Announcement

Collapse
No announcement yet.

KTM 690-Tråden

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Doh, Noyah hann före..... ;)
    F.d. Evil Invader

M Motoadventures Hojresor

Comment

Originally posted by olleP View Post
      Slängde på biltemas höjare igår, provturen får vänta. Såg dock att det blev det en millimeters-glipa mellan orginalfästet och biltemas kloss runt styret. Det verkar som att det sitter som det skall men glipan känns inte helt bra.

Du vet möjligtvis inte ifall det var likadant på din kompis hoj?

Tack
      mellan höjarens överfall ovanpå styret och styret ?har en uppsättning själv liggande som satt på xren förut och den ser bra ut
      Gsxr750 -85 gsxr750 -98 Yamaha r1 -00 xt600k -93 gsxr1000 -01 xr650r -01 KTM 690r -10

Comment

Originally posted by Noyah View Post
        Inget, måste bryta tändningen
        Jag menar, motorn eller elektronik tar inte skada hoppas jag?

Comment

Click image for larger version

Name:	DSC_7757 (Large).jpg
Views:	2
Size:	152.8 KB
ID:	837307Picture of the new EVO2 Adventure Kit in Orange,also available in White & Black.
          These fit all 690 Enduro & SMC models,and graphics kits will be available soon.

www.rally-raidproducts.co.uk

Comment

Originally posted by oden View Post
            Jag menar, motorn eller elektronik tar inte skada hoppas jag?
            Inget ändras alls innan tändningen bryts, då laddas annat mappläge.
            Du kan dvs ligga och flåsa runt på Advanced läget och knuffa i slö mappen för du vet att du ska in på din lilla enduroslinga snart, måste dock somsagt bryta tändningen innan den laddas dock.
            På mappväljaren man kan köpa för dyra kronor finns det lite extra sladdar och en knapp för att enkelt bryta tändningen ( Den klippte jag bort :) )
            KTM 1190 Adventure R

--> My Movies <--

Comment

Originally posted by John Mitchinson View Post
              [ATTACH=CONFIG]69000[/ATTACH]Picture of the new EVO2 Adventure Kit in Orange,also available in White & Black.
              These fit all 690 Enduro & SMC models,and graphics kits will be available soon.

www.rally-raidproducts.co.uk
              Ah man... Been drooling on the blog for months.
              Evo2 kit looks really good, it's not as wide at the knees right?

Your fairing with Alutank under the seat and a homemade cockpit support, gonna go at it with a heater gun and see if i can narrow it down some more!

KTM 1190 Adventure R

--> My Movies <--

Comment

Originally posted by sundström View Post
                mellan höjarens överfall ovanpå styret och styret ?har en uppsättning själv liggande som satt på xren förut och den ser bra ut
                Har inte möjlighet att fota hojen nu men jag hittade en bild som visar hur det ser ut på min:

Click image for larger version

Name:	soe bild.JPG
Views:	1
Size:	61.7 KB
ID:	837309

En liten glipa där biltemadistansen och orginalfästet möts. Vet inte om det spelar någon roll, men du menar att det inte såg ut så när du hade din monterad?

Comment

Originally posted by Noyah View Post
                  På mappväljaren man kan köpa för dyra kronor finns det lite extra sladdar och en knapp för att enkelt bryta tändningen ( Den klippte jag bort :) )
                  På min 690 sitter det original på höger sida en liten röd vippa att bryta tändningen med. Alldeles gratis. Jag trodde att det satt en sådan på alla 690. Och på alla andra MC oxå för den delen....

F ö så kan man enkelt koppla in en dubbel on-off-on brytare så att den automatiskt bryter tändningen när man byter mappning.
                  Last edited by HMR; 01-10-2013, 11:02 PM.
                  HMR

The art event!

Comment

Originally posted by Kojen View Post
                    Fick en fråga av en snubbe som ville bygga en mapswitch till sin 690.
                    Vet att det står nått om det tidigare i tråden.

Jag tyckte den här instruktionen var enkel o tydlig och den använde jag då det begav sig.
                    Postar det här om fler är intresserade...

Taget från 690 Wiki med tack till Fraggel.se

MAP väljare.
                    Nummer Motor Ohms
                    0 Poor fuel Quality inf
                    1 Soft 15k
                    2 Advanced 6,8k
                    3 Standard 4,68k
                    4 Standard 3,29k
                    5 Standard 2,7k
                    6 Standard 2,21k
                    7 Standard 1,93k
                    8 Standard 0k
                    9 Standard 0k

- Köp en treläges vippströmbrytare on-off-on. Kjell & Co artikel nr 36-128.
                    - Ställ in vredet på läge 1-soft. ( Alltså originalvredet under dynan)
                    - Koppla in trelägesbrytaren så att ena on-läget kortsluter helt och det andra on-läget kortsluter via ett 12.4K motstånd.

Då kan man utan att stanna skifta mellan lägena 3, 1 och 2.

Första on-läget kortsluter. Dvs läge 3.
                    Mittläget är öppet. Dvs vredets 15K bestämmer att det blir läge 1.
                    Andra on-läget medför summa motstånd = 6.8K. Dvs läge 2.
                    Man måste stanga av tändningen vid byte av mapp

Köpte själv kontakter som passar med originalkontaktdonen i 690 så slapp man klippa nått i stammen.
                    Känner mig rätt stolt över att min gamla Wikie används

OBS! tanken är att man har kvar orginal vredet och bara kopplar på de 2 andra kablarna, jag använde en ganska tunn kabel som jag skalade och petade in i orginal kontakterna innan jag satte ihop dom igen.
                    byter du helt ut orginal vredet måste du sätta ett 15K motstånd mellan den svarta och röda kabeln.

Har kört med detta sen jag köpte den 2008 utan problem

KTM 690 Enduro

Comment

3 lägen +dödare
                      http://www.trailtech.net/040-HBS-02.html
                      Fuel-infected

Comment

Noterar att rally-raidproducts säljer det nya EVO2-kittet nu.

Comment

Originally posted by olleP View Post
                          Har inte möjlighet att fota hojen nu men jag hittade en bild som visar hur det ser ut på min:

[ATTACH=CONFIG]69002[/ATTACH]

En liten glipa där biltemadistansen och orginalfästet möts. Vet inte om det spelar någon roll, men du menar att det inte såg ut så när du hade din monterad?
                          så där ser det väl alltid ut ?
                          så ser det ut på båda cyklarna i garaget ,helt tätt är det väl aldrig där vad jag kan komma ihåg oavsett vad styret sitter fast med
                          Gsxr750 -85 gsxr750 -98 Yamaha r1 -00 xt600k -93 gsxr1000 -01 xr650r -01 KTM 690r -10

Comment

Yes det ska vara glipa, annars klämmer det inte åt tillräckligt!
                            KTM 1190 Adventure R

--> My Movies <--

Comment

Finns det någon funktion/anledning för en 690 svensson i sverige att åka med evo 1,2... skyltfönster framför näsan?

Ser det fränt ut eller är det ett måste för alla elektronik prylar man köpt?

Jag bara frågar för att jag inte har koll på detta, någon som kan förklara behovet för lilla mig.

:)))

Last edited by cybbe; 01-11-2013, 06:19 PM.
                              Fuel-infected

Comment

Gott att höra. Har aldrig tänkt på det innan och det är första gången jag prövar styrhöjare. Lyx med forum där mer erfarna dudes ger tips och råd!

Tack och bock!

Comment

Working...
                                X