Announcement

Collapse
No announcement yet.

KTM 690-Tråden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • RR_larsson
    replied
    Originally posted by Bomagin View Post
    Jag kör med Ktm styrdämpare tidigare var den orolig på landsväg nu går den som loket
    Tack det låter lovande! Det får bli prio 1 på hojens inköpslista

    Leave a comment:


  • Bomagin
    replied
    Jag kör med Ktm styrdämpare tidigare var den orolig på landsväg nu går den som loket

    Leave a comment:


  • RR_larsson
    replied
    Någon som kör med ktm:s "egna" styrdämpare? Ger den någon förbättring eller är det bortkastade pengar?
    Skulle vilja få cykeln stadigare. Tycker den blir lite orolig i chassit över 100km/h. Hittar ingen annan styrdämpare som inte höjer styret överdrivet mycket.

    Leave a comment:


  • BiNi
    replied
    Pm skickat!

    Leave a comment:


  • sundström
    replied
    Originally posted by BiNi View Post
    Tjenare är ute efter ett par motardfälgar till min 690 enduro -12. Det ligger ett par ktm duke 690 fälgar ute på blocket.
    Killen säger att det är 20mm bak och fram. Undrar om dessa passasr med nya distanser?
    du har pm , har en uppsättning liggande

    Leave a comment:


  • Noyah
    replied
    Originally posted by BiNi View Post
    Tjenare är ute efter ett par motardfälgar till min 690 enduro -12. Det ligger ett par ktm duke 690 fälgar ute på blocket.
    Killen säger att det är 20mm bak och fram. Undrar om dessa passasr med nya distanser?
    Dom passar på din hoj med dina distanser.
    Alla 690/701 modeller delar axelmått.

    Leave a comment:


  • BiNi
    replied
    Tjenare är ute efter ett par motardfälgar till min 690 enduro -12. Det ligger ett par ktm duke 690 fälgar ute på blocket.
    Killen säger att det är 20mm bak och fram. Undrar om dessa passasr med nya distanser?

    Leave a comment:


  • Peda
    replied
    Originally posted by RR_larsson View Post
    Koppla bort brytaren och kolla om hojen går likadant som sist den gick illa, Så kan du ev utesluta den om du inte känner igen problemet.

    Tror inte du behöver dissa hojen över det här. Fordon som det aldrig blir minsta lilla fel på har iaf jag aldrig ägt ett. Att byta till exc förbättrar knappast oddsen
    Du har kanske rätt ;)
    Last edited by Peda; 04-02-2018, 10:03 AM.

    Leave a comment:


  • RR_larsson
    replied
    Originally posted by Peda View Post
    Brytaren fungerar som den ska. Hojen har gått felfritt senaste gångerna så kanske det var kass bensin, vatten i bensinen eller fukt i någon kontakt.

    Får känslan av att 690E är för känslig för den terräng jag tänkt köra i. Jag menar...om den inte tål vatten, exempelvis lägger av efter en mycket försiktig högtryckstvätt, så är det inte mycket att ha i blöta lerhål i skogen. Bruksanvisningen säger att högtryckstvätt går bra med avstånd på minst 40 cm (om jag minns avståndet rätt). Har aldrig tidigare varit med om att någon av mina tidigare hojar gått dåligt efter varken tvätt eller tankning.

    Kanske går tillbaka till EXC igen.
    Koppla bort brytaren och kolla om hojen går likadant som sist den gick illa, Så kan du ev utesluta den om du inte känner igen problemet.

    Tror inte du behöver dissa hojen över det här. Fordon som det aldrig blir minsta lilla fel på har iaf jag aldrig ägt ett. Att byta till exc förbättrar knappast oddsen

    Leave a comment:


  • Peda
    replied
    Originally posted by HMR View Post
    Det är brytaren vid kopplingshandtaget jag menar. Fick ny på garantin.
    Har du kollat om du kan starta motorn med växel i utan att dra in kopplingen? Kan du det så skall brytaren bytas.

    Ett annat fel som ledde till ojämn gång och minskad effekt jag råkat ut för (på en annan 690) var att spjällhuset lossat från motorn så att tjuvluft sögs in. Berodde på slarvigt montage på fabriken.
    Brytaren fungerar som den ska. Hojen har gått felfritt senaste gångerna så kanske det var kass bensin, vatten i bensinen eller fukt i någon kontakt.

    Får känslan av att 690E är för känslig för den terräng jag tänkt köra i. Jag menar...om den inte tål vatten, exempelvis lägger av efter en mycket försiktig högtryckstvätt, så är det inte mycket att ha i blöta lerhål i skogen. Bruksanvisningen säger att högtryckstvätt går bra med avstånd på minst 40 cm (om jag minns avståndet rätt). Har aldrig tidigare varit med om att någon av mina tidigare hojar gått dåligt efter varken tvätt eller tankning.

    Kanske går tillbaka till EXC igen.

    Leave a comment:


  • HMR
    replied
    Originally posted by Peda View Post
    Var sitter den brytaren? Blev du tvungen att byta den och vad kostade det i så fall? Har nämligen haft samma problem med reducerad effekt av oförklarlig anledning.
    Det är brytaren vid kopplingshandtaget jag menar. Fick ny på garantin.
    Har du kollat om du kan starta motorn med växel i utan att dra in kopplingen? Kan du det så skall brytaren bytas.

    Ett annat fel som ledde till ojämn gång och minskad effekt jag råkat ut för (på en annan 690) var att spjällhuset lossat från motorn så att tjuvluft sögs in. Berodde på slarvigt montage på fabriken.

    Leave a comment:


  • Peda
    replied
    Originally posted by Peda View Post
    [ATTACH=CONFIG]85046[/ATTACH]

    Blev lite fundersam när jag kollade luftfiltret. Skall det verkligen vara en glipa mellan locket och burken som bilden visar? Locket sitter inte löst på något vis men ser märkligt ut med en glipa på det viset..någon mer som har samma filtertyp som vet hur det skall se ut?
    Bifogar en bild till. Locket ser onekligen för smalt ut för burken. Inte lätt att töja ut plasten för att få ner locket över kanterna ;)Click image for larger version

Name:	20180328_165910.jpg
Views:	1
Size:	668.4 KB
ID:	851319

    Leave a comment:


  • Peda
    replied
    Originally posted by RR_larsson View Post
    Det är antagligen den brytaren som sitter vid handtaget. Länkade bild i tidigare inlägg. Har du kollat så den fungerar?
    Har blåst rent vid handtaget. Men när jag pratade med Hojbutiken i Katrineholm, återförsäljare för Ktm, så påtalade han även någon kontakt till kopplingshandtaget nere vid motorn som eventuellt kan ha fått fukt i sig. Inte vid handtaget. Därför jag ville fråga HMR vilken brytare han hade haft problem med. Den vid handtaget eller kontakten vid motorn? Har själv inte sett någon kontakt eller brytare vid motorn. Men följde som sagt ditt råd och blåste rent vid handtaget så gott jag kunde =)

    Leave a comment:


  • RR_larsson
    replied
    Originally posted by Peda View Post
    Var sitter den brytaren? Blev du tvungen att byta den och vad kostade det i så fall? Har nämligen haft samma problem med reducerad effekt av oförklarlig anledning.
    Det är antagligen den brytaren som sitter vid handtaget. Länkade bild i tidigare inlägg. Har du kollat så den fungerar?

    Leave a comment:


  • Peda
    replied
    Click image for larger version

Name:	20180328_165858.jpg
Views:	1
Size:	760.9 KB
ID:	851318

    Blev lite fundersam när jag kollade luftfiltret. Skall det verkligen vara en glipa mellan locket och burken som bilden visar? Locket sitter inte löst på något vis men ser märkligt ut med en glipa på det viset..någon mer som har samma filtertyp som vet hur det skall se ut?

    Leave a comment:

Working...
X