Announcement

Collapse
No announcement yet.

KTM 690-Tråden

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by cybbe View Post
    jag antar att det är denna du menar
    http://www.ktmtwins.com/690enduro/9052.html
    Jepp, ett företag från USA, det var en länk på denna sida tidigare i tråden.

Har ingen lust att betala tull för en grej som är tillverkad inom EU, dessutom blir ju fraktkostnaden högre därifrån.

Edit 2010-02-08
    Jag skickade ett mail till Leo Vince förra veckan, nu fick jag svar från All Right i Sverige, jag kan beställa av min lokala MC handlare, den kostar 1025 kr över disk.
    Last edited by badpitt; 02-08-2010, 04:19 PM.

Comment

Originally posted by Arno View Post
      Quote bananolja:
      Tommy Sandström som är en av sveriges bästa KTM mekar (har skruvat åt Annie en del) och som dessutom är en väldigt trevlig prick och otroligt kunnig gillar att optimera hojar. När dom väl är klara så vill han påbörja nästa projekt. Köpte även hans gamla SE!
      Han verkar ha haft mkt att göra då annonsen är kvar på blocket, men den står hos dig nu eller hur?

Var lite sugen faktiskt fast man lagt hjälmen på hyllan.
      Lite smått & gott ifrån det jag fotograferat.
      www.fastlinephotos.se

Comment

Den här 690 Rally hojen ser för jäkla fin ut

Den borde stå i mitt garage nu om det nu finns någon där uppe
        Attached Files
        Kärsta Carlsson

Comment

Originally posted by Tolan View Post
          Han verkar ha haft mkt att göra då annonsen är kvar på blocket, men den står hos dig nu eller hur?

Var lite sugen faktiskt fast man lagt hjälmen på hyllan.
          Japp. Man kan nog säga att den såldes ca 1 timme efter att annonsen kom ut. Ligger hemma med feber snuva och sjuk hojabstinens!
          Den känns som en 250:i när man torrbryter och kollar på den ståendes brevid SE:n med 30 l. tank!

Grattis KärstaCarlsson, den är f-n värst!!! Du får nästan öppna en ny tåd för snack o bilder för den. Ser fram emot recentioner och info.
          Grattis igen
          Attached Files
          K-märk gruset!

Comment

Hallå!

Kul att det blir fler med riktig fjädring på 690. Hojen lyfter verkligen!
            Har du 300 mm slag på din eller hur är din moddad?

Japp. Man kan nog säga att den såldes ca 1 timme efter att annonsen kom ut. Ligger hemma med feber snuva och sjuk hojabstinens!
            Den känns som en 250:i när man torrbryter och kollar på den ståendes brevid SE:n med 30 l. tank!

Grattis KärstaCarlsson, den är f-n värst!!! Du får nästan öppna en ny tåd för snack o bilder för den. Ser fram emot recentioner och info.
            Grattis igen
            "-ingen kommer ihåg en fegis!"

Comment

Originally posted by Dust View Post
              Hallå!

Kul att det blir fler med riktig fjädring på 690. Hojen lyfter verkligen!
              Har du 300 mm slag på din eller hur är din moddad?
              Den är SXS-modifierad och shimsad i tre omgångar tills han hittade "rätt" Mer vet jag inte i nuläget och Tompa vill heller inte "läcka" ut all sin surt förvärvade information och erfarenhet som han lagt ner massvis med timmar med. Den är 10 mm lägre än R:en, den känns otroligt följsam och man känner att både bak o framfjädring jobbar ihop och är avstämda med varann. Ska gå riktigt fint i stalp, vilket bådar gott, kan ju knappt köra där...
              Ser fram emot första testrundan!
              K-märk gruset!

Comment

Hej,
                Står i valet kvalet om jag ska välja en 950 SE-R eller 690 Enduro-R.
                Finns en splitter ny 950 SE-R hos den lokala handlaren.

Skall endast köra grus och lite enduro !

Jag är stor svensk (2 meter 120-130 kg) !

Fördelar 690:
                * Billigare service
                * Ingen förgasare
                * Mindre däck slitage

Fördelar 950:
                * stor cykel som passar mig baettre

Min fråga till 690 ägare är har ni någonsin ångrat köpet
                och tänkt jag skulle köpt en 950 istället ?

Tacksam för alla synpunkter.

Comment

Passade bättre i SE-tråden (sorry)
                  Last edited by Arno; 02-10-2010, 12:47 PM.
                  K-märk gruset!

Comment

Svar till GungHo.

Har aldrig ångrat 690 köpet. Har alla möjliga hojar hemma, men kör hellst 690:tian. Det är en riktig multihoj, nu till helgen ska jag träna med de övriga isbaneåkarna inför SM i Östhammar. Till sommaren fortsätter jag tävla i roadracing med den. Grusbus kung blir alla med en 690:tia. Skitar gärna ner den efter Endurospåret. Sen så åker gumman med på den ibland, senast runt Norges största glaciär. Den är enkel att få uppåt 68 newtonmeter ur den. Själv är jag fläskig och lite lönnfet men det kompenserar 690:tian så man blir jämnspelt med små pojkarna. MVH. Kalevi.

Comment

Originally posted by GungHo View Post
                      Hej,
                      Står i valet kvalet om jag ska välja en 950 SE-R eller 690 Enduro-R.
                      Finns en splitter ny 950 SE-R hos den lokala handlaren.

Skall endast köra grus och lite enduro !

Jag är stor svensk (2 meter 120-130 kg) !

Fördelar 690:
                      * Billigare service
                      * Ingen förgasare
                      * Mindre däck slitage

Fördelar 950:
                      * stor cykel som passar mig baettre

Min fråga till 690 ägare är har ni någonsin ångrat köpet
                      och tänkt jag skulle köpt en 950 istället ?

Tacksam för alla synpunkter.
                      Tänkte bidra med lite tankar om saken.
                      Jag är själv 195 cm/100 kg

Jag har en 690 sedan sept 08, jag har kört ca 800 mil med den.
                      En av de MC-kompisar jag kört mest med kör en SE, han är oxå en stor kille.

Jag ångrar mig inte, tex när vi tankar så brukar SE behöva dubbelt så mycket bensin som jag, en 690 kan du köra runt 20 mil innan tankning.

Jag flyttade ner fotpinnarna ca 4 cm och upp styret ytterligare 5 cm i höstas, det blev helt kanon.
                      Men visst 690n är en "liten moppe" men går som satan..
                      Man kommer nästan alltid fram utan hjälp, jag har släpat mycket SE i skogarna, de är helt klart tyngre...
                      Jag har aldrig varit intresserad av en SE även om jag tycker den är både snygg, brutal och manlig, det är en fräck hoj men inget för mig.

MEN

Efter en veckas semester på Gotland i somras blev jag däremot lite sugen på en Adventure för att kunna köra lite längre sträckor.
                      Last edited by badpitt; 02-11-2010, 09:47 AM.

Comment

Okey!

Låter kanon! Vore intresssant om vi lyckades pricka av samma körning nån gång så man kunnat jämföra hur dom olika setupperna funkar!

Ska bli kul o höra dina intryck med den nya 690n, hoppar man från SE till 690 blir den ju som en moppe men ju mer man kör ju bättre upplever man 690 tycker jag iaf.

Den är SXS-modifierad och shimsad i tre omgångar tills han hittade "rätt" Mer vet jag inte i nuläget och Tompa vill heller inte "läcka" ut all sin surt förvärvade information och erfarenhet som han lagt ner massvis med timmar med. Den är 10 mm lägre än R:en, den känns otroligt följsam och man känner att både bak o framfjädring jobbar ihop och är avstämda med varann. Ska gå riktigt fint i stalp, vilket bådar gott, kan ju knappt köra där...
                        Ser fram emot första testrundan!
                        "-ingen kommer ihåg en fegis!"

Comment

Sommar snart va???

Comment

Originally posted by SilverJonten View Post
                            Sommar snart va???

Mmmm...KTM kan bygga 70-vägssmiskare av rang, har du inte redan gjort det, så åk lite kartbana med SMC, så ofta, och mycket du kan, sketsköj!

Jag saknar min 640SM något ohemult, får man 1098:an såld ligger en 690SMR löst till...
                            Attached Files
                            GI / AI SMC Västmanland

Comment

Originally posted by SGM View Post
                              Mmmm...KTM kan bygga 70-vägssmiskare av rang, har du inte redan gjort det, så åk lite kartbana med SMC, så ofta, och mycket du kan, sketsköj!

Jag saknar min 640SM något ohemult, får man 1098:an såld ligger en 690SMR löst till...

Schysst Hjälm !!! Har en likadan

Vill ha motardhjul på min 690 nu till våren med!!
                              Livet är för kort för att ha tråkigt!!

member of fraggel.se

Comment

Originally posted by jungle Jimpa View Post
                                Schysst Hjälm !!! Har en likadan

Vill ha motardhjul på min 690 nu till våren med!!

Någon som har ett par Motardfälgar att sälja som passar på 690'n??
                                Livet är för kort för att ha tråkigt!!

member of fraggel.se

Comment

Working...
                                X