Announcement

Collapse
No announcement yet.

KTM 690-Tråden

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Jag kör Bilsport mc... ca:2300 bagis helår helförsäkr eller om det var 2800...under 3000 iaf.
    Vem F*N har lagt asfalt på gruset?

ex. Knalltackterfahrer

Comment

Originally posted by JoHu View Post
      Jag kör Bilsport mc... ca:2300 bagis helår helförsäkr eller om det var 2800...under 3000 iaf.
      Det var riktigt billigt. Av mig vill de ha 28000 hel/hel, trots att enduron är försäkrad där också.

Kanske de har tillgång till något register de inte borde...

Comment

Originally posted by kalleb View Post
        Det var riktigt billigt. Av mig vill de ha 28000 hel/hel, trots att enduron är försäkrad där också.

Bor i skogskommun/församling, villa med garage, gråtunnhårig gubbe, körkort på mc i 30 år, fler hojsrabatt...osv....
        Jag har frågat andra bolag och fått priser på 8000 och uppåt....Svedea ville inte ens nämna priset
        Vem F*N har lagt asfalt på gruset?

ex. Knalltackterfahrer

Comment

Originally posted by kalleb View Post

Tidigare kunde man ta en offroad försäkring via dom och dom som har den ligger kvar men det går ej att nyteckna en offroad försäkring.

Jag ligger nog runt 6000:- / år hos trygg
          KTM 1190 Adventure R

--> My Movies <--

Comment

Kanske inte helt relevant för just en 690, men för min del med en 950 Adv och en Beta RR 350 så betalar jag 4800:- för 950:n (helår/helförsäkring) och 1900:- för Betan (helår/halvförsäkring), detta är hos Bilsport/MC.

Stockholm, 40+, inlåst i garage (med ett flertal lås).

Om 690:n ligger så högt så behåller jag min 950 till gatan/gruset och 350:n till enduro.

/Zappa
            "I trust your trust in me to misstrust you" ~Fish

Comment

I den interna skrytligan vem som betalar minst så leder inte jag den.

Medelålders man i stad å betalar halv ca 3850 all year hos salus.
              kör ca 750 mil/år.
              Service ca 7000:- + massad däck och skit för 5000 samt bensin och värdeminskning 20000:-. Fast jag körde med E85 i 15 mil också :).

Leder till ca 45 kr/milen.
              I drive because i enjoy it.

Comment

Antingen betalar man mest eller minst!!! Den svenska avundsjukan. Finns den?
                // MrTopplock

YouTube http://www.youtube.com/user/MrTopplo...&page=1&view=0
                YAMAHA WR450F -08
                KTM 690 Fun Bike Edition -12
                "Alla dåliga vägar är bra vägar!"
                "En rutten dag på grusvägen är bättre än en bra dag på jobbet!"

Comment

Originally posted by MrTopplock View Post
                  Antingen betalar man mest eller minst!!! Den svenska avundsjukan. Finns den?
                  Vem bryr sig vad det kostar så länge det är skoj :)

Comment

Originally posted by kullabo View Post
                    Vem bryr sig vad det kostar så länge det är skoj :)
                    Jag håller med dig Bengt...
                    // MrTopplock

YAMAHA WR450F -08

Comment

Originally posted by Noyah View Post
                      Tidigare kunde man ta en offroad försäkring via dom och dom som har den ligger kvar men det går ej att nyteckna en offroad försäkring.

Jag ligger nog runt 6000:- / år hos trygg
                      gjorde en nyteckning nyss hos bilsport på både xren och 690:N gick från offroad till 30plus och skillnaden var några hundra på 690:N och lika på xren.
                      däremot är självrisken trevligare 1500 istället för 10000 på stölddelen , kört halv hela tiden på båda helförsäkringen har inte varit aktuell förut pga självrisken som varit astronomisk till vad det ofta kostar att vurpa om man skiter i repor/revor
                      Gsxr750 -85 gsxr750 -98 Yamaha r1 -00 xt600k -93 gsxr1000 -01 xr650r -01 KTM 690r -10

Comment

Problem med spridaren?

Tjenare!

Har en 690 -12 med ca 900 mil på mätaren. Började med att den "tjuvdog" ibland, sen blev den värre och värre och idag så dog den på tomgång hela tiden och sen efter 9 mil så tändes FI lampan och den gick minst sagt svindåligt. Börjar ana att det är spridaren som fått skit i sig (efter att ha läst lite om det här...)

Hur gör jag rent den enklast? Bör jag byta ut någon slang, i så fall till vad för någon? Bör jag sätta ett extra filter någonstans, i så fall var?

Med vänlig hälsning,

Johan
                        http://www.jsoffroad.se - Missa inte min OFFROAD-BLOG! Läs om prylar, utrustning och givetvis uppladdning inför Hellas Rally i Grekland!

Comment

Garanti är två år så lämna in den hos KTM återförsäljare.
                          // MrTopplock

YAMAHA WR450F -08

Comment

hejsan!
                            funderar på att införskaffa en 690 och använda den på vintern med bandsats.
                            Min fråga är: Fungerar hojen bra i vinterkyla? typ -15C
                            Någon som har erfarenhet av detta?

/Jonas

Comment

Originally posted by Jonas_105 View Post
                              hejsan!
                              funderar på att införskaffa en 690 och använda den på vintern med bandsats.
                              Min fråga är: Fungerar hojen bra i vinterkyla? typ -15C
                              Någon som har erfarenhet av detta?

/Jonas
                              Kila in en kartongbit mellan kylare och kylargaller så är det bara att köra. Hur det blir i pudersnö med is i luftfilter osv vet jag inte, äger tyvärr ingen bandsats

Comment

Hur mycket ström kan man plocka ur dessa innan det blir problem?

Har beställt en 2014 och i väntans tider planerar man lite inköp. Jag hoppas få den i feb/mars och kommer köra direkt. Alltså behövs lyse.

Jag har redan planerat för handvätmare och 12v för gpsen, men klarar station om man tex. Kopplar in dubbel 30w led på helljuset? Det hade ju varit fint.

http://www.ebay.com/itm/12V-36V-30W-...item3f2aa6c10b

Comment

Working...
                                X