Announcement

Collapse
No announcement yet.

Episoder under 4-dagars

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Episoder under 4-dagars

- Tisdag och första tidskontrollen TK1 är efter gräsprovet. Johan och jag åker fram till TK1, tar av oss hjälmarna och börjar babbla om allt möjligt. Efter nån minut går vi fram och frågar hur det går till vid TK1 och det visar sig att vi nu är 1 minut försenade, det blir 10sek strafftid , efter det läxan höll vi tiderna bättre.

- Tisdag och första rallyprovet. Johan och jag har sedan tidigare kommit överrens om att ifall man kraschar och nästa hoj kommer så gör man tummen upp ifall man känner sig ok och inte behöver någon hjälp. Johan drar iväg 1 minut före mig på rallyprovet, ser ut att vara en fin liten grusväg så han gasar på för fulla tyglar. Efter ett tag blir det stenigt som satan men det är ju ett rally så det är väl meningen att det ska gå att hålla stumt tänker Johan . När jag runt minuten senare kommer fram till stenparitet ligger Johan ner och håller sig runt benet och grimaserar , frågar ifall han behöver hjälp men han vinkar fram mig och säger att fortsätt, fortsätt att köra... Visar sig senare att Johan inte minns vurpan och han verkar ha fått en lättare hjärnskakning, en fet blåtira och ett böjt Magura styre .

- Onsdag och speedway provet. Jag, Johan, Olle Ohlsson, Olles hårdgasande polare med en GasGas250 2-takt och Mr NoName står vid startgrinden. Starten går och jag får en perfekt start med mycket fäste och lite lyft och verkar hänga med bra in i första böj, handtagen smattrar mot varandra . Olle och GasGas mannen går ihop och det håller på att bli en vurpa i första kurvan och vi andra styr runt den . Fältet drar iväg mer och mer och jag verkar ligga sist. I en kurva är det plötsligt någon som kör in i min stövel och hoj och jag tänker "satan vad snabb förare, nu är man varvad ", blir omkörd och ser att det är Johan. Tappar all inspiration då det verkar att jag blivit varvad, hänger på men märker att det inte går så jävla fort. Senare visar det sig att Johan fick en taskig start och låg en 20 meter efter direkt, så hade jag inte trott att han körde så fort att han varvat mig så hade jag svarat hårdare i närkampen .

- Onsdag och crossbana, flytet börjar infinna sig och man vågar satsa mer vid hoppen. Gör dock en missbedömning under första varvet på en ny crossbana och tror att det är ett platåhopp när det i själva verket är ett 3 meter brant ner stupande landning. Lyckas hålla mig kvar på cykeln nätt och jämnt och kör en bit bara med framhjulet i marken. Hade jag vurpat hade jag varit tvungen att beställa nya gaffelben, det var inte kul... .

- Onsdag, jag kör på hårt under sista transportsträckan och får gott om tid över för service, byter både fram/bakdäck samt luftfilter och hinner pilla bort lite lera från hojen med ett däcksjärn. Mange passar på att göra en knepig operation ute i fält och byter bakhjulslager på Dr:en.

- Torsdag eftermiddag, en Husa förare anmärker att mitt bakdäck sitter snett. Slarvigt gjort, hade vänt kedjesträcknings distanserna åt olika håll på höger och vänster sida . Fan vad mycket bättre hojen kändes att köra rakt fram med efter det, var faktiskt nära på att vurpa vid flera starter då man kräma på, inte undra på med den extra bakhjulsstyrningen .

- Johan hittar inte nyckeln till hojlåset när han ska hämta ut hojen från ParcFerme på fredag morgon, stressigt värre, var kan nyckeln vara... ?

Mange och Johan, ni kan ju fylla på med era höjdpunkter.
    For a living planet, protect Over Powered Enduros in the forest
Working...
X