Announcement

Collapse
No announcement yet.

KTM 690-Tråden

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by AdventureRider View Post
    Tittade på min R i går och dom har tydligen lärt sig nu för alla kontakter var snyggt buntbandade mot ramen.

Tack för tipset och se till att KTM ger dig ett nytt kyl..
    Tittade på Nybergs Motors KTM 690 R igår när jag lämnade min hoj.
    Såg att det var buntat snyggt på den också....så det varkar ju som de har sett felet själva iaf. Sen är det ju frågan om de har lust att stå för felet... Meddelar hur det går med min hoj.

Comment

Originally posted by kave View Post
      Jag och en bekant med 690R testade våra hojar mot varandra.
      Vi har bägge accra och mappning. Min kompis har öppnat sin luft buftburk.
      Min hoj accar snabbare på 6:an än hans på 5e eller 6:e växel.
      Vore kul och se hur dom skiljer sig på bänkpapper eller om det bara är pga av förare. Sen så är det ju en helt annan sak att byta ut hela burken än att bara öppna upp den.

Jag tycker då att det är stor skillnad jämfört med orginal luftburken.
      Men man vet ju inte, kan ju vara det fräna ljudet som gör att det känns som att den går bättre, bara ljudet känns som ca 10 extra hk .
      Men det kommer visa sig efter bänkning exakt hur mkt det ger.
      Enligt värden som dom gjort på den andra hojen så gav det för lite luft med mitt luftrör, då kan man ju undra hur lite luft den får med orginal luftburken.
      Är väll inte undra på att hojen går fett, men hällre det än för magert.

Comment

Originally posted by kave View Post
        Jag och en bekant med 690R testade våra hojar mot varandra.
        Vi har bägge accra och mappning. Min kompis har öppnat sin luft buftburk.
        Min hoj accar snabbare på 6:an än hans på 5e eller 6:e växel.

Är det samma drevning på hojarna? Annars är det en värdelös jämförelse...

Comment

Originally posted by AdventureRider View Post
          Tittade på min R i går och dom har tydligen lärt sig nu för alla kontakter var snyggt buntbandade mot ramen.

Tack för tipset och se till att KTM ger dig ett nytt kyl..
          Är det bara jag som blir lite småförbannad över det faktum att KTM upptäcker att de gjort fel (och gör rätt vilket är bra) men ger blanka fan i att meddela kunder som köpt hojarna med riskmonteringen?

Comment

Originally posted by jaso View Post
            Är det bara jag som blir lite småförbannad över det faktum att KTM upptäcker att de gjort fel (och gör rätt vilket är bra) men ger blanka fan i att meddela kunder som köpt hojarna med riskmonteringen?
            Nej jag håller med, det är riktigt dåligt m det stämmer.
            Jag har inte hunnit att kolla på min hur det ser ut, ska försöka hinna med det idag.

Har lite strul med en bil för tillfället och har läst lite vad man har som rättigheter som konsument när man köpt en bil med garanti, bör ju vara samma på en mc?
            Här är ett utkast: Om du har fått en garanti som täcker felet måste säljaren, om han vill gå fri från ansvar, visa att felet beror på dig.

Comment

Originally posted by nilzz View Post
              Vore kul och se hur dom skiljer sig på bänkpapper eller om det bara är pga av förare. Sen så är det ju en helt annan sak att byta ut hela burken än att bara öppna upp den.
              Ja, det kräver ju en hel del av förarna att ge full gas på samma växel bredvid varandra på motorvägen :)
              Jag redogjorde tidigare för skillnaderna mellan hojarna, dvs E mot R och öppnad/modifierad luftburk mot original.

Comment

Toppfart

Enduron toppar nog runt 175 enligt mätaren med den utväxlingenskulle jag tro. Helt ointressant men ....

Fredde och jag gjorde en acc duell på kjularakan utanför E tuna, han har helsystem och jag har ett akra slip on samma som fredde.
                efter ca 500m ? med rullande start nåddes 170 med svagt uppförslut.
                Mina 30kg + gjorde sig påminda jämfört med Fredde. Hans helsystem gör nog inte så mycket jämfört med mitt slipon.

Skillnaden var minimal i acc och toppfart.

Den enda Enduro R med däckvärmare och slicks någonsin ? skådades på gelleråsen i onsdags. Gentlemannen har figurerat i denna tråd

Motorn har definitivt potens att hänga med de vassaste supemonoräserhojarna, vilket S Karlsson visade på Knutstorp på sin 690.
                Attached Files
                Last edited by MC Doktorn; 05-08-2009, 09:44 PM.

Comment

kul!!!

[QUOTE=MC Doktorn;386957]Enduron toppar nog runt 175 enligt mätaren med den utväxlingenskulle jag tro. Helt ointressant men ....

Fredde och jag gjorde en acc duell på kjularakan utanför E tuna, han har helsystem och jag har ett akra slip on samma som fredde.
                  efter ca 500m ? med rullande start nåddes 170 med svagt uppförslut.
                  Mina 30kg + gjorde sig påminda jämfört med Fredde. Hans helsystem gör nog inte så mycket jämfört med mitt slipon.

Skillnaden var minimal i acc och toppfart.

Kul pulver i 690, bakhjulet på ren gas 2,3 och sen hållan 4:an ut. DEt är lika roligt varje gång....
                  FFFREDDE

Comment

Roligare

Finns det riktiga luftfilter att köpa i Sverige? tråden börjar bli lång jag har bara hunnit till sida 63.
                    Last edited by Sheriffen; 05-09-2009, 09:44 PM.

Comment

KTM har ett skumfilter kostar ca 700 kr ser lika dant ut som UNIfilters.

Har beställt ett kommer hem den 15/5.

Originally posted by Sheriffen View Post
                      Finns det riktiga luftfilter att köpa i Sverige? tråden börjar bli lång jag har bara hunnit till sida 63.
                      ----------------------------------------------------
                      Under stjärnorna är alla vi små

Comment

Tätning..

Originally posted by Sheriffen View Post
                        När du ändå skall köpa skumluftfilter så passa på att handla den lilla skumgummibiten som skall sitta under tanklocket, kostar ca 80:-, den stoppar mkt skit som annars riskerar att ramla ner i tanken.
                        FFFREDDE

Comment

Originally posted by Fredrik Löfberg View Post
                          När du ändå skall köpa skumluftfilter så passa på att handla den lilla skumgummibiten som skall sitta under tanklocket, kostar ca 80:-, den stoppar mkt skit som annars riskerar att ramla ner i tanken.
                          Den skumbiten för tanklocket funkar inte riktigt bra för min del
                          Monterade dit den och sen började det krypa bensin Ur tanklocket när den vart fulltankad!
                          Livet är för kort för att ha tråkigt!!

member of fraggel.se

Comment

690 Dualsport.

När jag nu ändå var på Speedstore och bänkkörde några hojar så rullade vi upp min 690 R. Ville primärt se blandningsförhållandet med den mappning de tankade in åt mig för Akrasystemet. Sekundärt skillnaden på de olika lägen man själv kan välja under sadeln ( av alla ställen, Sic. ). Måste väl erkänna att det var bra att få se på papper hur effektiv motorn var att omvandla flytande energi till rörelseenergi. Hela dagen har jag fått pinas med att vara lekledare och se andra köra (Tävlingsledare på motionscrossen i Hofors) men ikväll så tog jag ut min egen leksak, när jag la i 6:an och tippade på 160 kmh så stod mätaren på 0!. Tittade fram när ett hemstöpt lyste upp de få gråa och såg att framhjulet stod still. Så ett tips till framtiden, bygg en GPS hastighetsmätare för annars kommer jag aldrig att köpa en beghoj förrän säljaren kan bevisa att han ej kan klara av bakhjulsåka utan att tippa runt. MVH. Kalevi.

Comment

Resultat

Vi vill se resultatet av bänkningen !!

Originally posted by Charli View Post
                              När jag nu ändå var på Speedstore och bänkkörde några hojar så rullade vi upp min 690 R. Ville primärt se blandningsförhållandet med den mappning de tankade in åt mig för Akrasystemet. Sekundärt skillnaden på de olika lägen man själv kan välja under sadeln ( av alla ställen, Sic. ). Måste väl erkänna att det var bra att få se på papper hur effektiv motorn var att omvandla flytande energi till rörelseenergi. Hela dagen har jag fått pinas med att vara lekledare och se andra köra (Tävlingsledare på motionscrossen i Hofors) men ikväll så tog jag ut min egen leksak, när jag la i 6:an och tippade på 160 kmh så stod mätaren på 0!. Tittade fram när ett hemstöpt lyste upp de få gråa och såg att framhjulet stod still. Så ett tips till framtiden, bygg en GPS hastighetsmätare för annars kommer jag aldrig att köpa en beghoj förrän säljaren kan bevisa att han ej kan klara av bakhjulsåka utan att tippa runt. MVH. Kalevi.
                              ----------------------------------------------------
                              Under stjärnorna är alla vi små

Comment

Men men.... Upp med siffrorna från bänkningen omedelbums!

Du kan ju inte berätta A utan att säga B förstår du väl!

Edit: Second place is first looser... ;)

Originally posted by Charli View Post

Comment

Working...
                                X