Announcement

Collapse
No announcement yet.

KTM 690-Tråden

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Sjukt nöjd med min 10 överlag! Dock funderar jag på att skicka in och få fjädringen gjord av proffs då den är jävulskt stötig på enduro bana.

Jag "misshandlar" min på vanliga endurobanor och kör till och från jobb utan större bekymmer.

Har bara ett fel jag inte får grepp om riktigt... Ibland när jag startar den blinkar displayen slumpmässigt som om det skulle glappa men det sker inte ofta!

Comment

Kan tänka mig att det skiljer sig lite från årsmodell, men ungefär hur mycket olja drar en 690 på 750 mil? Jag har kört väldigt blandad körning, men skulle ändå vilja säga relativt hårt med mycket bröt på endurobana och skogskörning. Och börjar fundera lite på ifall den slukar för mycket olja. Kompisen har en likadan hoj som också är från i år, skiljer 200 mil på odo men vi har kört många utav milen tillsammans, och han har inte behövt fylla på sin så som jag gjort.

Comment

Symptom: Startar klockrent, går på tomgång i två sekunder, sen dör den tvärt. Likadant varje gång.
        Går att köra om man håller varv, men motorn dör tvärt efter två sekunder och kommer sen igång igen, för att dö två sekunder senare. Repeat all over...

Hoj: KTM 690 Enduro R 2011
        Öppet luftfilterlock, Wings och Evo1-mappning. SAI och O2 disabled.

Värden för AHAD och THAD ser ok ut.

Har läst spaltmeter, men hittar ingen som beskriver samma symptom.
        Hjälp mig... Snälla?
        Last edited by kunghenrik; 09-08-2014, 11:48 AM.
        Släpp aldrig gasen, det kan gå!

Comment

Originally posted by olleP View Post
          Kan tänka mig att det skiljer sig lite från årsmodell, men ungefär hur mycket olja drar en 690 på 750 mil? Jag har kört väldigt blandad körning, men skulle ändå vilja säga relativt hårt med mycket bröt på endurobana och skogskörning. Och börjar fundera lite på ifall den slukar för mycket olja. Kompisen har en likadan hoj som också är från i år, skiljer 200 mil på odo men vi har kört många utav milen tillsammans, och han har inte behövt fylla på sin så som jag gjort.
          Min dricker ca. 1dl/100mil, har sett några andra med liknande förbrukning. Enligt verkstaden är detta en "ok".

Comment

Hej,
            Vart köper man en bra bromspedal, gärna med vikbar "tramp platta"?
            Mvh Erik

Comment

Originally posted by kunghenrik View Post
              Symptom: Startar klockrent, går på tomgång i två sekunder, sen dör den tvärt. Likadant varje gång.
              Går att köra om man håller varv, men motorn dör tvärt efter två sekunder och kommer sen igång igen, för att dö två sekunder senare. Repeat all over...

Hoj: KTM 690 Enduro R 2011
              Öppet luftfilterlock, Wings och Evo1-mappning. SAI och O2 disabled.

Värden för AHAD och THAD ser ok ut.

Har läst spaltmeter, men hittar ingen som beskriver samma symptom.
              Hjälp mig... Snälla?
              Igensatt injektor?

Originally posted by janssons View Post
              Hej,
              Mvh Erik
              Rallyraid bromspedal håller en fisvurpa vilket inte orginal gör.
              I drive because i enjoy it.

Comment

[QUOTE=Martin Eves;631892]Igensatt injektor?

Inga synliga felkoder, vilket borde betyda att felet är mekaniskt?
                Skit i injektorn är möjligt, men det är ju lustigt att den alltid går två sekunder... eller?

Comment

Går soppapumpen?
                  Har du kollat om soppafiltret är igensatt?
                  Nam durus est via invia = För den envise är ingen väg ofarbar

Comment

Originally posted by janssons View Post
                    Hej,
                    Mvh Erik
                    Om den gamla fortfarande är hel kanske ett alternativ är att plocka en av skruvarna så att "plattan" kan vrida sig.

Mvh

Comment

Originally posted by pepe View Post
                      Går soppapumpen?
                      Har du kollat om soppafiltret är igensatt?
                      Pumpen går och ger ingen felkod vid test. Har plockat injektorn för rengöring.
                      Antar att jag inte kan undvika att slita ut grejerna ur tanken och kolla filtret också när jag ändå håller på.
                      Tack för inputs. Återkommer med åtgärd/resultat.

Comment

Originally posted by MangeSoderlund View Post
                        Om den gamla fortfarande är hel kanske ett alternativ är att plocka en av skruvarna så att "plattan" kan vrida sig.

Mvh
                        den gamla gick av vid en närkontakt med en stubbe!

Comment

Är det någon som har kläm på stödlängder?

Mitt stöd är 38cm (totallängd) på min -12:a. Har från början tyckt att det är lite för kort och hade tänkt förlänga det någongång. Igår fick jag veta att stödet på en -11:a är 42cm.

Så, vad gäller? 42cm är enligt uppgift för långt med motardhjul på.

Comment

Har inte heller haft några stora bekymmer med min 690
                            Den bara går och går.
                            Det största bekymmret är att jag inte hinner köra den så mycket
                            Därför är den till salu det är min som ä från Jönköping
                            Livet är för kort för att ha tråkigt!!

member of fraggel.se

Comment

någon som kör med handtagsvärmare?
                              tänkte prova ktm powerparts värmare.
                              ska åka med bandsats i vinter så kom gärna med tips om vad som bör göras på hojen inför vintern :)

Comment

Originally posted by Jonas_105 View Post
                                någon som kör med handtagsvärmare?
                                tänkte prova ktm powerparts värmare.
                                ska åka med bandsats i vinter så kom gärna med tips om vad som bör göras på hojen inför vintern :)
                                Jadå, se om du kan få tag i en pwm-modell så spar du lite ampere när full effekt inte används :)

Comment

Working...
                                X