Announcement

Collapse
No announcement yet.

KTM 690-Tråden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Porriga kåpor i RR-stil!

    http://www.albertodottori.net/africa%20ecorace.htm
    Attached Files
    KTM 570 SXS m. MRS
    ---------------------------------------
    Blogg om Tuareg-rallyt 2010
    Blogg om vårt "projekt" 6-Dagars 2009
    www.raiddesigns.com

    Comment


      Lite nytt om det engelska tank/kåp projektet.

      http://www.advrider.com/forums/showt...=511080&page=4

      "Price for the tanks / fairing + fitting kit will be approx £1600 inc tax (sterling), dependent on final specification. There will be different options available ( ie clear or solid screen, lights etc that will alter the final price)"

      Comment


        Originally posted by David P. View Post
        Porriga kåpor i RR-stil!
        600 euro för kåporna, omålade.

        Comment


          Dubbelpost
          Ingen idé att vara snabbast om man kör åt fel håll... www.mcgpsinfo.com ... www.facebook.com/mcgpsinfo
          wannabe från Borås, aka Magnus Jinstrand

          Comment


            Originally posted by HMR View Post
            HMR
            Lite OT kanske, men HMR vad är det för lyktor du har på styret på din profilbild?
            Ingen idé att vara snabbast om man kör åt fel håll... www.mcgpsinfo.com ... www.facebook.com/mcgpsinfo
            wannabe från Borås, aka Magnus Jinstrand

            Comment


              Originally posted by konfucius View Post
              Lite OT kanske, men HMR vad är det för lyktor du har på styret på din profilbild?
              Finns redan i tråden men OK:



              Lyktorna är 35 mm standardlampor. 10 grader spot, 20W. Kostar en tia för två på Biltema. Anslutningarna är gjorda av en slaktad skärmkabelkontakt till en PC samt lite krympslang.

              Fästet är aluminiumprofil från Bauhaus. Lite lim mellan profil & lampa så sitter det stadigt. Sprayat med värmetålig svart färg.

              Endast avsedda som varselljus dagtid. Funkar kanon. Har haft samma arrangemang på mina tre senaste moppar. Inkopplade till den existerande kabeln bakom lyktan som ger ström när tändningen är påslagen. Via strömbrytare för att kunna släcka dom vid mörkerkörning.

              Last edited by HMR; 12-19-2009, 05:52 PM.
              HMR

              The art event!

              Comment


                Originally posted by XR6R View Post
                Källa till något extremt långtest? (ex: motorrad 5000 mila test)

                Tycker annars att modellen är lite väl ny för att kunna ge ett sådant omdöme om att motorn skulle hålla i "evigheter".
                Ja köp den senaste Motorad så har dom ett 5000 mila test som motorn klarade utan problem:)
                http://www.adventureriders.se/ Ofta Grusbus i Borås området:)

                Comment


                  http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.d...=STRK:MEWAX:IT



                  + lite annat 690 godis..

                  http://www.advrider.com/forums/showt...37643&page=711

                  Comment


                    Det är många på Advrider som kör med styrdämpare, är det någon som gör det i Sverige?
                    Förstår inte varför, jag tycker den är stabil även i farter runt 100.

                    Comment


                      Originally posted by badpitt View Post
                      Det är många på Advrider som kör med styrdämpare, är det någon som gör det i Sverige?
                      Förstår inte varför, jag tycker den är stabil även i farter runt 100.
                      Själv har jag aldrig provat styrdämpare men kan tänka mig att det är ett trevligt tillbehör då underlaget blir lite stökigare, typ spårigt stenigt stubbigt lös sand etc. Eller i riktigt höga farter då risken för kraftiga slag blir större.

                      För medelsvensson känns det överkill.

                      Sagt av en som aldrig provat..

                      Länkade i första hand till tanklocks kittet som många med 690 verkar vara sugna på.

                      Comment


                        Dom jag pratat med påstår att styrdämparen är beroendeframkallande. Har man väl provat så är man fast. Jag har därför inte provat....

                        Obs att i länken ovan fanns även det här skyddet för kopplingens slavcylinder:



                        http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.d...=STRK:MEWAX:IT
                        HMR

                        The art event!

                        Comment


                          Ja styrdämpare är beroendeframkallande , haft det på mina tidigare hojar och det har med all säkerhet räddat en och annan situation så visst gör det nytta.

                          Hade gärna haft det på KTM 690 också.

                          Comment


                            Originally posted by badpitt View Post
                            Förstår inte varför, jag tycker den är stabil även i farter runt 100.
                            Testa så förstår du...
                            KTM 570 SXS m. MRS
                            ---------------------------------------
                            Blogg om Tuareg-rallyt 2010
                            Blogg om vårt "projekt" 6-Dagars 2009
                            www.raiddesigns.com

                            Comment


                              Var precis ut i garaget och meckade lite då jag märkte att hela bakramen/tanken satt lite löst. Om man tog tag i handtagen bak och juckade lite upp o ner så märktes det tydligt. Kontrollerade alla bultförband med de var ok. Lossade då några av bulten för o kolla lite och det verkar vara nån bussnings historia där men frågan är om man SKALL kunna jucka eller ej????

                              Nån som har lust testa på sin för kolla om min e kass eller om det ska vara så?

                              Comment


                                Originally posted by SilverJonten View Post
                                Var precis ut i garaget och meckade lite då jag märkte att hela bakramen/tanken satt lite löst. Om man tog tag i handtagen bak och juckade lite upp o ner så märktes det tydligt. Kontrollerade alla bultförband med de var ok. Lossade då några av bulten för o kolla lite och det verkar vara nån bussnings historia där men frågan är om man SKALL kunna jucka eller ej????

                                Nån som har lust testa på sin för kolla om min e kass eller om det ska vara så?
                                På Advrider har flera personer råkat ut för att tanken har gått sönder (den har spruckit), några har råkat ut för det flera gånger tom.
                                Det är inte något sådant?

                                Comment

                                Working...
                                X