Announcement

Collapse
No announcement yet.

KTM 690-Tråden

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    #46
    Lite annorlunda näbb

    http://www.motards-online.com/motorc...-III-690-.html
    Inget här i världen är så rättvist fördelat som förståndet: Alla anser att de fått tillräckligt.
    Jacques Tati

    Comment


      #47
      Speculative Photoshop!
      "Single Kammerer"
      Christian Kämmerer - Tenere Klub Danmark
      KTM LC4 640 Adventure - '05

      Comment


        #48
        Samma hoj från andra sidan
        Attached Files

        Comment


          #49
          Nu framgår det tydligt att man frångått vaggram till att istället ha motorn som del i den bärande enheten tillsammans med fackverksramen.
          Fågelvägen är målet!

          F.d. hojar:
          DRZ-400S Saknar denna.. snyft!
          XR650R Mördarmaskinen WAAH!
          F650GS Dakar - 75mil på en dag, inga problem)
          DR650SE Blub blub..
          VFR800 Saknar denna.. snyft!
          SV650S The beginning

          Comment


            #50
            Nya LC4 690!







            "Single Kammerer"
            Christian Kämmerer - Tenere Klub Danmark
            KTM LC4 640 Adventure - '05

            Comment


              #51
              PORR!!!! And I like it , satan vicken slimmad och kompakt maskin. supernice, ser ut som en uppdaterad version av RFS och LC4 ihopslaget, sedan slimmat. Dubbla filter, dubbla screens mm. mums

              Comment


                #52

                Jösses, vilken service vänlig motor.

                Tänk att dom tog sig i kragen och underlättade arbetet när man skall kolla/ställa ventilerna.
                Måste ju vare en fröjd på den där.

                Undrar om det e shimsade (eller hur det nu stavas) ventiler eller om dom håller fast vid ställskruv och låsmutter?
                Jag har ingen aning men skulle tippa på shimsat.
                "Do not go where the path may lead; go instead where there is no path and leave a trail."

                Comment


                  #53
                  Läcker konstruktion! Toppen ser klart annorlunda ut men det råder väl inte några tvivel om att det rör sig om en lösning med en kamaxel.
                  Fågelvägen är målet!

                  F.d. hojar:
                  DRZ-400S Saknar denna.. snyft!
                  XR650R Mördarmaskinen WAAH!
                  F650GS Dakar - 75mil på en dag, inga problem)
                  DR650SE Blub blub..
                  VFR800 Saknar denna.. snyft!
                  SV650S The beginning

                  Comment


                    #54
                    Passar den i min ram tro?

                    Illa bara när kedjan går av.
                    Platserna och människorna min motorcykel tar mig till.

                    Comment


                      #55
                      Sommer har bilder på 690 rallyreplica med nya 690 motorn. Tillgängliga från mars 2007. Ser ju tråkig ut http://www.ktm-sommer.de/Seiten_07/f...rallye_07.html
                      Attached Files

                      Comment


                        #56
                        Verkar som om dom jobbat på att få bort vibrationer och annat (enligt min tolkning). Bra!

                        "neu entwickelter Einzylindermotor, der mit stark verbesserter Laufkultur, niedrigem Vibrationsaufkommen und einer fülligen Leistungsabgabe neue Maßstäbe setzt"
                        Fågelvägen är målet!

                        F.d. hojar:
                        DRZ-400S Saknar denna.. snyft!
                        XR650R Mördarmaskinen WAAH!
                        F650GS Dakar - 75mil på en dag, inga problem)
                        DR650SE Blub blub..
                        VFR800 Saknar denna.. snyft!
                        SV650S The beginning

                        Comment


                          #57
                          Surfade runt lite och hittade denna text

                          De nieuwe Rallye machine maakt gebruik van het reeds
                          voorgestelde LC4 690 motorblok, goed voor 3 kg minder
                          motorgewicht. De KTM Rallye Replica weegt in totaal ook
                          8 kg minder dan zijn al even prachtige voorganger.

                          3 kilo lättare motor och totalt 8 kilo lättare hoj.

                          Comment


                            #58
                            Hörde av Ullevålsäter att den nya 690´n har lite barnsjukdomar så han kör på sin gamla fabrikshoj. Vad det är som krånglar vet jag inte.

                            Thomas

                            Comment


                              #59
                              Originally posted by Kapten
                              Hörde av Ullevålsäter att den nya 690´n har lite barnsjukdomar så han kör på sin gamla fabrikshoj. Vad det är som krånglar vet jag inte.

                              Thomas
                              Vilken? Matti köpte ju hans 05:a.

                              Platserna och människorna min motorcykel tar mig till.

                              Comment


                                #60
                                Bikes tolkning av 690...

                                http://www.bike.se/nyheter/visa.php?...0665d4b3b721bb
                                Attached Files
                                KTM

                                Comment

                                Working...
                                X