Announcement

Collapse
No announcement yet.

KTM 690-Tråden

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Leif Eriksson View Post
    Du tar bort reglaget som sitter under sadeln och ansluter kabeln där.
    Kabellängden räcker väl fram till styret.
    Köpte min på www.leovinceusa.com.
    Fugerar jättebra men man måste stänga av motorn vid skifte av mappning
    Hittade ett annat ställe som var enklare att beställa ifrån+ billigare:)

http://www.ktmtwins.com/690enduro/9052.html

Fick hem den på mindre än en vecka. Nytt rekord på grejer jag bestält från usa.
    Attached Files
    http://www.adventureriders.se/ Ofta Grusbus i Borås området:)

Comment

färg??

varför är omlopplaren på din bild vit och på länken är omkopplaren svart??

Sen står det This product is backordered. ETA: 02/20/10...betyder det restat och inkommer 20.e feb??
      Last edited by cybbe; 01-21-2010, 01:40 PM.
      Fuel-infected

Comment

saker som ligger och skaver...

kollade min 690 och det var inga problem med spelet mellan kontakten ovanför kylarfläkten och kylaren.

Däremot kan man ju undra om den gummiring som finns att köpa för att slippa att kylfläktskåpan skaver mot kylaren gör mer än att fördröja nötningen en aning, så pass att garantin hinner upphöra.
        För nöter gör det ju ändå.

Kollade bränsle slangen, lite nött men den låg inte direkt emot bulten i ram.

Övriga saker som åtgärdats:
        • Gasvire - nästan ätit sig igenom styret
        • Sadel - 2 st Bakre gummin som ätit sig ned lite i tanken.
        • Exp-kärl - slangen mellan exp och påfyllningslock gnagit lite på kylaren.
        • Bromsledning bak - Skaver mot svingen
        Fuel-infected

Comment

Sugen på en Rally ?

http://cgi.ebay.co.uk/GENUINE-KTM-69...#ht_500wt_1182

Comment

Mer effekt kanske...

http://supermoto-umbauten.de/988/KTM_690_Kits.html

Comment

Grader styrvinkel.

Har gjort iordning en ny mellan stolpe till gaffelkronorna. Org. kan man välja på 22 eller 24 mm offset. Nu har jag 26 mm, hoppas det ej blir för nagativt, men hoppas mätningen ger några grader till. Annars vet ni att storsläggan åker fram, har nu bara grundfärgen emellan. MVH. Kalevi.

Comment

offset?

Är det på senaste årsmodellen bara eller även tidigare modeller ???

(Ps skickade pm charli men inget svar..)
                Fuel-infected

Comment

Nybörjare med Kicka Till Midnatt.

Du Cybbe jag klarar bara E-mail och det här. Någon annan får svara om de har det på E- modellen. R-är ju en ny hoj -09. Sätter in bild på nya pinnen sen. MVH. Kalevi.

Comment

fel---

-----
                    Fuel-infected

Comment

Om oljebyte

Hej!

Snabbfråga, i manualen till 690 står det såvitt jag kan se att oljebyte skall ske var 100e mil. Jag tycker mig ha sett överallt annars att det är 500 mil som gäller för serviceintervall. Eller räknas inte oljebyte som service?

Janne

Comment

Originally posted by Desmodue View Post
                        Hej!

Snabbfråga, i manualen till 690 står det såvitt jag kan se att oljebyte skall ske var 100e mil. Jag tycker mig ha sett överallt annars att det är 500 mil som gäller för serviceintervall. Eller räknas inte oljebyte som service?

Janne
                        Nää,
                        om du kollar i manualen så står service intervallerna där.
                        Start sidan 53.
                        >Om du sen kollar på sidan 55 så ser du en teckenförklaring som under;
                        K10N - efter 100 mil
                        K50A - varje 500mil/Race
                        osv, e du med?

Comment

Originally posted by SilverJonten View Post
                          Meckat på nya grejer på hojen idag.
                          Ger den 5 av 5 SilverJontar för passform, utseende och synbar skyddande verkan i alla fall...

http://www.rally-raidproducts.co.uk/...cketguard.html
                          Finns på ebay. Jag gav 777kr eller något sånt. Helt ok.

var på ebay.co.uk hittade du produkten har letat ihjäl mig men hittar inte var man beställer detta skydd,,,,
                          Livet är för kort för att ha tråkigt!!

member of fraggel.se

Comment

Originally posted by jungle Jimpa View Post
                            var på ebay.co.uk hittade du produkten har letat ihjäl mig men hittar inte var man beställer detta skydd,,,,
                            Item number: 330397456240 (hittade på 5 sek)
                            http://myworld.ebay.co.uk/lmitchinso/
                            Friends are like condoms. They protect you when things get hard . . .

Comment

Hehe, det är jag som har bjudit på den som han har uppe nu...

Mvh
                              Per

Comment

Styrstolpe

Krångel och polvändning.
                                Skickar bild på nya stolpen, flygplansaluminium i delarna som blev 3 stycken. För att få på lagren med 26 mm offset och bibehålla cirkulär ytorna så lära det bli en hylsa och ny bult uppe.
                                Ja då fick jag ta av låsmuttrarna till hälften på styrstoppen, vad härligt att kunna sladda lite mer. Men det måste sägas att starka underarmar behövs med mer offset. Så det är tur att man är grönjävligt stark i vänster tumme så man kan blinka höger och svänga av isbanan när man ej orkar mer.
                                Morgonen började ej bra för när jag skulle varmköra hojen så var den helt död!!!!!. Trodde förstås det var något kontaktdon som hade åkt ur när jag hade haft isär allt där fram och lampan hängt som en slak och dragit i alla kablar. Efter en stunds kollande utan att hitta något tog jag start hjälp, och då startade den direkt, men när jag kopplade loss så stannade den. Mätte då upp batteriet och fick ut 1,5 volt ur minuspolen.
                                Men som tur var hade jag en motorcykel med ett passande batteri (Suzuki GSXR 750 RR) sen var det bara att dra ner till isbanan som jag hade plogat kvart över sex på morgonen. Lyckade åkningar med många tävlingsförare långväga ifrån som trivdes med att banan var bred, snabb och lång.
                                Kan det ha varit ett virus eller atmosfäriska störningar som pajat acumulatorn på 690:tian. MVH. Kalevi.
                                Attached Files

Comment

Working...
                                X