Announcement

Collapse
No announcement yet.

KTM 690-Tråden

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by HMR View Post
    Jag har kört många långa mil med handtagsvärmen på full effekt, 55W halvljus och mina 2x20W varselljus samtidigt. Inga problem så här långt.

Men det märks att mer kan jag inte koppla in. När kylfläkten går igång så sjunker spänningen. Min Garmin 278 har voltmeter och jag har haft den igång ganska länge för att kolla hur det funkar.
    Ja då ska det nog inte vara några problem om jag inte kör allt samtidigt.

Comment

Nån som sitter på manualer till 690´n?
      Tänker då på;
      9703H6_WD_EN.pdf - El schemat

Comment

Originally posted by SilverJonten View Post
        Nån som sitter på manualer till 690´n?
        Tänker då på;
        9703H6_WD_EN.pdf - El schemat
        Vassego
        Attached Files

Comment

Originally posted by badpitt View Post
          Vassego
          Tackar!!

Har du fler roliga att dela så är jag intresserad.
          Har i princip bara hittat sprängskisserna av motor och ram samt ownersmanual.
          Såg att det fanns nån för framgaffel och dämpare med som kunde vart rolig o ha, i övrigt verkar ju en repair manual bara vara en våt dröm o få tag i.

Comment

Originally posted by SilverJonten View Post
            Har du fler roliga att dela så är jag intresserad.
            Repair manual saknar jag men rätt mycket annat finns här. Bla manualer till gaffeln.
            HMR

The art event!

Comment

Originally posted by HMR View Post
              Repair manual saknar jag men rätt mycket annat finns här. Bla manualer till gaffeln.

Danke.
              Det är de där dokumenten i documentlist som jag var ute och for efter här.
              Nån som vet varför elschemat både du och badpitt hade börjar på sidan 14?

Comment

Var ute idag i garaget å varmkörde hojjen , den står juh i kallgarage så jag kör igång den med några veckors mellanrum.

Idag när jag fick igång den, gick den jättebra men sen när den började bli varm så fick jag sådana dära fina avgasknallar och det kom till och med eldflames ur burken..hmmmm.. har det med att göra att det har bildats kondens i bensinen??

Hur ska man göra för att få bort det? K-sprit i bensinen?
                Antar att det få bli att byta stiften med.

Annas vet jag inte vad det beror på??...
                Last edited by *JIMPA*; 01-16-2010, 12:56 PM.
                Livet är för kort för att ha tråkigt!!

member of fraggel.se

Comment

vad är detta`?

Det sitter en slags kontakt som verkar vara igen-pluggad i botten, dvs det går en kabel in i kontakten, men på andra sidan av den så sitter det bara runda gummipluttar som pluggar igen kontakten.

Kanske kablarna bara går in och sedan kopplats ihop innuti den?

Mojängen är nedstucken i ett litet hål(se pil på bilden) bakom plus polen, någon som vet vad fasen detta är fär något???

Click image for larger version

Name:	vad.jpg
Views:	1
Size:	14.3 KB
ID:	817710
                  Last edited by cybbe; 01-18-2010, 03:51 PM.
                  Fuel-infected

Comment

Originally posted by cybbe View Post
                    Det sitter en slags kontakt som verkar vara igen-pluggad i botten, dvs det går en kabel in i kontakten, men på andra sidan av den så sitter det bara runda gummipluttar som pluggar igen kontakten.

Mojängen är nedstucken i ett litet hål(se pil på bilden) bakom plus polen, någon som vet vad fasen detta är fär något???

[ATTACH]44395[/ATTACH]
                    Är det inte datakabeln, den som används vid tex mappning.

Comment

Dianogstik kabel

[ATTACH]44395[/ATTACH]
                      ----------------------------------------------------
                      Under stjärnorna är alla vi små

Comment

tack

Ja visst, det är det nog, hihi tack.

-----------------------------------------------------

Passar på att fråga om de 2 kontakterna bakom framljset med, är dessa avsäkrade ?

De är väll till extra utrustning, kanske man kan köra värme handtagen på en och sätta et 12v uttag för tex gps på den andra?
                        Har inte hunnit kolla men de borde väll gå på tändningen också(av/på).
                        Fuel-infected

Comment

Ja visst, det är det nog, hihi tack.

-----------------------------------------------------

Passar på att fråga om de 2 kontakterna bakom framljset med, är dessa avsäkrade ?

De är väll till extra utrustning, kanske man kan köra värme handtagen på en och sätta et 12v uttag för tex gps på den andra?
                          Har inte hunnit kolla men de borde väll gå på tändningen också(av/på).
                          De är avsäkrade 10A (har jag för mig), den ene går på batteriet, den andre går på tändningen.

Comment

underbart

tack så mycket!
                            Tråkigt att man inte har motsvarande kontakt hane, så man slippe klippa sönder prylarna.
                            Men om någon vet vart man kan skaffa detta så skicka gärna svar eller PM. tack!!
                            Fuel-infected

Comment

tack så mycket!
                              Tråkigt att man inte har motsvarande kontakt hane, så man slippe klippa sönder prylarna.
                              Men om någon vet vart man kan skaffa detta så skicka gärna svar eller PM. tack!!
                              Kolla biltema.
                              Kabelarea Antal Art nr Pris Antal 0,5-1,5 mm² 25 st 44-018 24,90 kr
                              Funkar nog fint.

Comment

jag menade motsvarande kontakt, inte lösa rundstift. Men tack
                                Last edited by cybbe; 01-20-2010, 08:57 AM.
                                Fuel-infected

Comment

Working...
                                X