Announcement

Collapse
No announcement yet.

KTM 690-Tråden

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

På tiden att de piffar upp den där gamla stånkan nu :)
    Den har ju trots allt levt på samma koncept sen runt 90-talets början nu?

Ser ut å vara lite träligt att komma åt toppen på den dock?
    Husqvarna TE510 -88
    Husqvarna TE510 -87 (reservdelshög)
    Husqvarna TC610 -99
    Husqvarna Silverpil med 200cc (projekthoj)

Comment

Vad är vitsen med ramen? Lättare, styvare eller bara snyggare? Vad för metall? varför inte alubox?

Ang LC4, som enligt mig är en av de bästa enstånkorna, borde inte fasas ut. Jag vill se shims och insprutning. Vibrationera stör inte alls.
      Platserna och människorna min motorcykel tar mig till.

Comment

Originally posted by Hagenblad
        Vad är vitsen med ramen? Lättare, styvare eller bara snyggare? Vad för metall? varför inte alubox?

Ang LC4, som enligt mig är en av de bästa enstånkorna, borde inte fasas ut. Jag vill se shims och insprutning. Vibrationera stör inte alls.

Stål spricker väl inte lika lätt, kan svikta mer utan att det bryts av än alu... och är det rätt kvalite på stålet så blir det inte tyngre!
        KTM 625 SXC

Comment

Mmm, vet inte. Crosshojarna, som styr utvecklingen drar inte direkt åt stålramarnas håll.

Comment

Mmm, vet inte. Crosshojarna, som styr utvecklingen drar inte direkt åt stålramarnas håll.
            Det är för att japanerna ännu inte upptäckt vilken suverän plåt vi gör här i Sverige...
            KTM 625 SXC

Comment

Originally posted by Anders_L
              Det är för att japanerna ännu inte upptäckt vilken suverän plåt vi gör här i Sverige...
              Får ta och hålla med, vi har fått ett jobb i min maskin på jobbet(pressar lastvagnsdelar) som har en ganska ball plåt, den är ca 4mm tjock och motsvara ca 7-8mm vanligt stål, väger mycket mindre och är skithård, visst aluminuim är bra men använder man "rätt" stål så går det att fixa ett lätt och vridstyvt chassie med!

Comment

Är det svindyrt? Jag är nyfiken. Jag menar, japparna brukar liksom hålla koll och bygga därefter, rymdfarkoster byggs inte av stål osv.

Comment

Precis, finns en kille i Dalarna som bygger mountainbikes av stålrör, rören är gjorda av plåt från SSAB, ramarna har testats å jämförts med ramar gjorda i alu och chromolybden(eller hur det nu stavas).. visade sig att det Svenska stålet funkade alldeles utmärkt!!
                  KTM 625 SXC

Comment

Är det svindyrt? Jag är nyfiken. Jag menar, japparna brukar liksom hålla koll och bygga därefter, rymdfarkoster byggs inte av stål osv.
                    Vet att det är dyrare än vanlig plåt, har inte koll på det just nu, men kan nog få fram i veckan hur mycket dyrare det är procentuellt.

Comment

Enligt Tank-Patrik som gjorde ett besök på Sommer igår så sa dom där att den nya LC4 beräknas komma i oktober. Skall bli kul att se den i Adventurekostym.

Robban S

Comment

Originally posted by Robban S
                        ... den nya LC4 beräknas komma i oktober. Skall bli kul att se den i Adventurekostym.

Robban S
                        "Single Kammerer"
                        Christian Kämmerer - Tenere Klub Danmark
                        KTM LC4 640 Adventure - '05

Comment

Om och när hojen kommer i produktion till oss dödliga, hoppas dom använder samma design för Adventure-modellen då som man sett på dom här bilderna. Tänker mest på tankarna och frontkåpan då, lite synd att nuvarande 640 Adventure inte har samma design som Rallyhojen har...
                          KTM 625 SXC

Comment

Originally posted by Anders_L
                            Om och när hojen kommer i produktion till oss dödliga, hoppas dom använder samma design för Adventure-modellen då som man sett på dom här bilderna. Tänker mest på tankarna och frontkåpan då, lite synd att nuvarande 640 Adventure inte har samma design som Rallyhojen har...
                            Enig med Anders!
                            Om ni tænker på LC8 Rallye og Adventure modellen, så er dom mycket liknande.
                            Tycker også at den "nya" left hand LC4 likner en slags "mini" LC8, mht. stel og kåpa.
                            Anyway, her er någla flere bildor:
                            http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=131884
                            "Single Kammerer"

Comment

i cwks länk står det att den väger 120 kg utan bränsle, är detta ens möjligt? isåfall verkar det ju nästan som en drömhoj, men det känns verkligen som att KTM är väl optimistiska med siffrorna, 120 kg är ju vad en fulltankad renodlad enduro hoj väger...

Comment

Originally posted by Osse
                                i cwks länk står det att den väger 120 kg utan bränsle, är detta ens möjligt? isåfall verkar det ju nästan som en drömhoj, men det känns verkligen som att KTM är väl optimistiska med siffrorna, 120 kg är ju vad en fulltankad renodlad enduro hoj väger...
                                Personligen tror jeg at det er fel oplysninger, jeg tror at den vejer 160 kg tør!
                                Det er 2kg mere end en LC4 Adventure og 2kg mindre end den eksisterenda 660 Rallyen. :cool:
                                "Single Kammerer"

Comment

Working...
                                X