Announcement

Collapse
No announcement yet.

KTM 690-Tråden

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Jag fick en semester delvis förstörd pga. slarv i verkstaden på Din Mc

Comment

Råkade oxå ut för 10W40. Upptäckte genom att jag ville köpa 10W60 med mig när jag hämtade hojen. Det fanns dock inte i deras sortiment.....
      HMR

The art event!

Comment

Är ju märkligt att KTM inte ställer krav på återförsäljarna. Ska man ha KTMloggan ute på väggen så borde det ställas krav på någon sorts certifiering av personalen. Att hävda att 10/40 olja duger gott i vårt klimat är ju bara skitsnack. Motorerna är vattenkylda och går lika varma om du svarvar bakdäck i ett kärr här i Sverige som om du kör genom öken i dakar.

Själv har jag aldrig servat min 690 på verkstad just pga alla klantar i branschen. Ska man köpa en begagnad 690 så är det ju nästan så att fullstämplad servicebok är ett dåligt tecken.

Comment

Originally posted by unox View Post
          Ska man köpa en begagnad 690 så är det ju nästan så att fullstämplad servicebok är ett dåligt tecken.
          Veckans citat!

PLUS EN på den där..
          Faster, faster - until the thrill of speed overcomes the fear of death.
          950SE, the answer to the question nobody was asking.

Comment

Tumme upp!
            Kärsta Carlsson

Comment

Service för billigt!

Själv var jag också extremt besviken på flera (två) andra större verkstäder när jag hade min SE inne på märkesverkstadsgarantiservice 2006-2007. I det närmaste rent sabotage på flera sätt. Problemet som jag ser saken är att priset för service är för lågt för att tillåta bra service, dvs att servicekillen får tid att göra ett så bra jobb som han egentligen är kapabel till. Har därför gjort all service själv sedan 2009 (inte lika proffsig men kompenserar detta genom att låta det ta 10 gånger längre tid att göra jobbet).

Tyvärr är detta en faktor som får mej att inte köpa en ny hoj, funderar på en 1290SD men törs faktiskt inte lämna en ny sådan i händerna på någon alls av KTM:s märkesverkstäder.
              Last edited by Bålsta; 08-21-2014, 11:00 PM.

Comment

Fråga till er som har Montana/Monterra GPS på 690. Min karta snurrar bara runt runt vid stillastående när jag har motorn igång. Är det den elektroniska kompassen som får spel pga störning? Något tips för att bota ADHD beteendet?
                620SC,525 EXC,950Adv,625 SXC, 950SE, 525 EXC SixDays Aprilia 4.5, Ktm 950 SE, - Sålda
                Can-AM XXC Outlander, stealth snorkel, radiator relocation kit, KTM 690 R -14

Comment

Originally posted by Linkan View Post
                  Fråga till er som har Montana/Monterra GPS på 690. Min karta snurrar bara runt runt vid stillastående när jag har motorn igång. Är det den elektroniska kompassen som får spel pga störning? Något tips för att bota ADHD beteendet?
                  Menar du att bilden roterar eller att din position snurrar?
                  Jag har en Montana 600 på min 690 och jag har inga problem med några störningar.

Comment

Originally posted by Linkan View Post
                    Det är kompassen som inte gillar vibrationerna, minskar det när du håller i handen emot för att dämpa vibrationerna? Se också till att stänga av automatisk rotation (horisontal/vertikal).
                    Ingen idé att vara snabbast om man kör åt fel håll... www.mcgpsinfo.com ... www.facebook.com/mcgpsinfo
                    wannabe från Borås, aka Magnus Jinstrand

Comment

Originally posted by konfucius View Post
                      Det är kompassen som inte gillar vibrationerna, minskar det när du håller i handen emot för att dämpa vibrationerna? Se också till att stänga av automatisk rotation (horisontal/vertikal).
                      Åfan, vilket fäste kör ni med eftersom ni får problem med vibrationerna?

Comment

Originally posted by Viper View Post
                        Åfan, vilket fäste kör ni med eftersom ni får problem med vibrationerna?
                        TTs värsta, hjälper ej, men har ju Marathon kittet med desa navtorn.

Comment

Originally posted by oden View Post
                          TTs värsta, hjälper ej, men har ju Marathon kittet med desa navtorn.
                          Aha, jag kör med Garmins eget mcfäste kombinerat med KTM's gps fäste, art 62002903100.
                          Det funkar perfekt på min 690 SM.
                          Har samma fäste på 525an men jag har inte provkört 525an med gps ännu.

edit:
                          Kom precis på att Garmins mc-fäste faktiskt är dämpat.
                          Det kanske kan vara en ide för er att skaffa det isåfall?

Comment

Originally posted by Viper View Post
                            Aha, jag kör med Garmins eget mcfäste kombinerat med KTM's gps fäste, art 62002903100.
                            Det funkar perfekt på min 690 SM.
                            Har samma fäste på 525an men jag har inte provkört 525an med gps ännu.

edit:
                            Kom precis på att Garmins mc-fäste faktiskt är dämpat.
                            Det kanske kan vara en ide för er att skaffa det isåfall?
                            Har alltså detta fäste:

http://shop.touratech.se/SE/Catalog/...65-0599-0.html

Comment

GPSen försöker detektera åt vilket håll du kör när du har ställt in att din körriktning skall vara "upp" på skärmen. När mottagningen är lite dålig så blir det positionsfel på några meter och GPSen kan tolka det som att du rör dig åt olika håll. Dvs kartan snurrar.
                              På vissa GPSer kan man ställa in hur känslig denna detektering skall vara. På 276C/278 heter inställningen "Speed Filter". Standardvärde är "Auto". Testa andra värden.

Om problemet uppträder även när du kör i god fart så är det inte det jag beskriver ovan som är orsak.
                              Last edited by HMR; 08-22-2014, 12:44 PM.
                              HMR

The art event!

Comment

Originally posted by HMR View Post
                                GPSen försöker detektera åt vilket håll du kör när du har ställt in att din körriktning skall vara "upp" på skärmen. När mottagningen är lite dålig så blir det positionsfel på några meter och GPSen kan tolka det som att du rör dig åt olika håll. Dvs kartan snurrar.
                                På vissa GPSer kan man ställa in hur känslig denna detektering skall vara. På 276C/278 heter inställningen "Speed Filter". Standardvärde är "Auto". Testa andra värden.

Om problemet uppträder även när du kör i god fart så är det inte det jag beskriver ovan som är orsak.
                                Tack, jag har irriterat mig på detta och letat efter den inställningen...

Comment

Working...
                                X