar träda fram.

KTM 690 gasar själv!
              Hojresor
              Hojresor's YouTube kanal

Comment

Kör den på engelska och länka på Facebook grupperna Global KTM 690 samt KTM 690 enduro r .
                Advriders KTM 690 tråd likaså.
                KTM 1190 Adventure R

--> My Movies <--

Comment

Enkäten borde innehålla uppgift om årsmodell för att bättre kunna analysera statistiken.
                  Faster, faster - until the thrill of speed overcomes the fear of death.
                  950SE, the answer to the question nobody was asking.

Comment

Originally posted by Kolja View Post
                    Enkäten borde innehålla uppgift om årsmodell för att bättre kunna analysera statistiken.
                    Enkäten innehåller uppgifter om årsmodell och alla data kommer att redovisas när det finns fler svar.

Till enkäten!
                    Hojresor
                    Hojresor's YouTube kanal

Comment

Originally posted by kunghenrik View Post
                      Uppdatering:
                      Det finns flera sensorer som kan krångla. T ex stödet och tippsensorn. Behöver inte vara spjällets ändlägen. Även om symptomen pekar mot bränslepumpen. Har du mätt bränsletrycket?
                      HMR

The art event!

Comment

Originally posted by Kolja View Post
                        Vi har nu fått in 54 svar. Av dessa så har 21 st upplevt problemet. Det fördelar sig på årsmodellerna enligt nedan. Utförligare analys kommer när vi fått in fler svar. Vi begränsar oss till den svenska marknaden i den här enkäten.

Click image for larger version

Name:	Enkät_KTM690E_Gashäng_F1 FILTER endast de med problem.gif
Views:	1
Size:	83.2 KB
ID:	845380

Länk till enkäten -> https://sv.surveymonkey.com/s/R2WLW5R

Comment

Totalt värdelös och ovetenskaplig analys om gashäng tyvärr.
                          Det saknas en randomisering och frågan är riktad.
                          Bara faktumet att man har en större benägenhet att svara om man haft gashäng gör att den faller.

Ungefär som att mäta antalet alkoholister som passerar systembolaget och säga att resultatet är representativt för hela samhället.
                          Last edited by Martin Eves; 10-10-2014, 09:03 AM.
                          I drive because i enjoy it.

Comment

Originally posted by Martin Eves View Post
                            Bara faktumet att man har en större benägenhet att svara om man haft gashäng gör att den faller.

Ungefär som att mäta antalet alkoholister som passerar systembolaget och säga att resultatet är representativt för hela samhället.
                            OK, vi är amatörer i ämnet vetenskapliga analyser, men svaren ger ändå antydan på att felet förekommer, vilket innebär att vidare undersökningar krävs. Bara faktumet att ett enda gashäng har förekommit gör ju att felet är totalt livsfarligt. Vi får nog ta hjälp av en större organisation med juridiskt kunnande.

.... och NEJ, jag har inget agg emot, eller hatar inte KTM, jag vill bara att felet åtgärdas.
                            Hojresor
                            Hojresor's YouTube kanal

Comment

Originally posted by Mudder View Post
                              OK, vi är amatörer i ämnet vetenskapliga analyser, men svaren ger ändå antydan på att felet förekommer, vilket innebär att vidare undersökningar krävs. Bara faktumet att ett enda gashäng har förekommit gör ju att felet är totalt livsfarligt. Vi får nog ta hjälp av en större organisation med juridiskt kunnande.

.... och NEJ, jag har inget agg emot, eller hatar inte KTM, jag vill bara att felet åtgärdas.
                              Jag är nog lite miljöskadad..:)

Bra ändå att påvisa om att ett helt livsfarligt fel kan existera på våra hojar.
                              Det kan ju helt klart förekomma på några fler.

Jag undrar om det delvis kan ha att göra om man monterat styrhöjare?
                              Vilket jag gjort på min 12a, märkte då att gasvajern blir kort om den får behålla sin ursprungliga dragning vid luftburken.
                              I drive because i enjoy it.

Comment

Originally posted by Martin Eves View Post

Det var ju trist att du tycker att den är helt värdelös. Men det har varit spekulationer här på forumet och en av frågorna som ställdes var vilka årsmodeller som är drabbade av felet. Om man vill veta åldersfördelningen på alkoholister så är det väl inte helt fel att fråga alkoholister hur gamla dom är och systembolaget kanske är en bra plats att fånga dom. Men du har helt rätt i att vi inte kan dra några långtgående och helt statistiskt korrekta slutsatser (finns det såna?) baserat på den här enkäten.

Det där med styrhöjare var ingen dum ide, den frågan borde jag haft med i enkäten.
                                Last edited by elemji; 10-10-2014, 10:09 AM.

Comment

Working...
                                X