Announcement

Collapse
No announcement yet.

KTM 690-Tråden

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by advman.se View Post
    Ni som har "konfilter" direkt på insuget, var har ni köpt dem och vad fick ni ge för dem ?
    Funderar på att montera bort luftburken och bygga förvaringslåda.
    http://www.sledstore.se/luftfilter-uni-1

Vill minnas att det är 63 x 152 som passar.
    HMR

The art event!

Comment

Originally posted by Kolja View Post
      Tror du redan har någon form av integrerad tratt original - 950 har det.
      Jepp, gummit går upp en bit i luftburken.

Comment

Rolig tråd där på SMJ... EVO2 med kam flyttar upp registret, sen sitter dom och moddar för att få low och midrange power...
        KTM 1190 Adventure R

--> My Movies <--

Comment

Ber om ursäkt, men hur tar man bort ett inlägg?
          Last edited by Malthai; 03-12-2014, 08:01 PM.

Comment

Originally posted by Starfighter84 View Post
            Jag har slängt på motardhjul på min enduro och hittade en beskrivning hur man skulle ändra hjulmkrets i mätaren genom att plocka bort en kabel till mätarhuset, men efter jag gjort det så vill inte tempmätaren funka.
            Någon som vet vilken kabel som är för tempen? Om jag råkat plocka bort fler kablar än avsedd?!
            Jag genomförde samma procedur för bara någon vecka sedan.
            Kablen jag plockade ur var grå med brun rand. satt i 18:e pinhålet. 690E r 2013

Comment

Originally posted by Noyah View Post
              Rolig tråd där på SMJ... EVO2 med kam flyttar upp registret, sen sitter dom och moddar för att få low och midrange power...
              Va? Är det det den kammen gör. Alltså helt bortkastade pengar.

Har för övrigt monterat min nya luftburk nu. Den här är betydligt stadigare än den som satt.

Comment

Originally posted by Malthai View Post
                Jag genomförde samma procedur för bara någon vecka sedan.
                Kablen jag plockade ur var grå med brun rand. satt i 18:e pinhålet. 690E r 2013
                Japp, samma kabel jag plockade. Men efter det ville inte tempmätaren fungera.

Comment

Kollade lite på RR UK och såg detta:

http://www.rally-raidproducts.co.uk/...est-kit-screws

Är det någon som råkat ut för problem med de 4 nedre M8 bultarna?

Jag hade inga problem att momentdra dessa med torx och ställer mig frågande.

Comment

Här finns lite info om årets modell (2014) och vad som är förändrat:

http://www.rally-raidproducts.co.uk/...itment-checks/

Comment

Hej! Jag har länge funderat på att köpa en 690 enduro R, kanske det kan bli en ny mod 2014. Jag har sedan flera år en WR450F som jag gillar att köra i skogen med, men jag vill kunna köra lite längre rundor, och tänkte då att en enduro r kan vara något för mig. Funkar den till att åka på asfalt på landsväg, typ 10-15 mil på 70,80,90 vägar? Att den är bra på grus och lättare enduro åkning fattar jag...Ett alternativ är att köpa en enduro r och sälja wr:en. Eller skall jag satsa på en 690 duke för landsväg och behålla wr:en?
                      Har ni några goda råd?

Comment

Cry: vill du fortsätta köra enduro? Om ja så behåll wr om inte så köp Enduro R och köpt till motardfälgar beg så har du det bästa av två världar
                        Lite smått & gott ifrån det jag fotograferat.
                        www.fastlinephotos.se

Comment

Originally posted by Cry View Post
                          Hej! Jag har länge funderat på att köpa en 690 enduro R, kanske det kan bli en ny mod 2014. Jag har sedan flera år en WR450F som jag gillar att köra i skogen med, men jag vill kunna köra lite längre rundor, och tänkte då att en enduro r kan vara något för mig. Funkar den till att åka på asfalt på landsväg, typ 10-15 mil på 70,80,90 vägar? Att den är bra på grus och lättare enduro åkning fattar jag...Ett alternativ är att köpa en enduro r och sälja wr:en. Eller skall jag satsa på en 690 duke för landsväg och behålla wr:en?
                          Har ni några goda råd?
                          690 funkar på landsväg, 10-15 mil är enligt mig inga problem. Se bara till att du hittar däck som passar för din mixade körstil. Jag kör med rena endurodäck på min vilket är helt värdelöst om man vill brotta ner den på en kurvig landsväg, men det finns bra allround däck också, typ TKC80. Men det blir givetvis en kompromiss av allt. Köper du till motardfälgar så har du ännu bättre landsvägsegenskaper.

Mest ultimata enduro- och landsvägskörning har du om du väljer en Duke och behåller WRen. Helt klart.
                          Last edited by sunnis; 03-14-2014, 11:27 PM.

Comment

Originally posted by Starfighter84 View Post
                            Japp, samma kabel jag plockade. Men efter det ville inte tempmätaren fungera.
                            Märkligt. Är det en 2012 >? Har för mig att det var typ en rosa på årsmodellerna innan 2012.

Comment

Originally posted by Cry View Post
                              Har ni några goda råd?
                              Min högst personliga åsikt är att KTM 690ER är den perfekta hojen för grustouring. Vissa små moddar kan behövas. Större tank, komfortsadel, sänkta fotpinnar och styrändvikter.

Jag har nu kört sammanlagt 5000 mil på två olika 690. Varav ett 10-tal veckolånga turer med 30-40 mil per dag. Ibland 80/20, ibland 20/80, blandning av asfalt/grus.

I början hade jag två kit hjul. Dels 18/21 med knotterdäck och dels 17/17 med vanliga landsvägsdäck. Men jag trivdes inte alls med 17/17 hjulen. Bytte dom till 18/21 så nu har jag en uppsättning 18/21 med knotterdäck för ren offroadåka samt en uppsättning 18/21 med K60/TKC80 för körning på vägar.

690ER är inte bra för motorväg men 50 mil är OK. Rullar fint i 130. 690ER är för tung och har för dålig fjädring för endurospåret men den tar sig fram. För allt underlag därimellan är den perfekt!

Kolla in https://forum.soe.se/showthread.php?55080-Alpbus-2013 . Tre 690ER i Alperna med K60/TKC80. Mestadels asfalt.

Kolla in http://mc.resmark.se/#!album-3 . 200 mil med flera 690. Alla på knotterdäck. Mestadels Maxxis IT. Funkade förbluffande bra även på asfalten.

Kolla in http://mc.resmark.se/#!album-1 . Fem dagsetapper om c:a 30 mil vardera. Nu på mycket varierande underlag. Massor av lösan sand. Alla hade knotterdäck.

Ingen av mina två 690 har någonsin stoppat. Trots en hel den marksyningar. Min nuvarande plan är att om två säsonger när min nuvarande 2011 passerat 4000 mil så skall jag köpa en tredje 690. En 2015 med ABS.

För mig är det otänkbart att köpa en Duke. Funkar bara på asfalt. En 690ER funkar överallt.

Tidigare moppar i mitt garage har bl a varit R1150GS, R1200GS, F800GS, XL400, XL350 och TT350.
                              Last edited by HMR; 03-15-2014, 06:38 PM.
                              HMR

The art event!

Comment

Tolan, Sunnis och HMR, tack för tipsen, dock har jag inte blivit klokare...jag har bestämt mig för att försöka testa både en 690ER och 690 Duke. Återkommer med en rapport.

Comment

Working...
                                X