Announcement

Collapse
No announcement yet.

KTM 690-Tråden

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Molsson
    replied
    Originally posted by Leif Eriksson View Post
    Kollade nedre lagret på bakre stötdämparen på min KTM 690, 2012. Lagret var helt sönderrostat så byte var nödvändigt. Hur har KTM tänkt att det skall hålla med en sådan konstruktion? Det är fullständigt omöjligt att undvika att vatten tränger in i lagret med en sådan konstruktion. Då rörelsen i lagret endast är några grader så sker rörelsen runt bulten istället vilket nästan inte syntes på bulten trots 3000 mil. Hade säkert fungerat i många år till.
    [ATTACH=CONFIG]83759[/ATTACH]
    Kunskap i ämnet finns dokumenterat, bl a inlägg #7296 i denna tråd.

Konstigt är det allt...

Leave a comment:

• haddal
    replied
    https://forum.soe.se/attachment.php?...7&d=1401828181

Leave a comment:

• haddal
    replied
    Kolla under säkringsdosan, om du har avskavda kablar där. Har tagits upp tidigare här på forumet, men vet ej vilka sidor det gäller. Hittade en bild https://forum.soe.se/attachment.php?...6&d=1401828180

Leave a comment:

• zebulonm
    replied
    Idag lade hojen av under körningen. Den bara stannade och FI-lampan blinkade ett tag. Slog av hojen och slog på igen och den startade. Gick i ca 1km. Sedan slocknade allt och det händer ingenting när jag vrider på nyckeln.
    Har kollat alla säkringar men de var hela. Laddat batteriet men det var också fullt.
    Någon som har förslag?

Leave a comment:

• Leif Eriksson
    replied
    Kollade nedre lagret på bakre stötdämparen på min KTM 690, 2012. Lagret var helt sönderrostat så byte var nödvändigt. Hur har KTM tänkt att det skall hålla med en sådan konstruktion? Det är fullständigt omöjligt att undvika att vatten tränger in i lagret med en sådan konstruktion. Då rörelsen i lagret endast är några grader så sker rörelsen runt bulten istället vilket nästan inte syntes på bulten trots 3000 mil. Hade säkert fungerat i många år till.
    Click image for larger version

Name:	20161017_131136.jpg
Views:	1
Size:	531.6 KB
ID:	849042

Leave a comment:

Working...
X