Announcement

Collapse
No announcement yet.

KTM 690-Tråden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Originally posted by davve28 View Post
    sjyst att dom tog bra betalt för att tippa i fel olja..
    Bara att åka tillbaka till verkstan, med ordern - gör om gör rätt!
    Hojresor
    Hojresor's YouTube kanal

    Comment


      Har en fundering på? När man skall kontroller motoren allså köra en "SETUP" för motorelektronik:

      Köra man motoren i 15 minuter på tomgång ? eller Minst 10 minuter över 80 gradet?
      // MrTopplock

      YouTube http://www.youtube.com/user/MrTopplo...&page=1&view=0
      YAMAHA WR450F -08
      KTM 690 Fun Bike Edition -12
      "Alla dåliga vägar är bra vägar!"
      "En rutten dag på grusvägen är bättre än en bra dag på jobbet!"

      Comment


        Igår så fixade jag till en kortare trefingers kopplingshandtag och lödde dit en liten "knöl" för att kopplingsgivaren skall påverkas.
        Passade samtidigt på att rengöra i kopplingshantagsfästet och motionera givaren.


        Idag när jag var ute och rastade av 690:an så hade man helt plötsligt hittat fler hästar i motorn!
        Nu j#vlar rör det på sig! Hade nog bara vant mig vid att holken inte gick bättre......det smög sig på utan att jag märkt nåt.


        Så se över givaren/brytaren i kopplingshandtaget att den verkligen funkar.
        Vem F*N har lagt asfalt på gruset?

        ex. Knalltackterfahrer

        Comment


          Halloj,

          sitter och väntar på leverans av min -14.

          Ännu har jag inte fått leveransdatum. Är det nån annan som fått det?

          /Kalleb

          Comment


            Originally posted by Mudder View Post
            Bara att åka tillbaka till verkstan, med ordern - gör om gör rätt!
            Snart två år senare?
            Får väl hoppas att det gjorts något oljebyte under tiden.
            Faster, faster - until the thrill of speed overcomes the fear of death.
            950SE, the answer to the question nobody was asking.

            Comment


              Originally posted by JoHu View Post
              Igår så fixade jag till en kortare trefingers kopplingshandtag och lödde dit en liten "knöl" för att kopplingsgivaren skall påverkas.
              Passade samtidigt på att rengöra i kopplingshantagsfästet och motionera givaren.


              Idag när jag var ute och rastade av 690:an så hade man helt plötsligt hittat fler hästar i motorn!
              Nu j#vlar rör det på sig! Hade nog bara vant mig vid att holken inte gick bättre......det smög sig på utan att jag märkt nåt.


              Så se över givaren/brytaren i kopplingshandtaget att den verkligen funkar.

              Lite nyfiken på vad du gjorde för någonting på att hur du hittade dom där hästarna ???
              // MrTopplock

              YouTube http://www.youtube.com/user/MrTopplo...&page=1&view=0
              YAMAHA WR450F -08
              KTM 690 Fun Bike Edition -12
              "Alla dåliga vägar är bra vägar!"
              "En rutten dag på grusvägen är bättre än en bra dag på jobbet!"

              Comment


                Originally posted by MrTopplock View Post
                Lite nyfiken på vad du gjorde för någonting på att hur du hittade dom där hästarna ???
                Han gjorde nog ingenting mer än att sätta brytaren vid kopplingshandtaget i funktion. Om brytaren indikerar indragen koppling så går motorn på en annan mappning. Utöver att ge klart lägre effekt så medför mappningen minskad risk för tjuvstopp.

                Det är väldigt lätt att kontrollera om brytaren funkar. Lägg i växel och tryck på start utan att röra kopplingen. Om startmotorn då går igång så funkar inte brytaren. Skulle gissa att man missar c:a 10 hästar.
                HMR

                The art event!

                Comment


                  elkontakter att fetta in på enduro -12

                  Har precis gått igenom elsystemet på jakt efter kontakter som mår bra av infettning (alltså de som inte är tätade med gummi).
                  På min 12:a är följande "öppna".

                  Generator
                  Fläkt
                  Tändningslås
                  Regulator
                  Kontakt ovanför kopplingskorgen (har inte kollat upp vad den går till)
                  Blinkers bak/bromsljus


                  (tänkte att det kanske är intressant för någon som har samma årsmodell, slipper plocka isär rubbet för att se var fett behövs)

                  Comment


                    Ja du Koja om det ändå vore så.
                    Last edited by Kärsta Carlsson; 03-04-2014, 04:54 AM.
                    Kärsta Carlsson

                    Comment


                      Jag litade tyvärr på Din MC och körde 600mi innan den började lager knacka i motorn. Då tog jag fram kvitto o servis boken och fick se att idioterna hält i 10/40 olja. Nu står jag med en nyservad hoy som garantin gått ut på och dinmc ska ringa enligt ktm Örebro om dom ska renovera eller byta in den. Shuck
                      Kärsta Carlsson

                      Comment


                        Originally posted by HMR View Post
                        Han gjorde nog ingenting mer än att sätta brytaren vid kopplingshandtaget i funktion. Om brytaren indikerar indragen koppling så går motorn på en annan mappning. Utöver att ge klart lägre effekt så medför mappningen minskad risk för tjuvstopp.

                        Det är väldigt lätt att kontrollera om brytaren funkar. Lägg i växel och tryck på start utan att röra kopplingen. Om startmotorn då går igång så funkar inte brytaren. Skulle gissa att man missar c:a 10 hästar.

                        Det var intressant att få veta; om man inte fråga så får heller inget veta så tack för svaret HMR.
                        Last edited by MrTopplock; 03-04-2014, 05:32 AM.
                        // MrTopplock

                        YouTube http://www.youtube.com/user/MrTopplo...&page=1&view=0
                        YAMAHA WR450F -08
                        KTM 690 Fun Bike Edition -12
                        "Alla dåliga vägar är bra vägar!"
                        "En rutten dag på grusvägen är bättre än en bra dag på jobbet!"

                        Comment


                          Är trippen justerbar på 690:n? Det är ju så smidigt till roadbookkörning.
                          Skiljer det mellan modeller och årsmodeller?

                          Jag håller på med en googleassisterad genomläsning av tråden men 750 sidor kommer ta sin tid :)

                          Comment


                            Originally posted by MrTopplock View Post
                            Det var intressant att få veta; om man inte fråga så får heller inget veta så tack för svaret HMR.

                            Jag får tacka HMR som hann svara innan.
                            Vem F*N har lagt asfalt på gruset?

                            ex. Knalltackterfahrer

                            Comment


                              Originally posted by Svart View Post
                              Är trippen justerbar på 690:n? Det är ju så smidigt till roadbookkörning.
                              Skiljer det mellan modeller och årsmodeller?

                              Jag håller på med en googleassisterad genomläsning av tråden men 750 sidor kommer ta sin tid :)
                              hjulomkretsen är justerbar om det är det du menar , skiljer vilken kabel som ska lossas mellan vanliga och tidiga r med andra instrumenteringen för att det ska gå att justera
                              Gsxr750 -85 gsxr750 -98 Yamaha r1 -00 xt600k -93 gsxr1000 -01 xr650r -01 KTM 690r -10

                              Comment


                                Förstår jag det rätt eller fel, skulle det verkligen missa ca 10 hästar, vart sitter dom?

                                Originally posted by HMR View Post
                                Han gjorde nog ingenting mer än att sätta brytaren vid kopplingshandtaget i funktion. Om brytaren indikerar indragen koppling så går motorn på en annan mappning. Utöver att ge klart lägre effekt så medför mappningen minskad risk för tjuvstopp.

                                Det är väldigt lätt att kontrollera om brytaren funkar. Lägg i växel och tryck på start utan att röra kopplingen. Om startmotorn då går igång så funkar inte brytaren. Skulle gissa att man missar c:a 10 hästar.

                                Comment

                                Working...
                                X