Announcement

Collapse
No announcement yet.

KTM 690-Tråden

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by callemange View Post
    låter bra, hur gör man det enklast, är riktigt kass på el, öppnar man upp givaren eller räcker det att klippa kabeln ut från givaren (den röda) och jorda eller nå´t?
    Att bygla innebär att du kopplar ihop de två kablarna, tvinna ihop dem och tejpa tex.

Sedan tycker jag inte att du skall koppla förbi givaren det är en säkerhetspryl som inte sitter där för att djävlas, kan du inte fixa den tycker jag att du åker till din handlare och reklamerar den på garantin.

Comment

tyvärr har jag bara owners manualen, klart jag ska byta givaren, den är ju bra när den funkar måste bara få den o funka.

Comment

690 Enduro SPARE PARTS MANUAL
        Ingen uppges ha skadats, en mård dog.
        https://vimeo.com/user8505625

Comment

en får tacke, en får tacke

Comment

Originally posted by flatout View Post
            Problemet är att man vet inte om man ska sitta eller stå i slutet på vecka då både fötter och baken värker men det skulle vara colt om någon kom med guldwing med crossdäck någon gång varför inte skruva på en sådan sadel då är problemet löst tack för tipset.

Har också tittat på ktms PHDS handlebar Damping men 2500 kr är lite dyrt så man får stå ut med vibrationerna går ju bra upp till 30 mil/dag

KTM PHDS kostar 1569 kr ordinarie pris och de gröna gummina 142 kr.

Alltså ca. 1700 kr totalt.

Comment

Originally posted by Bananolja View Post
              Varför vill man ha en xChallenge om man kan köpa en 690, eller finns det nåt som xc har som inte 690 har?
              xChallenge har ett betydligt lägre pris som begagnad. Dessutom är den inte (urrk!) orange! Men till slut blev det en nästan ny 690E. Hämtar den i morgon.

Sedan går resten av veckan åt till att sätta på riktiga däck, korta bakskärm, montera GPS, värmehandtag, motorskydd, etc, etc. Och sist men inte minst - byta ut de smaklöst skitfula oranga (urrk!) plastbitarna mot svarta dito.

HMR

The art event!

Comment

OK har nogt sett fel i prislistan då börjarar det bli intresannt

'
                Originally posted by X-man View Post
                KTM PHDS kostar 1569 kr ordinarie pris och de gröna gummina 142 kr.

Alltså ca. 1700 kr totalt.
                ----------------------------------------------------
                Under stjärnorna är alla vi små

Comment

Jag blev faktisk förvånad över att man kan åka längre sträckor utan att få jätte ont i kroppen.
                  När jag jorde min första körning med min så blev det närmare 140 mil på 4 dagar vilket gick förvånansvärt bra.
                  Som mest så blev det ca 45 mil grus på en dag, efter det så så bar det raka vägen upp i en skidbacke och vidare upp på fjället i diverse myrmarker. Då blev det faktiskt lite jobbigt :) När man fick slita lite.
                  Men nog fixar man över 50 mil med aktivkörning på en dag.
                  Men om man åker motorväg då är man bra less efter 5 mil...

Comment

Bara att hoppas att bilden var helt fel för det var det fulaste jag sett på länge.

Originally posted by Robban View Post
                    Läste precis i nya numret av bike att det ska komma en 690 Adventure till hösten Och den ska ha 20 liters tank står det att läsa på sid 11
                    Frambromsen får dubbla skivor.
                    Nån som vet nåt mer

Comment

Originally posted by mada View Post
                      Bara att hoppas att bilden var helt fel för det var det fulaste jag sett på länge.
                      Nån som kan och vill scanna bilden på 690 adv från bike och lägga upp den.

Comment

Är det denna kanske?
                        (som iof funnits på nätet en massa månader)
                        Kör "nån jävla moppegrej"! lol
                        (™Geggamoja)
                        http://www.youtube.com/watch?v=I_MBIlAkn6Q&t=0m47s

Comment

Originally posted by Hoke View Post
                          Är det denna kanske?
                          (som iof funnits på nätet en massa månader)
                          Hmm. En ren landsvägshoj med 210 mm fjädring. Fast försedd med en vibrerande stånka. Låter inte som något kul koncept. Inte motard, inte offroad, inte enduro, inte touring, inte något alls?

Eller är det rentav en bra touringmotard? Ett nytt koncept?
                          HMR

The art event!

Comment

URRK va ful!!! Föredrar helt klart utseendet på den 690 Adventuren som AdventureMike la in på sidan 69...en sån vill nog många ha!

Tycker att KTM svävar ut lite för mycket ibland när de sitter och designar...Kalle Anka näbbar och Scanialjuddämpare som på 690 SM. Dags att designteamet slutar med droger under arbetstid kanske...
                            Tackar dem för att de tog en "vit dag" den dan de ritade Enduron iaf.

Comment

Mappning?

Har en fråga angående Mappning?
                              Har hört och läst att mappningen inte gör så mycket på effekten och att det inte är någon fara att köra med öppen burk utan att mappa om den.

Hur är bränsleförbrukningen efter mappningen? Har ni märkt en ökning eller sänkning av soppaförbrukningen?

Det börjar ju bli relevant att tänka på det nu när bensinpriset är så högt!

Comment

[QUOTE=X-man;att det inte är någon fara att köra med öppen burk utan att mappa om den. [/QUOTE]

Undrar var du hört det , de har kanske fler kloka tips ?????????
                                Ge mig en anledning till att inte mappa om.
                                Det är ju som att köra med för små munstycken.
                                Bränsleförbrukningen ökar inte något märkbart.

-------------------------------------------------------------------------

Anders

Member of SSFOGHA

Comment

Working...
                                X