Announcement

Collapse
No announcement yet.

KTM 690-Tråden

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Pwm-modell??

Comment

Originally posted by Jonas_105 View Post
      Pwm-modell??
      pulse-width modulation, istället för att bränna bort ampere över ett motstånd så gör den "av-på-av-på-av..." på strömmen till värmeelementen när man inte använder full effekt.

Comment

Vad är fördelen med det?
        / Blutor

Comment

Du sparar ström när du inte använder max effekt.

Comment

Ok. Då hänger jag med :)
            man vill ju inte bli strömlös uppe på fjället :)

Comment

Spara ström? Ger 690 n så lite kräm att den inte klarar att värma handtagen fullt?
              / Blutor

Comment

Någon som har satt EXC gaffel på sin -12:a?

Comment

Går i uppgraderingstankar och KTM 690 Enduro R verkar på pappret vara en bra hoj men läser man runt på nätet så handlar ju alla trådar om hojen nästan uteslutande om fel och brister och det verkar ju finnas en hel del, tyvärr. Inte bara på äldre utan även helt nya 2014 som felar och gör det ofta. Den kostar ju trots allt 84,000 kr så man vill ju inte köpa något som inte håller.

Comment

Originally posted by Zorin View Post
                    Går i uppgraderingstankar och KTM 690 Enduro R verkar på pappret vara en bra hoj men läser man runt på nätet så handlar ju alla trådar om hojen nästan uteslutande om fel och brister och det verkar ju finnas en hel del, tyvärr. Inte bara på äldre utan även helt nya 2014 som felar och gör det ofta. Den kostar ju trots allt 84,000 kr så man vill ju inte köpa något som inte håller.
                    Det är ju naturligt att folk skriver om problem som man försöker fixa, så är det för alla hojar.
                    Visst finns det lite saker att tänka på med en 690, men det är en grymt rolig hoj på det hela taget - ta en provtur så får du se :)

Comment

Det blir väl lätt så att när det är problem, så skriver man om det på forumen. Funkar det, så håller man tyst...
                      Jag har inget emot global uppvärmning, när kommer värmen?

Comment

Nu är min hoj klar efter motor renoveringen som Fun bike gort! Allt pga Din MC som hälde i fel olja på 100 mila servisen. Allt gick på ca 20000kr och nu har jag en hoj som är omöjlig att sälja! Jag är inte bitter men din mc hatar jag pga deras dåliga bemötande och nekande att dom gort något fel! Tur det finns motor skade försäkring och jag ska ge dom kvitto och visa servis boken så kan dom försöka få din mc att betala notan. Mvh Tomas C
                        Kärsta Carlsson

Comment

Originally posted by Zorin View Post
                          Tror många lever ett plågsamt liv i terrängen med vibrationer, lera och damm som sliter ner komponenterna snabbare än brukligt.
                          De kräver därför klart mer underhåll vilket kanske inte följs av alla? men faktumet är att i min bekantskapskrets inkl mig har 5 st 690or havererat med dyra motorrenoveringar som följd och de har varit skötta enligt boken.
                          Dessutom ganska vanlig hoj, näst bäst säljande efter 1200GSA.

Vet inte hur man ska tolka detta men allt har en konsekvens när man plågar dom och bygger en så pass extrem landsvägshoj med hög effekt och låg vikt tror jag.

Men jag är samtidigt lite imponerad hur mycket stryk dom tål och lever med risken.
                          I drive because i enjoy it.

Comment

Originally posted by Kärsta Carlsson View Post
                            Nu är min hoj klar efter motor renoveringen som Fun bike gort! Allt pga Din MC som hälde i fel olja på 100 mila servisen. Allt gick på ca 20000kr och nu har jag en hoj som är omöjlig att sälja! Jag är inte bitter men din mc hatar jag pga deras dåliga bemötande och nekande att dom gort något fel! Tur det finns motor skade försäkring och jag ska ge dom kvitto och visa servis boken så kan dom försöka få din mc att betala notan. Mvh Tomas C

varför skulle den va osäljbar nu? sjuk firma det där verkar det som. många som dom gjort så för tydligen..

Comment

Originally posted by Martin Eves View Post
                              Tror många lever ett plågsamt liv i terrängen med vibrationer, lera och damm som sliter ner komponenterna snabbare än brukligt.
                              De kräver därför klart mer underhåll vilket kanske inte följs av alla? men faktumet är att i min bekantskapskrets inkl mig har 5 st 690or havererat med dyra motorrenoveringar som följd och de har varit skötta enligt boken.
                              Dessutom ganska vanlig hoj, näst bäst säljande efter 1200GSA.

Vet inte hur man ska tolka detta men allt har en konsekvens när man plågar dom och bygger en så pass extrem landsvägshoj med hög effekt och låg vikt tror jag.

Men jag är samtidigt lite imponerad hur mycket stryk dom tål och lever med risken.
                              Vad förslags motorhaverier är det dina bekanta har råkat utför, är det också oljerelaterat?
                              Hur kommer det sig att den är så känslig för fel olja?
                              Frågan är väl om man vågar köpa en 690 begagnad, man vet ju inte vilken olja den är körd på.

Comment

Andra märken har sina problem dom med, bifogar en bild på en f650gs, en cykel flera åker jorden runt på.
                                Spricka i tryckplattan känns ju rätt så osannolikt.

Click image for larger version

Name:	uploadfromtaptalk1410776045415.jpg
Views:	1
Size:	86.0 KB
ID:	845161
                                / Blutor

Comment

Working...
                                X