Announcement

Collapse
No announcement yet.

KTM 690-Tråden

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ska kolla över min fjädring ev. ikväll, men misstänker att jag kommer behöva byta fjäder på dämparen då jag ligger på en ca 105-110kg inkl utrustning. Jag har fått tips på advrider om en 100nm / mm fjäder vilket inte verkar finnas i KTM's orginalsortiment. Känner mig inte jättepeppad på att plocka en från staterna med den tull och frakt som tillkommer.

Hittade på K-Techs sida att dem har 105nm / mm fjädrar för XR400.or som också verkar ligga på 220mm längd. Finns det något annat som kan skilja som man bör akta sig för så att det inte kommer passa?

Eller har ni några andra tips på vart man ev. kan få tag på fjäder i rätt hårdhet till 690'n?

Mvh

Comment

Originally posted by MangeSoderlund View Post
      Kan du skicka någon länk om lambda modulator?

Mvh
      http://www.ebay.com/itm/KTM-690-Duke...2d3f68&vxp=mtr

Comment

Tack! Först verkar han dock skriva att den lämpar sig för alla modeller från 2008 uppåt, sen skriver han under Suitability att 690 Enduro R 2012 >. Någon som kört denna på sin 2010?

Comment

Originally posted by Linkan View Post
          Jag har en -14 och tycker inte jag har något problem med det ni beskriver....dock har den bara gått 30 mil...har ktm gjort något åt saken kanske?
          Tycker min -14 går riktigt bra jag också.
          Provade faktiskt med Kevins O2 mod men kan inte påstå jag märkte nån skillnad.
          Jag tyckte soppaförbrukningen gick upp (men kan vara inbillning).
          Den åkte i alla fall av tills vidare..

Comment

Jag har en -14 och tycker inte jag har något problem med det ni beskriver....dock har den bara gått 30 mil...har ktm gjort något åt saken kanske?
            Vad jag förstår, och vad dom själva påstår, så har dom gjort en hel del. Dubbla stift och utvecklade mappningar mm. Tänkte köpa en 2015 nästa höst. Ser fram emot att få provköra.
            HMR

The art event!

Comment

Click image for larger version

Name:	tmp_3600-DSC_01751316676260.jpg
Views:	1
Size:	847.2 KB
ID:	844942
              Upptäckte detta klägg när jag plockade av luftburken. Är det något att oroa sig över? Vad fyller slangen som går till luftburken för funktion förresten?

Comment

Originally posted by olleP View Post
                [ATTACH=CONFIG]77936[/ATTACH]
                Upptäckte detta klägg när jag plockade av luftburken. Är det något att oroa sig över? Vad fyller slangen som går till luftburken för funktion förresten?
                Vevhusventilation. Får av miljöskäl inte släppas rakt ut. Gegget är mestadels kondenserad vattenånga och oftast inget problem. Kan antyda att man kör för korta sträckor utan ordentlig uppvärmning.
                HMR

The art event!

Comment

Originally posted by HMR View Post
                  Vevhusventilation. Får av miljöskäl inte släppas rakt ut. Gegget är mestadels kondenserad vattenånga och oftast inget problem. Kan antyda att man kör för korta sträckor utan ordentlig uppvärmning.
                  Tack och bock! Underbart att vara 690-ägare när det finns så många som har så mycket kunskap på nätet!
                  Last edited by olleP; 08-06-2014, 11:19 AM.

Comment

Någon som har bytt till kortare broms- och kopplingsgrepp på sin 2014 Enduro R? Jag fick inte på Cycra-handskydden utan att fippla dit distanser i styrändarna. Måste vara längre grepp på 2014 än 2012(?!). KTM-powerparts är ju godis men priset är svindlande, nästan 2000 riksdaler för ett bromsgrepp!. Någon som hittat alternativ?
                    http://elemji.blogspot.se/

Comment

Jag har bara kapat mina grepp,samt borrat ett litet hål och satt i en bult å mutter längst ut
                      för att inte råka glida av,har funkat utan problem i 1700 mil snart.

Comment

Någon som vet var man kan få tag på sänkta fotpinnar?

//Peter

Comment

Originally posted by elemji View Post
                          Någon som har bytt till kortare broms- och kopplingsgrepp på sin 2014 Enduro R? Jag fick inte på Cycra-handskydden utan att fippla dit distanser i styrändarna. Måste vara längre grepp på 2014 än 2012(?!). KTM-powerparts är ju godis men priset är svindlande, nästan 2000 riksdaler för ett bromsgrepp!. Någon som hittat alternativ?
                          Du har inte provat att släppa på skruvarna på kloven och skjuta in hela greppet en bit : )
                          Nam durus est via invia = För den envise är ingen väg ofarbar

Comment

Originally posted by MADIMAX View Post
                            Någon som vet var man kan få tag på sänkta fotpinnar?

//Peter
                            Jag köpte dessa när det begav sig
                            http://motobau.de/product_info.php?i...13q7812sf32un2

Comment

Någon som vill köpa kabeln till ECU´n KTM 690 till årsmod 2013 och neråt. Min 2014 går inte att köra tuneECU på tydligen :(
                              620SC,525 EXC,950Adv,625 SXC, 950SE, 525 EXC SixDays Aprilia 4.5, Ktm 950 SE, - Sålda
                              Can-AM XXC Outlander, stealth snorkel, radiator relocation kit, KTM 690 R -14

Comment

Någon som vill köpa kabeln till ECU´n KTM 690 till årsmod 2013 och neråt. Min 2014 går inte att köra tuneECU på tydligen :(
                                Funkar kabeln till en gammal 2008? I så fall är jag intresserad.
                                Hojresor
                                Hojresor's YouTube kanal

Comment

Working...
                                X