Announcement

Collapse
No announcement yet.

KTM 690-Tråden

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Jag skulle vänta med att sänka den tills du fått lite mera erfarenhet.
    Jag är 177 cm och jag har Inga större problem med höjden, när du fått till tekniken så kommer du att stå mer på hojen o balansera med kroppen istället : )
    Nam durus est via invia = För den envise är ingen väg ofarbar

    Comment


      Tjena!
      Är lite på G att köpa en 690 Enduro och undrar hur det är med tillförlitligheten på hojen.
      Just nu har det pratats om dessa två:

      http://www.blocket.se/gavleborg/Ktm_....htm?ca=20&w=3
      http://www.blocket.se/jonkoping/Ktm_....htm?ca=20&w=3

      Är 2k mil långt på en sådan här hoj?? Ska man akta sig för dom första årsmodellerna?



      Jag vill ha en hoj som ger mycket glädje utan att för mycket krångel och framförallt utan att det för ofta ska gå 150-250 på gatan, som det ofta gjorde med sporthojarna och även den nakenhoj jag haft..
      Grus verkar ju ge rätt bra med fartkänsla utan allt för hög hastighet!
      Kommer också köra någon gång med passagerare och en del pendlande ett par mil, utan motorväg.

      (Jag har kört mycket cross när jag var yngre och är nu 24 bast).


      Mvh
      Eric

      Comment


        Originally posted by pepe View Post
        Jag skulle vänta med att sänka den tills du fått lite mera erfarenhet.
        Jag är 177 cm och jag har Inga större problem med höjden, när du fått till tekniken så kommer du att stå mer på hojen o balansera med kroppen istället : )
        Ok, ger det några mil till. Det är ju mest när det går riktigt krypsakta det är lite besvärligt. Lite mer fart, ja då blir det ju stabilt. Gäller alltså att INTE åka krypsakta...
        Tack för delad erfarenhet i alla fall.

        Comment


          Originally posted by Akuza View Post
          Ok, ger det några mil till. Det är ju mest när det går riktigt krypsakta det är lite besvärligt. Lite mer fart, ja då blir det ju stabilt. Gäller alltså att INTE åka krypsakta...
          Tack för delad erfarenhet i alla fall.

          Om du är intresserad att prova -12 som är sänkt 25mm kan du kontakta mig.
          // MrTopplock

          YouTube http://www.youtube.com/user/MrTopplo...&page=1&view=0
          YAMAHA WR450F -08
          KTM 690 Fun Bike Edition -12
          "Alla dåliga vägar är bra vägar!"
          "En rutten dag på grusvägen är bättre än en bra dag på jobbet!"

          Comment


            Har ett suspekt beteende på min 690 Enduro -14. Har kört ca 240 mil och den har dragit en hel del olja typ 5-6dl efter 100mil-service(gjordes vid 93). Det luktar "brännd olja" ibland när jag stannar. Har googlat lite och det verkar inte vara unikt. Hur hade ni gjort? Bråkat med ÅF för garantijobb eller försvinner det efter 100 mil till??

            Comment


              Originally posted by kraschkungen View Post
              Har ett suspekt beteende på min 690 Enduro -14. Har kört ca 240 mil och den har dragit en hel del olja typ 5-6dl efter 100mil-service(gjordes vid 93). Det luktar "brännd olja" ibland när jag stannar. Har googlat lite och det verkar inte vara unikt. Hur hade ni gjort? Bråkat med ÅF för garantijobb eller försvinner det efter 100 mil till??
              5-6dl olja på ~140mil är alldeles för mycket, prata med din verkstad.

              Comment


                Originally posted by Roadkill View Post
                Är ute efter en mjuk sadel- och tankväska av hög kvalitet och sneglar lite på Giant Loop's sortiment, närmare bestämt Great Basin Saddlebag och Fandango Tank Bag Pro. Någon här som har erfarenhet av deras produkter?

                Om du har förslag på andra väskor så hojta gärna till.
                Jag kör med Motonaut Raid, har bara hunnit testa systemet vid en helgresa hittills och tycker att det fungerar utmärkt. Lätt att tanka då det inte är något ivägen för tanklocket om man endast kör med sidoväskorna, vilket oftast räcker gott. Sidoväskorna sitter monterade så att man får en låg och centrerad tyngdpunkt, eller åtminstone påverkar denna så lite som möjligt. Skulle en väska gå sönder vid t.ex. omkullkörning på resa byts en trasig drybag ut enkelt då de finns att få tag i lite här och var.

                Fästanordningen är som en sele (soft rack) som kan sitta kvar på hojen även när man inte använder packning då den är lätt och inte är i vägen. Ingen hård rack/pakethållare som adderar vikt behövs. Man kan lätt konfigurera om det hela om du hellre vill har drybagsen uppepå. Har bifogat bild på hur det ser ut på min hoj.

                http://motonaut.tictail.com

                Video från helgen då jag använde Motonaut Raid på min hoj, man kan åtminstone skymta det då och då. Planerar att fixa en video på hur jag använder det inom kort. Tills dess finns det bra videos på deras hemsida hur det ser ut in action.

                http://youtu.be/wvSaUOwNPyo
                Attached Files
                Last edited by DRglidarn; 09-02-2014, 09:39 PM.
                DR800, -07 12GS Adv, -14 690 Endurå

                Comment


                  Originally posted by MrTopplock View Post
                  Om du är intresserad att prova -12 som är sänkt 25mm kan du kontakta mig.
                  Det var hyggligt. Har inte hunnit åka på en vecka, ska försöka hinna ut i helgen och ge mig på lite knixiga stigar får vi se hur det går.

                  Comment


                    Originally posted by Roadkill View Post
                    Är ute efter en mjuk sadel- och tankväska av hög kvalitet och sneglar lite på Giant Loop's sortiment, närmare bestämt Great Basin Saddlebag och Fandango Tank Bag Pro. Någon här som har erfarenhet av deras produkter?

                    Om du har förslag på andra väskor så hojta gärna till.
                    jag körde 11 dagar i alperna med giant loop där bak. den funkade fint när man kommit på tekniken vid tankning. inte besvärligt om man spänner rätt. den håller ihop, fladdrar ìnte och håller packningen torr. går rätt snabbt att ta av om du lämnar hojen ute över natten också.

                    Comment


                      Instämmer, jag har kört med Giant Loop - Great Basin i ett par år och är helnöjd. Låg vikt, smidig, regntät - "Go Light. Go Fast. Go far." - Amen.

                      Comment


                        Originally posted by EricG View Post
                        Tjena!
                        Är lite på G att köpa en 690 Enduro och undrar hur det är med tillförlitligheten på hojen.
                        Just nu har det pratats om dessa två:

                        http://www.blocket.se/gavleborg/Ktm_....htm?ca=20&w=3
                        http://www.blocket.se/jonkoping/Ktm_....htm?ca=20&w=3

                        Är 2k mil långt på en sådan här hoj?? Ska man akta sig för dom första årsmodellerna?


                        Precis vad jag också undrar. Har ju läst här så jädrans mycket.

                        Någon kunnig och vänlig själ som kan sammafatta de allvarligaste barnsjukdomarna på -08 på enduro och r ?

                        Comment


                          Originally posted by Cawwa View Post
                          Precis vad jag också undrar. Har ju läst här så jädrans mycket.
                          När jag frågat runt bland ägare till såna här maskiner framförallt bland dem som åker grus i Närke och Västmanland så har flera sagt att fr.o.m hösten 2010 och framåt är de pålitliga.
                          Sen finns det ett väldigt brett spektrum av ägare till såna här maskiner, en del klagar massor för att den vibrerar lite vid vissa varvtal eller nån lampa knasat medan andra tycker att den det inte strulat nånting när de bara bytt nån bränslempump, fixat växellådan eller whatnot.

                          Comment


                            Originally posted by cage View Post
                            Jag satte idag upp hojen i bänk hos Motospeed i Västerås och vi fick lite bekymmer att mappa med denna modul. Den gick bättre när vi tog bort den.

                            Den har suttit på i ca 50 mil och nu säljer jag den till nån som inte kör med PCV.

                            Priside 500kr??

                            har en till övers jag med om nån är intresserad.

                            Comment


                              Originally posted by EricG View Post
                              Tjena!
                              Är lite på G att köpa en 690 Enduro och undrar hur det är med tillförlitligheten på hojen.
                              Just nu har det pratats om dessa två:

                              http://www.blocket.se/gavleborg/Ktm_....htm?ca=20&w=3
                              http://www.blocket.se/jonkoping/Ktm_....htm?ca=20&w=3

                              Är 2k mil långt på en sådan här hoj?? Ska man akta sig för dom första årsmodellerna?



                              Jag vill ha en hoj som ger mycket glädje utan att för mycket krångel och framförallt utan att det för ofta ska gå 150-250 på gatan, som det ofta gjorde med sporthojarna och även den nakenhoj jag haft..
                              Grus verkar ju ge rätt bra med fartkänsla utan allt för hög hastighet!
                              Kommer också köra någon gång med passagerare och en del pendlande ett par mil, utan motorväg.

                              (Jag har kört mycket cross när jag var yngre och är nu 24 bast).


                              Mvh
                              Eric
                              Verkar va mycket olika åsikter. har själv en 08 och alla dom här knepigaste bekymren som pratas om här har jag inte märkt av. dock har jag haft småsaker som elfel och något växellådsras :P Dock har 08 en tråkig framfjädring.

                              Comment


                                Originally posted by EricG View Post
                                Tjena!
                                Är lite på G att köpa en 690 Enduro och undrar hur det är med tillförlitligheten på hojen.
                                Just nu har det pratats om dessa två:

                                http://www.blocket.se/gavleborg/Ktm_....htm?ca=20&w=3
                                http://www.blocket.se/jonkoping/Ktm_....htm?ca=20&w=3

                                Är 2k mil långt på en sådan här hoj?? Ska man akta sig för dom första årsmodellerna?



                                Jag vill ha en hoj som ger mycket glädje utan att för mycket krångel och framförallt utan att det för ofta ska gå 150-250 på gatan, som det ofta gjorde med sporthojarna och även den nakenhoj jag haft..
                                Grus verkar ju ge rätt bra med fartkänsla utan allt för hög hastighet!
                                Kommer också köra någon gång med passagerare och en del pendlande ett par mil, utan motorväg.

                                (Jag har kört mycket cross när jag var yngre och är nu 24 bast).


                                Mvh
                                Eric
                                Jag har kört min 2011 3500 mil snart och har inte haft några problem.
                                Köp och kör!
                                KTM 1190 Adventure R

                                --> My Movies <--

                                Comment

                                Working...
                                X