Announcement

Collapse
No announcement yet.

KTM 690-Tråden

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Anders- View Post
    Till höger på ovansidan finns det 2 runda stämplar i plasten (de anger år och månad), du behöver antagligen lyfta locket på luftburken, för de sitter precis i kanten.

Är som sagt inte säker på att det stämmer, det bara flög förbi när jag klickade omkring på forumet.

Edit: hittade precis, här http://advrider.com/forums/showpost....ostcount=12001
    Kollade just min 12:a. Blev tvungen ta en bild med telefonen eftersom safaritanken är ivägen. Min är stämplad 0911. Har mailat min KTM säljare om det här. Har ju noterat att det är lite dålig passform. Tack för tipset.

Comment

Anders- har rätt. Fick just svar och det lyder: "Du har helt rätt. 2012 års modell ska kollas om burken är tillverkad före 0912 men jag hittar inte någon aktion på din cykel inlagt av Ktm. Kontakta verkstaden så hjälper dom dig."

Jag antar att detta även gäller årsmodell 2013. Så, ni som är drabbade tag snarast kontakt med en auktoriserad KTM verkstad så får ni luftburken utbytt, tror jag, vad annars?

Comment

Originally posted by oden View Post
        Anders- har rätt. Fick just svar och det lyder: "Du har helt rätt. 2012 års modell ska kollas om burken är tillverkad före 0912 men jag hittar inte någon aktion på din cykel inlagt av Ktm. Kontakta verkstaden så hjälper dom dig."

Jag antar att detta även gäller årsmodell 2013. Så, ni som är drabbade tag snarast kontakt med en auktoriserad KTM verkstad så får ni luftburken utbytt, tror jag, vad annars?
        Intressant. Min verkstad sa att de kollat specifikt på mitt ram-nr och det låg ingen "Ti" där. (antar att Ti är nån typ av kod för att någonting behöver åtgärdas).

Skall se om jag kan ringa dem imorgon och förklara lite mer, kanske det behövs en särskild sökning för att "åtgärden" skall dyka upp i verkstadens system?

Comment

Intressant. Min verkstad sa att de kollat specifikt på mitt ram-nr och det låg ingen "Ti" där. (antar att Ti är nån typ av kod för att någonting behöver åtgärdas).

Skall se om jag kan ringa dem imorgon och förklara lite mer, kanske det behövs en särskild sökning för att "åtgärden" skall dyka upp i verkstadens system?
          Ingen aning hur deras system funkar. Posta gärna här vad som hände.

Skicka PM om du/ni behöver referens, vill inte ta det publikt.

Comment

Tjenare.

Jag har suttit och läst på lite om 690 Enduro och 690 Enduro R. Årsmod 2009-2010. Är det varvräknare på icke R modellen? Men inte på R. Sedan att det är ett annat lyse på R:en. Bättre sämre?
            Mvh Kent
            Omskuren!!? Nä i Norrland kallar vi det slitage..

Comment

Fram till 2011 hade endast R utan varvräknare sen från 2012 har de börjat med varvräknare igen. Strålkastaren på R är smidigare men knappast bättre ljus än enduron tycker jag då de använder helt annan lampa.
              Lite smått & gott ifrån det jag fotograferat.
              www.fastlinephotos.se

Comment

Originally posted by zebulonm View Post
                Tjenare.

Jag har suttit och läst på lite om 690 Enduro och 690 Enduro R. Årsmod 2009-2010. Är det varvräknare på icke R modellen? Men inte på R. Sedan att det är ett annat lyse på R:en. Bättre sämre?
                Mvh Kent
                Halloj,

Rätt uppfattat ang. varvräknaren. "R"-modellen (fram till 2012) har sämre lyse.

Comment

Hur ser hastighetsmätaren ut på R:en då? Vad finns för info?
                  Omskuren!!? Nä i Norrland kallar vi det slitage..

Comment

Här har du en bild på en mätare från en 690R -09,som jag har gjort en adapter till så jag kunde använda 690E´s lykthus
                    Click image for larger version

Name:	IMAG0121.jpg
Views:	2
Size:	520.7 KB
ID:	843347
                    Nam durus est via invia = För den envise är ingen väg ofarbar

Comment

Är det någon som vet hur rally raid uk får ut 300mm fjädringsväg på deras bakdämpare? Alltså, är det dämparen i sig som möjliggör detta eller är det förändringar i länkaget också?

Comment

Är det någon som vet hur rally raid uk får ut 300mm fjädringsväg på deras bakdämpare? Alltså, är det dämparen i sig som möjliggör detta eller är det förändringar i länkaget också?

Jag är nästan helt 100 på att det inte är någon förändring i länkaget, vågar dock inte svära på det.
                        Tycker det ser ut som standard-länkage på bilderna de publicerat, och om jag minns rätt nämns det inga andra förändringar än just dämparen.

"It can be fitted with no other modifications to the bike being required,and offers several improvements over the OEM shock."

Så, längre dämpare alltså.

Comment

Jag är nästan helt 100 på att det inte är någon förändring i länkaget, vågar dock inte svära på det.
                          Tycker det ser ut som standard-länkage på bilderna de publicerat, och om jag minns rätt nämns det inga andra förändringar än just dämparen.

"It can be fitted with no other modifications to the bike being required,and offers several improvements over the OEM shock."

Så, längre dämpare alltså.
                          Aha. OK. Tackar.

Det innebär att det kan komma att finnas en begagnatmarknad för originaldämpare med 275mm fjädringsväg. Funderar om det inte finns billigare alternativ som kan funka, wilbers verkar ju prisvärda. Min gris som nu är fjortis har 330mm original, ganska futtigt med 250mm som det är på nyare 690. Finns ju andra tillverkare än öhlins typ.

Inte för att min typ av körning märker av detta så mycket, men ändå ganska intressant ämne.

Comment

RR's (nåja, tractive) PDS2 verkar riktigt trevlig, men så kostar den skjortan också.
                            Vill minnas att ombyggnad av orig.-dämpare varit uppe några ggr. på advrider, t.ex. här http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=392859

Comment

För referens. Jag ställde frågan på advrider.com och hoppas på svar därifrån.

http://www.advrider.com/forums/showp...&postcount=661
                              Uppföljning på detta.

Enligt den KTM mek som jag är hänvisad till går det inte att med KTMs egna grejer hämta mapparna från hojen, bara ladda in en ny map till hojen. Det här låter ju helsjukt. Ville ha det verifierat att man med KTMs grejer, på auktoriserad KTM verkstad kan hämta mappen från hojen för att utesluta felaktig ECU, men tji fick jag. Garantin går ut nästa månad, men med denna info så spelar det ju ingen roll om jag mappar skiten själv på vinst och förlust.

Är imponerad, inte...

Comment

Har hjälp till att mappa hojar med tuneecu hos ktm verkstad för att deras system är så fyrkantigt... Inte förvånad över dom svar du får.
                                KTM 1190 Adventure R

--> My Movies <--

Comment

Working...
                                X