Announcement

Collapse
No announcement yet.

KTM 690-Tråden

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by MC Doktorn View Post
    Trevligt

Skulle vara kul och se vad den går för vid lite seriösare bankörning
    Bör inte vara några problem.Charli var ju och tävla med sin 690 Enduro-R,ombyggd till motrad.
    Tror faktiskt det gick rätt bra för honom på bana.

Comment

Bra skydd!!

här kommer lite bilder på hemmasnickrade skydd. roligare och billigare att fixa själv.Lyktskyddet är gjort i 6mm Hammerglas, bromscylinderskyddet i 2mm rostfritt och strömbrytaren 12:- ifrån claes ohlson till värmehandtagen. Spänningen finns smidigt framdragen bakom lyset ifrån fabrik.
      Attached Files
      Last edited by Fredrik Löfberg; 05-03-2009, 10:45 AM.
      FFFREDDE

Comment

söndagstur!

en kanontur med Martin och Micke på 15 mil..
        Attached Files
        FFFREDDE

Comment

premiär

Första riktiga grus turen på 690 in idag, skräckupplevelse till att börja med men efter en redig fjädrings justering så vart det bra nog mycket bättre ett par T63 or ska på i morgon så sen ska det nog bara vara å bocka ner huve.
          slipon var inte planerat i nuläget men efter dagens brännsakade fingrar så får det flytta upp i prio listan.
          I övrigt mycket nöjd med hojen förutom att det inte går att tuta för då lägger skiten av, men har räknat kallt att dom fixar det på första servisen.

Comment

Originally posted by Sheriffen View Post
            Första riktiga grus turen på 690 in idag, skräckupplevelse till att börja med men efter en redig fjädrings justering så vart det bra nog mycket bättre ett par T63 or ska på i morgon så sen ska det nog bara vara å bocka ner huve.
            slipon var inte planerat i nuläget men efter dagens brännsakade fingrar så får det flytta upp i prio listan.
            I övrigt mycket nöjd med hojen förutom att det inte går att tuta för då lägger skiten av, men har räknat kallt att dom fixar det på första servisen.
            Du har fått kortslutning på tutan. Avgasröret alstrar så mycket värme så kablarna smälter, hände min också.

Comment

Originally posted by Ditan View Post
              Du har fått kortslutning på tutan. Avgasröret alstrar så mycket värme så kablarna smälter, hände min också.
              Aha, får ta å fixa nya tut kablar, tack för ett tidigt svar

Comment

Byte av avgassystem - mappa

Hej!
                är det någon som kan förklara för mig vad "mappning" innebär i samband med byte av avgassystem.
                Eller mappning vid service?

Om man byter avgassystem, behöver man köra den på rullande landsväg.
                Är det någon som har provat andra luftfilter så att man kan få den att andas lite bättre tillsammans med nytt/annat avgassystem?

Comment

Originally posted by macksi View Post
                  Hej!
                  är det någon som kan förklara för mig vad "mappning" innebär i samband med byte av avgassystem.
                  Mappning är insprutningens motsvarighet till en förgasarombestyckning, man stoppar alltså in nya "munstycken" i dataform i insprutningsdatorn.

Comment

ktm programvara!

Originally posted by macksi View Post
                    Hej!

Om man byter avgassystem, behöver man köra den på rullande landsväg.
                    Är det någon som har provat andra luftfilter så att man kan få den att andas lite bättre tillsammans med nytt/annat avgassystem?
                    om du sätter på ett accra slipon så kan en auktoriserad ktm-butik ladda in en ny programvara i din hoj. Den programvaran innehåller uppdaterade bränsle/luftinställningar som är anpassade för ett system utan kat.Cykeln skall sedan varmköras i 15 min för att den skall lära sig de nya värdena, man får ca 3-4hkr och lite bättre vrid. att bygga om luftburken känns totalt onödigt, dock vettigt att montera ett skum-luftfilter för dammets skull. Det är så jäkla bra pulver i cykeln så det duger gott och väl att köra orginal, effekt fattas aldrig.
                    FFFREDDE

Comment

Varning!!!

OBS!!! KOLLA HUR ERA KABLAR OCH KONTAKTER ÄR DRAGNA BAKOM KYLARNA!!!
                      På min hoj och en annans 690 har kontakterna legat emot kylaren och skavt hål på dem. Inte säkert om det går att få ut nåt på garantin heller...En ny kylare går på 4700 kr!!
                      Så kolla upp era kylare och försök få nya på garanti om det ser illa ut.
                      Fattar inte att det ska vara så svårt att skruva ihop en hoj riktigt på fabrik....

Comment

Originally posted by X-man View Post
                        På min hoj och en annans 690 har kontakterna legat emot kylaren och skavt hål på dem. Inte säkert om det går att få ut nåt på garantin heller...En ny kylare går på 4700 kr!!
                        Fattar inte att det ska vara så svårt att skruva ihop en hoj riktigt på fabrik....

Bra tips! Ska kolla det.

Comment

Originally posted by Fredrik Löfberg View Post
                          att bygga om luftburken känns totalt onödigt,.
                          Mycke vill ha mer

Jag har ju byggt om min luftburk, men jag håller med om att det är onödigt för den har tillräckligt med hk och vrid för att kuska runt på grusvägar.

Men det är stor skillnad på hojen efter ombyggnationen, är mera vrid på botten och bättre drag över hela registret.
                          Enligt uppgifter från bänk papper så ökar det ca 7-8 hk med slipon och öppen luftburk.
                          Återkommer med papper på det då jag kört min i bänk och mappat den med tuneboy. Om jag nu kommer att göra det, väntar på lite uppgifter från en annan som håller på med samma sak. Får se vad det ger på hans hoj, om det är värt att kasta ut pengar på det.

Comment

Re_ luftburk

Jag och en bekant med 690R testade våra hojar mot varandra.
                            Vi har bägge accra och mappning. Min kompis har öppnat sin luft buftburk.
                            Min hoj accar snabbare på 6:an än hans på 5e eller 6:e växel.

Comment

Luftburken ersatt med extratank... jepp...

En snubbe på adv.rider har byggt en extratank och monterat den där luftburken normalt sitter. ca 3.5 liter extra.

http://www.advrider.com/forums/showt...388847&page=11

Comment

Originally posted by X-man View Post

Tittade på min R i går och dom har tydligen lärt sig nu för alla kontakter var snyggt buntbandade mot ramen.

Tack för tipset och se till att KTM ger dig ett nytt kyl..
                                http://www.adventureriders.se/ Ofta Grusbus i Borås området:)

Comment

Working...
                                X