Announcement

Collapse
No announcement yet.

KTM 690-Tråden

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Tolan View Post
    Är det någon som äger touratechs pakethållare som skulle vilja vara snäll & ta mått på den tack! :)
    Jag håller på att göra en. Det som saknas nu är 2 st svetsar vid bockningen och ett bakre fäste i skärmen. Har bara kollat på hur touratechs ser ut, och sedan kört på känn. Här är lite bilder:

Click image for larger version

Name:	IMG_0176.jpg
Views:	1
Size:	291.5 KB
ID:	839716Click image for larger version

Name:	P1010612.jpg
Size:	704.5 KB
ID:	839712Click image for larger version

Name:	P1010618.jpg
Size:	617.9 KB
ID:	839711Click image for larger version

Name:	P1010621.jpg
Size:	651.1 KB
ID:	839714Click image for larger version

Name:	P1010622.jpg
Size:	468.2 KB
ID:	839715Click image for larger version

Name:	P1010619.jpg
Size:	714.0 KB
ID:	839713Click image for larger version

Name:	P1010620.jpg
Size:	523.5 KB
ID:	839717

Mvh Peter

Comment

Kanon Peter

Kommer bara använda plattan & inte benen. Vad skulle det kosta att köpa en likadan platta & inte den delen som håller fast om det nu finns möjlighet :)
      Lite smått & gott ifrån det jag fotograferat.
      www.fastlinephotos.se

Comment

Den gör du lätt själv. Börja med att göra en pappersmall, sen tar du en aluminiumplåt (jag använde en gammal 2mm vägskylt från jobbet) och borrar o sågar ut med en sticksåg. Sen gick jag till den lokala plåtslagaren och han bockade kanterna på 5 min gratis.

Mvh Peter

Comment

Aha farsan har ju en gammal skylt när han fyllde 50 kanon ska kolla tack.
          Lite smått & gott ifrån det jag fotograferat.
          www.fastlinephotos.se

Comment

Hej gruspeter, APS är en sensor som kallas accelerations positions sensor och trottel posions sensorn sköter spjället, den skulle hellre heta spjällvinkel sensor och de båda jobbar i lag med spjällmotorn så man ska få rätt bränsle och tändning vid alla olika varvtal och gaspåslag. Har lyssnat på din motorgång, och kan säga att skulle jag ej sett svartröken så skulle jag gissat på skit i spridaren. Men nu var det ju så att det var tändningsavbrott eller fel tidpunkt för tändning, och då kan du ha fel värden från aps och tps eller avbrott eller störning på volt signalerna. Men hav förtröstan, det kan vara så simpelt som att stiftet har spruckit i isolatorn eller dålig kontakt vid tändspole. Men vad det än må vara så kan du vara glad, det är ett billigt fel vad det än är. Angående KTM verkstad så är det bara att ringa och kolla med generalagenten i Örebro, dom kan tala om för dig vart du ska vända dig för att få bra och adekvat information och service. MVH. Kalevi.

Comment

Hej alla, jag hade för avsikt att åka på SM i Höljes men icke, så jag följde med mina 690 kamrater på en tur i mellansverige. Normalt så tar man en biltur till Dalhalla och Enviken som en semestersväng, och nu åkte vi hoj efter grusvägar och stigar långt bortom Klimtatjakka. Men tänk vilken gäng och lycka, alla på lika hojar KTM 690, och alla lika erfarna att fara fram i en livsnjutande hastighet mellan tall och gran. Det mesta besågs, oljeborrhålet i Rättvik som sprutar vatten fortfarande, slalombacken som kursat i Bjurs, gokartbanan i Rättvik som våra kamrater hyrt för supermotardkörning, herr Gullstrand i Linghed som sköter kraftstationen, och för övrigt den underbart natursköna rutt med det bästa som Dalarna kan uppbringa i grusvägar där man kör hoj och inte enbart åker, som Magnus. J. arbetat fram till vårat förnöjande. Tack, och åter Tack.
              Två 690:tior var utrustade med Öhlins nya styrdämpare, och just dessa herrar hade på grund av ny teknik fått upp tempot till den milda grad att hade det varit fråga om skidåkning så hade alla skrikit om dopning.
              Vilken lycka att vi lever i detta nu, för hade det varit på sextiotalet så hade vi mekat mer än kört i tid, icke ett avbrott på grund av mekaniska problem, utan endast några extra stopp när snopp skulle ut och dränera något mörkt gult. Alltså sol och hög värme. MVH. Kalevi.
              Ps. Tror säkert att Mudder sätter in några bilder från åkningen.

Comment

Originally posted by Charli View Post
                Hej alla, jag hade för avsikt att åka på SM i Höljes men icke, så jag följde med mina 690 kamrater på en tur i mellansverige. Normalt så tar man en biltur till Dalhalla och Enviken som en semestersväng, och nu åkte vi hoj efter grusvägar och stigar långt bortom Klimtatjakka. Men tänk vilken gäng och lycka, alla på lika hojar KTM 690, och alla lika erfarna att fara fram i en livsnjutande hastighet mellan tall och gran. Det mesta besågs, oljeborrhålet i Rättvik som sprutar vatten fortfarande, slalombacken som kursat i Bjurs, gokartbanan i Rättvik som våra kamrater hyrt för supermotardkörning, herr Gullstrand i Linghed som sköter kraftstationen, och för övrigt den underbart natursköna rutt med det bästa som Dalarna kan uppbringa i grusvägar där man kör hoj och inte enbart åker, som Magnus. J. arbetat fram till vårat förnöjande. Tack, och åter Tack.
                Två 690:tior var utrustade med Öhlins nya styrdämpare, och just dessa herrar hade på grund av ny teknik fått upp tempot till den milda grad att hade det varit fråga om skidåkning så hade alla skrikit om dopning.
                Vilken lycka att vi lever i detta nu, för hade det varit på sextiotalet så hade vi mekat mer än kört i tid, icke ett avbrott på grund av mekaniska problem, utan endast några extra stopp när snopp skulle ut och dränera något mörkt gult. Alltså sol och hög värme. MVH. Kalevi.
                Ps. Tror säkert att Mudder sätter in några bilder från åkningen.
                Det va inte ni som var i säfsen en sväng med?
                http://www.jsoffroad.se - Missa inte min OFFROAD-BLOG! Läs om prylar, utrustning och givetvis uppladdning inför Hellas Rally i Grekland!

Comment

Originally posted by Charli View Post
                  ..... Tror säkert att Mudder sätter in några bilder från åkningen.
                  Härlig körning ;)

Jag har lagt upp 9 bilder. Länk till den första här.

Magnus J. la upp några bilder här.
                  Hojresor
                  Hojresor's YouTube kanal

Comment

Finns det några andra gaffelbensskydd som inte går runt hela gaffelbenet som passar 690? Just nu är det ju drygt att komma åt när jag tvättar.
                    Hojresor
                    Hojresor's YouTube kanal

Comment

Originally posted by Mudder View Post
                      Finns det några andra gaffelbensskydd som inte går runt hela gaffelbenet som passar 690? Just nu är det ju drygt att komma åt när jag tvättar.
                      Det är bara köpa gaffelskydd från de äldre EXC'erna.
                      De skyddar bara framsidan av gaffeln och passar rakt av.

Comment

Läste instruktionsboken, he he. Satte fjädringen på "Comfort" och drog en 6milarepa på grus. Vilken skillnad! Perfekt att slippa de där häftiga stötarna med vänsterhanden. Nu fan går det ju att köra igen.

Comment

Originally posted by oden View Post
                          Läste instruktionsboken, he he. Satte fjädringen på "Comfort" och drog en 6milarepa på grus. Vilken skillnad! Perfekt att slippa de där häftiga stötarna med vänsterhanden. Nu fan går det ju att köra igen.
                          Haha! Jag har också läst instruktionsboken... Och det gör en stor skillnad på komforten :P

Comment

Mappningsproblem ?

Hjälp i Norrköping med omnejd???
                            Jag har en 2011 690 Enduro R med Leo Vince-rör (utan plugg) och ett luftfilter från Rally raid.
                            I samband med ”700mil-servicen” togs SAS´n bort och så ”hjälpte” butiken mig med att dra in en EVO 1 mapp eftersom det förmodligen är den bästa för en hoj med den här sättningen. Tyvärr så var den ”spärrad” på nåt sätt så att den endast gick i ”moppeläget” d.v.s mappswitchen på styret gjorde ingen nytta.
                            Därefter drog de in originalmappen igen och då funkade switchen så jag åkte hem i lugn och ro….. När jag sen skulle ut och åka grus så kändes det som att det fattas effekt och den tjuvstannar också i tid och otid. ”15-minuters- mappningen funkar inte heller eftersom den stannar.
                            Finns det nån (i Norrköping med omnejd) som kan det här med mappning som hjälpa mig att få in en EVO 1 mapp som funkar som den ska? Lr åtminstone få in en mappning som gör så att hojen funkar som den gjorde innan detta försök (under förutsättninga att inget annat lagt av).

Tacksam för svar
                            Tomas

Comment

Originally posted by toak02 View Post
                              Hjälp i Norrköping med omnejd???
                              Jag har en 2011 690 Enduro R med Leo Vince-rör (utan plugg) och ett luftfilter från Rally raid.
                              I samband med ”700mil-servicen” togs SAS´n bort och så ”hjälpte” butiken mig med att dra in en EVO 1 mapp eftersom det förmodligen är den bästa för en hoj med den här sättningen. Tyvärr så var den ”spärrad” på nåt sätt så att den endast gick i ”moppeläget” d.v.s mappswitchen på styret gjorde ingen nytta.
                              Därefter drog de in originalmappen igen och då funkade switchen så jag åkte hem i lugn och ro….. När jag sen skulle ut och åka grus så kändes det som att det fattas effekt och den tjuvstannar också i tid och otid. ”15-minuters- mappningen funkar inte heller eftersom den stannar.
                              Finns det nån (i Norrköping med omnejd) som kan det här med mappning som hjälpa mig att få in en EVO 1 mapp som funkar som den ska? Lr åtminstone få in en mappning som gör så att hojen funkar som den gjorde innan detta försök (under förutsättninga att inget annat lagt av).

Tacksam för svar
                              Tomas
                              Laddade "butiken" både EPT och EFI?
                              EPT och EFI mapparna måste vara parade samt att de ska vara till rätt årsmodell.

Enduro R / SMC R årsmodell 2011: EVO1 EPT mappen borde heta KM765EU11B0232EP och EVO 1 EFI mappen KM765EU11B0232FI till din hoj.

Så fråga butiken vad de gjorde och lämna tillbaka för "gör om och gör rätt".
                              För gick hojen som ett skott innan så bör det gå då med efteråt.

Min 690 ER -11 har ingen låst ECU.
                              Vem F*N har lagt asfalt på gruset?

ex. Knalltackterfahrer

Comment

Originally posted by JoHu View Post
                                Laddade "butiken" både EPT och EFI?
                                EPT och EFI mapparna måste vara parade samt att de ska vara till rätt årsmodell.

Enduro R / SMC R årsmodell 2011: EVO1 EPT mappen borde heta KM765EU11B0232EP och EVO 1 EFI mappen KM765EU11B0232FI till din hoj.

Så fråga butiken vad de gjorde och lämna tillbaka för "gör om och gör rätt".
                                För gick hojen som ett skott innan så bör det gå då med efteråt.

Min 690 ER -11 har ingen låst ECU.
                                Tack för det
                                Enligt butiken där jag köpte hojen så stämmer det precis, nu återstår bara att få "service-butiken" att fixa till det.
                                MVH
                                Tomas

Comment

Working...
                                X