Announcement

Collapse
No announcement yet.

KTM 690-Tråden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mahhbechh
    replied
    Originally posted by Blutor View Post
    Om det är lika som enduron så räcker det att dra isär strömkontakten och ändra när mätaren går på batteri.
    Så var det! Ryck kontakten och gör enligt länken. Kanon!

    Leave a comment:


  • Marcin
    replied
    Originally posted by Thomas i Järvsö View Post
    Har precis bytt min med. Den var rak, så det är nog så dom ska vara.
    Då kör vi på utan knorr! [emoji106]
    Blev en jäkla skillnad på före och efter, ingen tvekan över huvud taget nu. Återstår att se om det löser att den tvekar vid start.


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

    Leave a comment:


  • Thomas i Järvsö
    replied
    Har precis bytt min med. Den var rak, så det är nog så dom ska vara.

    Leave a comment:


  • Marcin
    replied
    Skulle till att byta dekompfjäder, men den nya saknar en knorr.

    Verkar som att det inte ska vara en knorr om man tittar i mek-boken utan helt rak så som den nya jag har.

    Så nu är jag osäker, hur ser era fjädrar ut? Den nya till höger i bild.






    Skickat från min iPhone med Tapatalk

    Leave a comment:


  • Mahhbechh
    replied
    Originally posted by sundström View Post
    Jodå det går enkelt , en kabel som ska klippas på baksidan , kommer inte ihåg vilken färg jag klippte men jag gjorde som du- googlade
    http://www.fraggel.se/forum/viewtopic.php?t=852 här t.ex
    kan vara så att färgen skiljer på årsmodell kommer inte ihåg
    Originally posted by Blutor View Post
    Om det är lika som enduron så räcker det att dra isär strömkontakten och ändra när mätaren går på batteri.
    Bra guide på Fraggel. Inte hittat innan om denna lilla mätaren. Ska prova i helgen!
    Danke!

    Leave a comment:


  • Blutor
    replied
    Om det är lika som enduron så räcker det att dra isär strömkontakten och ändra när mätaren går på batteri.

    Leave a comment:


  • sundström
    replied
    Originally posted by Mahhbechh View Post
    Fortsätter frågandet!

    Jag har den lilla hastighetsmätaren (76514069000) och undrar om det går att ändra hjulstorlek någonstans i denna? Har googlat runt som fan och bara hittat hur man låser upp o ändrar den andra större mätaren med varvräknare.

    Vet någon om det går att göra även på den här lilla? Hojen visar 145kmh i 120 nu, så milen tickar fort om jag fortsätter så här.
    Jodå det går enkelt , en kabel som ska klippas på baksidan , kommer inte ihåg vilken färg jag klippte men jag gjorde som du- googlade
    http://www.fraggel.se/forum/viewtopic.php?t=852 här t.ex
    kan vara så att färgen skiljer på årsmodell kommer inte ihåg
    Last edited by sundström; 05-18-2018, 03:09 PM.

    Leave a comment:


  • Mahhbechh
    replied
    Fortsätter frågandet!

    Jag har den lilla hastighetsmätaren (76514069000) och undrar om det går att ändra hjulstorlek någonstans i denna? Har googlat runt som fan och bara hittat hur man låser upp o ändrar den andra större mätaren med varvräknare.

    Vet någon om det går att göra även på den här lilla? Hojen visar 145kmh i 120 nu, så milen tickar fort om jag fortsätter så här.

    Leave a comment:


  • Mahhbechh
    replied
    Originally posted by RR_larsson View Post
    Ja de är duktigt nervösa i chassit på både gott och ont. De är ju fruktansvärt roliga på små kurviga vägar. Smc modellen har förmodligen annan vinkel i styrkronan?

    Hjullager,styr och svinglager är fria från glapp?

    Du kan ju testa lite snabbare retur fram också kombinerat med hårdare komp för att få gaffeln att jobba högre upp. Eventuellt mer häng och mjukare komp bak. Kan du flytta bakhjulet längre bak så hjälper det ju också till att få den stabilare, Det kostar dig ju dock en ny kjedja om du inte har länkar liggandes.
    Ja, det är lite synd med nervositeten. Förstör en hel del på landsvägen.
    Alla lager du frågar om är nya och fina. Är iväg fram till helgen, men ska när jag kommer hem först o främst balansera hjulen och sen kolla dämparna. Återkommer :)

    Leave a comment:


  • HMR
    replied
    Originally posted by RR_larsson View Post
    Någon som kör med ktm:s "egna" styrdämpare? Ger den någon förbättring eller är det bortkastade pengar?
    Skulle vilja få cykeln stadigare. Tycker den blir lite orolig i chassit över 100km/h. Hittar ingen annan styrdämpare som inte höjer styret överdrivet mycket.
    Scotts


    HMR

    Leave a comment:


  • pepe
    replied
    Originally posted by Mahhbechh View Post
    Yes, det är så det är gjort. Säkert femtonde hojen jag konverterar på det här viset med att bara byta hjul till 17" och behålla standardbromsar, och aldrig tidigare har jag stött på problem. Har tyckt att 690 är sjukt vinglig och lätt i styret från dag 1 i högre farter men aldrig så att det vobblar så här.

    Ska prova balansera hjulen och om inte det funkar gå på stödtämpningen.
    Tack för svaret.
    När jag lägger på Motard hjul så ställer jag dämpningen på 10 klick, både komp. å retur till att börja med.
    Jag har aldrig upplevt att den är vinglig, håll i styret o knip med knäna

    Leave a comment:


  • RR_larsson
    replied
    Originally posted by Mahhbechh View Post
    Yes, det är så det är gjort. Säkert femtonde hojen jag konverterar på det här viset med att bara byta hjul till 17" och behålla standardbromsar, och aldrig tidigare har jag stött på problem. Har tyckt att 690 är sjukt vinglig och lätt i styret från dag 1 i högre farter men aldrig så att det vobblar så här.

    Ska prova balansera hjulen och om inte det funkar gå på stödtämpningen.
    Tack för svaret.
    Ja de är duktigt nervösa i chassit på både gott och ont. De är ju fruktansvärt roliga på små kurviga vägar. Smc modellen har förmodligen annan vinkel i styrkronan?

    Hjullager,styr och svinglager är fria från glapp?

    Du kan ju testa lite snabbare retur fram också kombinerat med hårdare komp för att få gaffeln att jobba högre upp. Eventuellt mer häng och mjukare komp bak. Kan du flytta bakhjulet längre bak så hjälper det ju också till att få den stabilare, Det kostar dig ju dock en ny kjedja om du inte har länkar liggandes.

    Leave a comment:


  • Mahhbechh
    replied
    Originally posted by RR_larsson View Post
    Antar att du då gått från 21" fram till 17"? Cykeln lär bli rejält mer snabbsvängd/vinglig om man bara byter hjulen.

    Kan ju kanske testa börja med fullösning att flytta ner gaffeln så långt det går så den är jäms med kronan och lägga åt kompet fram.
    Yes, det är så det är gjort. Säkert femtonde hojen jag konverterar på det här viset med att bara byta hjul till 17" och behålla standardbromsar, och aldrig tidigare har jag stött på problem. Har tyckt att 690 är sjukt vinglig och lätt i styret från dag 1 i högre farter men aldrig så att det vobblar så här.

    Ska prova balansera hjulen och om inte det funkar gå på stödtämpningen.
    Tack för svaret.

    Leave a comment:


  • RR_larsson
    replied
    Originally posted by Mahhbechh View Post
    Styrwobbel deluxe!

    Har efter montering av motardhjul med helt nya däck fått duktigt med wobbel i farter över 140km/h så till den milda grad att jag måste slå av på takten för att inte fara omkull. Ska prova att balansera om hjulen men har inga större förhoppningar om att det ska lösa problemet då jag aldrig behövt balansera något mc-hjul tidigare (bortsett från 1000cc rr-hoj).

    Någon som har några tips? Den var stabil hela vägen till toppfart med endurohjulen.

    Hjälp?
    Antar att du då gått från 21" fram till 17"? Cykeln lär bli rejält mer snabbsvängd/vinglig om man bara byter hjulen.

    Kan ju kanske testa börja med fullösning att flytta ner gaffeln så långt det går så den är jäms med kronan och lägga åt kompet fram.
    Last edited by RR_larsson; 05-14-2018, 12:12 PM.

    Leave a comment:


  • Mahhbechh
    replied
    Styrwobbel deluxe!

    Har efter montering av motardhjul med helt nya däck fått duktigt med wobbel i farter över 140km/h så till den milda grad att jag måste slå av på takten för att inte fara omkull. Ska prova att balansera om hjulen men har inga större förhoppningar om att det ska lösa problemet då jag aldrig behövt balansera något mc-hjul tidigare (bortsett från 1000cc rr-hoj).

    Någon som har några tips? Den var stabil hela vägen till toppfart med endurohjulen.

    Hjälp?

    Leave a comment:

Working...
X