Announcement

Collapse
No announcement yet.

KTM 690-Tråden

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Nya bilder från idag

/R
    Attached Files

Comment

Originally posted by andersk View Post
      Förknasare? Får dom inte sprutet att lira på E varianterna?
      Nog är det väl sprut på Enduron med? TBH 46 står mest troligt för att det är ett 46mm spjällhus TB=ThrottleBody

Comment

Jag kan inte låta bli att känna mig lite besviken... jag trodde att denna "hard enduro" skulle vara riktigt hård... en 690 Baja med regplåt, katalysator, tuta och blinkers. 20L soppa, feta dämpare, fet design... en riktigt hård hoj med storstånka. Är iaf nöjd med vikten som är under 140kg.

690 Baja var förövrigt på samma mässa... jämför med bilderna som Robban S postat ovan.

/jaso, borde jag byta nickname till Mr Negativ?
        Attached Files

Comment

Tycker den påminner om en Bmw 650 men med ktm färg. Förväntade mig ett råare utseende.
          Yamaha wr450f - Såld

Comment

Originally posted by Matte_O View Post
            Tycker den påminner om en Bmw 650 men med ktm färg. Förväntade mig ett råare utseende.

Enligt de som provkört den har den inte mycket gemensamt med BMW:en :)
            Tänk själv ca: 25 % mer effekt i ett perfekt och lättare chassi :) :)
            ------------------------------------------

Anders

Comment

Originally posted by Brum-Brum View Post
              Enligt de som provkört den har den inte mycket gemensamt med BMW:en :)
              Tänk själv ca: 25 % mer effekt i ett perfekt och lättare chassi :) :)
              ------------------------------------------

Anders

Menade som sagt utseendet , önskade en wow faktor som när super enduron kom.
              Yamaha wr450f - Såld

Comment

Ja utseende mässigt är jag minst sagt besviken, men det kanske kommer en råare variant senare. som med lc4 och 625 sxc... HOPPAS HOPPAS HOPPAS...
                Tidigare synder. XT600, XR600, XR650, WR400, EXC250, XTZ750 super ténéré.

-Uppdaterad version nu med dyslexi och dyskalkyli-

Offroad åkare borde få kulturbidrag, för att dom håller stigarna rena!

Comment

Originally posted by lizzard View Post
                  Ja utseende mässigt är jag minst sagt besviken, men det kanske kommer en råare variant senare. som med lc4 och 625 sxc... HOPPAS HOPPAS HOPPAS...
                  Är inte någon av de där varianterna typ motsvarigheten på 625 då? Eller ska man mera jämföra med 640?

Om nu all fakta stämmer så tycker jag det lutar mycket åt 625:ans nya motsvarighet med låg vikt och mycket effekt. Vad är det alla saknar? Tättare servicintervaller?

Inga bilder på nya 690 Adventure ännu?
                  Last edited by enduroemil; 09-30-2007, 03:24 PM.
                  Mitt hjärta slår i 4 takt.

Grejer till salu: http://forum.soe.se/showthread.php?5...ight=husqvarna

Comment

Vad kommer priset hamna på för ktm 690 baja?
                    Kör baaaa

Comment

Baja är endast en "prototyp" eller KTMs fabriksracer som dom tävlar med.
                      Blev också helt såld på Baja`n och ville nästan köpa en innan dom kom men som sagt, det visade sig att den inte ska serieproduceras (än så länge).

Tycker också den serieproducerade ser lite mesig ut...och lite ihoptryckt i framgaffeln?
                      Men, tänk vad andra däck, dekaler och tillbehör kan göra med en hoj.
                      K-märk gruset!

Comment

Originally posted by enduroemil View Post
                        Är inte någon av de där varianterna typ motsvarigheten på 625 då? Eller ska man mera jämföra med 640?

Om nu all fakta stämmer så tycker jag det lutar mycket åt 625:ans nya motsvarighet med låg vikt och mycket effekt. Vad är det alla saknar? Tättare servicintervaller?

Inga bilder på nya 690 Adventure ännu?
                        Det är ingen dålig hoj alls... jag antar att många är besvikna för att förväntningarna var riktigt höga. När BMW släppte G650 Xchallenge var det en hård BMW... men när KTM släpper denna blir den en mjuk KTM. Jag förväntade mig nog lite mer ready to race så att säga.

Vad jag förstår är sadelhöjden sänkt med 70 mm jämfört med "gamla" SXC 625. Istället är fjädringsvägen 250 mm fram/bak på den "hårda enduron" jämfört med 295/300 på SXC:n.

Comment

Originally posted by jaso View Post
                          Det är ingen dålig hoj alls... jag antar att många är besvikna för att förväntningarna var riktigt höga. När BMW släppte G650 Xchallenge var det en hård BMW... men när KTM släpper denna blir den en mjuk KTM. Jag förväntade mig nog lite mer ready to race så att säga.

Vad jag förstår är sadelhöjden sänkt med 70 mm jämfört med "gamla" SXC 625. Istället är fjädringsvägen 250 mm fram/bak på den "hårda enduron" jämfört med 295/300 på SXC:n.

Ja jag trodde ju att det skulle va något liknande en rally/enduro med den mer gatanpassade motorn! Altså som sxc:n 90% detaljer från tävlings maskinerna, den enda nybyggda hojjen för alla grusbusare! Men men den kanske fungerar bra ändå, och hoppas att det kommer en sxc variant av den oxå! För att inte nämna adventure modellen... Men nu börgar jag bli mer och mer skepptisk till om de har fummlat med den oxå. Om den nya hard enduron ser ut så, hur tam är då adventuren? Nä hoppas att de bara har klämt på en större tank, och en enkel modell rally kåpa på den och sedan kallar den för adventure!
                          Tidigare synder. XT600, XR600, XR650, WR400, EXC250, XTZ750 super ténéré.

-Uppdaterad version nu med dyslexi och dyskalkyli-

Offroad åkare borde få kulturbidrag, för att dom håller stigarna rena!

Comment

Med tanke på att fjädringsvägen är lika lång som på super enduron, så skall man nog klara sig gott o väl. Tror nog att denna hoj kommer bli en hit på grusvägar.
                            Har aldrig varit snabbast, men har alltid jävligt roligt

Comment

Jag förstår inte varför alla bara pratar om att det ska vara en hård enduro. Det är väl bara att köpa en 525:a om man vill ha det.

Den är nog en riktigt grym grushoj, o att lek med i skogen för dom som inte vill göra det på tävlingsnivå och inte meka för mycket.
                              http://www.adventureriders.se/ Ofta Grusbus i Borås området:)

Comment

Byt lyse, avgassystem och eventuellt färg/dekaler på Enduron så är den väl jävligt lika Bajan?

Men jag skulle gärna se att dom gjorde en KTM 690 Exc
                                EXCns vikt (plus lite för större motor antagligen) och utseende, men med serviceintervallerna av en 690
                                Bara lite önsketänkande, borde komma nu så dom finns lätt begagnade lagom till att jag ska köpa större

Comment

Working...
                                X