Announcement

Collapse
No announcement yet.

KTM 690-Tråden

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by oden View Post
    Anders- har rätt. Fick just svar och det lyder: "Du har helt rätt. 2012 års modell ska kollas om burken är tillverkad före 0912 men jag hittar inte någon aktion på din cykel inlagt av Ktm. Kontakta verkstaden så hjälper dom dig."

Jag antar att detta även gäller årsmodell 2013. Så, ni som är drabbade tag snarast kontakt med en auktoriserad KTM verkstad så får ni luftburken utbytt, tror jag, vad annars?
    Uppföljning på detta. Det är många faktorer som avgör om luftburken ska bytas. I mitt fall och trots att den bevisligen är stämplad 0911 så räckte inte det.

Här följer faktorerna.

* Om det vid service upptäckts genomsläpp, damm inuti burken.
    * Om gummit släppt från insuget.
    * Om givaren strular med felkod, kabelbrott.

Det som också avgör är ifall luftburkens materialtjocklek är tunt, sladdrig (dvs. otät). Nya förbättrade burkar har tjockare material.

Min burk är sladdrig och har släppt in fint damm, men det har inte upptäcks vid service eftersom jag bytt filter själv och rengjort ofta. Har även haft kabelbrott till givaren. Så, jag är härmed berättigad till att få luftburken utbytt.

Denna bulletin är daterad 2012 någonting.

Så, då vet ni det och hoppas det hjälper någon.

Comment

Hej

Hört talas om att det var problem med hastighetsmätaren ( tog in fukt ? ) och att KTM tog det på utökad garanti. Någon som vet vilka årsmodeller det var ? Var det både på Enduro och på R'n.

Tacksam för svar.
      Bättre fort och fel ibland än långsamt och aldrig...

Comment

Originally posted by PettaK View Post
        Hej

Hört talas om att det var problem med hastighetsmätaren ( tog in fukt ? ) och att KTM tog det på utökad garanti. Någon som vet vilka årsmodeller det var ? Var det både på Enduro och på R'n.

Tacksam för svar.
        var på vanliga 690:N tidiga årsmodeller men vet inte vilka
        Gsxr750 -85 gsxr750 -98 Yamaha r1 -00 xt600k -93 gsxr1000 -01 xr650r -01 KTM 690r -10

Comment

Läckande instrumentering var bara på den stora mätaren med varvräknare. Dvs bara på E och inte på R. Huvudsakligen på 2008. Vet inte om det även var problem på 2009.
          HMR

The art event!

Comment

Undrar vad ni har betalt för era 1 års service, där det vanliga ingår samt ventiljustering.
            I drive because i enjoy it.

Comment

Click image for larger version

Name:	uploadfromtaptalk1393603646728.jpg
Views:	1
Size:	51.4 KB
ID:	843389Click image for larger version

Name:	uploadfromtaptalk1393603547400.jpg
Views:	2
Size:	56.2 KB
ID:	843388
              Kärsta Carlsson

Comment

Click image for larger version

Name:	uploadfromtaptalk1393603806132.jpg
Views:	2
Size:	56.2 KB
ID:	843390
                Kärsta Carlsson

Comment

Originally posted by Kärsta Carlsson View Post
                  [ATTACH]75513[/ATTACH]

sjyst att dom tog bra betalt för att tippa i fel olja..

Comment

Originally posted by davve28 View Post
                    sjyst att dom tog bra betalt för att tippa i fel olja..
                    Lite obetänksamt att publicera kvittot här. Nu gäller inga garantier längre. Om du nu hade någon.

Att verkstaden häller i fel olja är rätt vanligt. Har hänt mig med. Bara att åka hem och byta.
                    HMR

The art event!

Comment

Originally posted by HMR View Post
                      Lite obetänksamt att publicera kvittot här. Nu gäller inga garantier längre. Om du nu hade någon.

Att verkstaden häller i fel olja är rätt vanligt. Har hänt mig med. Bara att åka hem och byta.
                      Varför skulle garantin försvinna för att han publicerar kvitto?
                      Honda Crf450hm-05 (14-?) Ktm 250exc-02 (12-14)
                      Honda Xrv750-98 (11-13) Husaberg Fe650e-08 (10-11)
                      Honda XR650R-04 (08-10) Bmw R1150R-04 (08-10)
                      Suzuki Drz400S-06 (06-08 ) Bmw R1150Gs-01 (01-06)
                      Honda Transalp-97 (97-01)

Comment

Bevis på att har kört med fel olja då gäller inte garantin längre.
                        // MrTopplock

YouTube http://www.youtube.com/user/MrTopplo...&page=1&view=0
                        YAMAHA WR450F -08
                        KTM 690 Fun Bike Edition -12
                        "Alla dåliga vägar är bra vägar!"
                        "En rutten dag på grusvägen är bättre än en bra dag på jobbet!"

Comment

Originally posted by MrTopplock View Post
                          Bevis på att har kört med fel olja då gäller inte garantin längre.
                          Publicerat kvitto eller ej, verkstaden har precis samma info i sin dator så det borde inte göra någon skillnad alls.

Comment

Touring i alperna med 690e?

Tjo!

Sitter och planerar/drömmer om en resa till alperna. Har just nu endast en hoj (690e från 2008

Planen är att utgå från Stockholm vidare ner till landsänden och snabbaste möjliga sätt ner till Hamburg för att ta autozug till munchen. Det är väl här som den riktiga resan börjar. ingen riktig rutt är bestämd än..

Jag hade i så fall tänkt köra den med motardkitt. Fixar man det? tycker själv den är förhållandevis bekväm, trots motardkitt och fjädring inställd för detta. men det kanske tär på en om man ska vara borta i 12-14 dagar?

Givetvis blir det så lite packning som möjligt, boende b&b osv.

Jag funderar om det är någon här som gjort en sådan resa och kan ge mig lite tips och råd? Räknar väl med 500 mil eller något liknande.

Comment

Någon med alutank som skulle kunna rita upp mått för bakdelen, dvs delen som ersätter original tanklock etc. Behöver göra en ny då min har fått fötter :(
                              KTM 1190 Adventure R

--> My Movies <--

Comment

Originally posted by Noyah View Post
                                Någon med alutank som skulle kunna rita upp mått för bakdelen, dvs delen som ersätter original tanklock etc. Behöver göra en ny då min har fått fötter :(
                                det jag sett av alutankskitten påminner om rallyraids tanklock fast en slanganslutning svetsad framtill för att suga ur extratanken först .
                                inte enklare att köpa en sån och få en slanganslutning ditsvetsad ?
                                http://www.rally-raidproducts.co.uk/...daptor-and-Cap

kan eventuellt behöva förlängas under gängan för slanganslutningen men det känns som mindre jobb
                                Gsxr750 -85 gsxr750 -98 Yamaha r1 -00 xt600k -93 gsxr1000 -01 xr650r -01 KTM 690r -10

Comment

Working...
                                X