Announcement

Collapse
No announcement yet.

Blitt med Husqvarna 701

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Blitt med Husqvarna 701

Betalade handpenning på en 701:a 2020 och skall förhoppningsvis hämta den nästa helg.

Vad anser ni jag ska skaffa för utrustning till den?
    stort sug efter ett rally torn, om prislappen vart lägre.

Tips om lämpliga kläder och skydd är av intresse också.

Gratulerar ! : )

Går också och sneglar på en, får se vad det blir av, ingen ny ivartfall,

Lite större bränslemängd/räckvidd hade jag önskat mig.

Har de gjort ngt åt gummipackning/tätning i slavcylindern till kopplingen, om inte byt till O-ring, tror den var från SKF som jag satte dit (på den jag lånade)

( https://forum.soe.se/forum/soe-svens...mc-bild/page96 ) #1440
    Last edited by red8; 05-06-2021, 10:44 PM.

Comment

Var ute efter en LR modell dock slutsålda tyvärr.

Efter lite google så verkar kopplingen vara en katastrof, tack för tipset.

Beställde handtagsskydd som går ut till styränden.

Lurar på en fuel dongle. Har någon erfarenheter av sådan?
      Orginal siktar hojjen på 14.7 afr vilket motsvarar lambda 1 uppgifter från rottweiler hemsida. Det är ju inte snålt, eller är det övergången till fasta värdena som blir för stor så den upplevs hackig? Har ej testat motorcykeln så har ingen egen erfarenhet.

Comment

Antar att du behöver nån form av förvaring av extrapryttlar, vad blir det valet ?
        Tänker slang, verktyg, fika, men kanske även längre utflykter ?
        Ryggsäck och/eller tankväska, liten bag på pakethållaren.
        Slår ett slag för Enduristans attiraljer som ett tips när du ändå frågar.

Comment

Jag har en 690 visserligen men kör med Kriega OS-base och sen deras os-väskor. Jag har både 2x6 och 2x18l. Räcker för mig och sitter som smäck. Skaffa hasplåt, även om du inte släpar den över gärdsgårdar, det skyddar fint mot annat bröte också.
          • Annan bromspedal som inte viker sig vid vurpa är tacksamt (3d moto eller vad dom heter eller Rally raid som jag har)
          • Värmehandtag uppskattas alltid (jag har oxford adventure).
          • Bättre ljus är gott att ha. Behövs kanske inte nu på sommaren, men när det skymmar om kvällen e det gott med mer kräm. Jag råkar tillverka just led-ljus till den här hojen, så säg till om du e sugen. Stort lyft.
          • Köper du inte rallytorn så är en vindruta gott att ha för att få bort en del av fartvinden om du e ute på touring. Jag har ktm powerparts på min och den duger gott. Puig gör en liknande till din hoj.
          • Tankväska e gott, jag har både en Givi som är grym men ej vattentät, så jag köpte Wolfman luggage Enduro (Enduro Tank Bag WP - Motorcycle Dry Bags – Wolfman Luggage).
          • En pakethållare e bra att ha. Jag har från Perun och kan bara rekommendera. Superbra! På den har jag även 2st Rotopax. En för vatten o en för soppa.
          • USB-laddare för dina mobila prylar är också en fin grej.

Utöver det här är det bara att tuta o köra!
          Är det här man ska ha en signatur?

Comment

Så här ser den stackars motorcykeln ut just nu. Dock med annan sadel än Touratechen som är på bilden, jag har nu också en Seat Concept High på.
            Är det här man ska ha en signatur?

Comment

Ja någon form av förvaring är önskvärt. Hade funderingar på något bak på skärmen. Fram på tanken känns det som att det blir ivägen. ?

Såg ett kit man kunde byta luftburken och få 6l under sadeln det känns också lockande.

Nu blir det inga längre utflykter men fika och ombyte till jobbet måste ju fixas. Ryggsäck vill jag helst slippa.

Använder ni gps? Fristående eller via telefon? Vad för fäste?

Comment

Jag flyttade över min egna Garmin XT med RAM mount till styret på lånade 701:an, och ett RAM X-grip till mobilen, som jag sen ändå hade på mig, vill ju nå den vid ev. vurpa.

Skickat från min ONEPLUS A6003 via Tapatalk

Comment

Hur har det gått, antar att du hämtat ut och hunnit testköra, nöjd med valet ?

Originally posted by sunkan View Post
                  Betalade handpenning på en 701:a 2020 och skall förhoppningsvis hämta den nästa helg.

Comment

Jo har hunnit med 60 mil körning iaf, mer skall till bara flytten är avklarad.

Mest grus lite traktor väg samt en snutt Stig. Helnöjd med cykeln, skulle kanske vart en skvätt mindre effekt dock.

Den går lite för fort för mig på ettan vid lite trixigare körning, har någon erfarenhet av ett mindre kugg fram för att sakta ner den ?

Comment

Gå på din känsla...byt till en mindre.

Sen var det bara en bild också, på hojen ! : )

Originally posted by sunkan View Post
                      Jo har hunnit med 60 mil körning iaf, mer skall till bara flytten är avklarad.

Mest grus lite traktor väg samt en snutt Stig. Helnöjd med cykeln, skulle kanske vart en skvätt mindre effekt dock.

Den går lite för fort för mig på ettan vid lite trixigare körning, har någon erfarenhet av ett mindre kugg fram för att sakta ner den ?
                      Last edited by red8; 1 week ago.

Comment

Får testa, är ju ändå en enkel operation.

Har en bild att bjuda på iaf.
                        Attached Files

Comment

Växer in i hojjen mer och mer. Hoj valet känns bara bättre och bättre. Blir mjukare på gasen och känslan av för mkt effekt minskar ju bättre jag blir på att hålla den "inne", samt vanare förare.

Sen är känslan go att ha effekt i överflöd över snabba partier.

Comment

Efter lite fri körning i skogen står hasplåt högt på listan, vad köper man för modell som även är bred att täcka hela motor kroppen?
                            Första vurpan eller snarare läggningen avklarad i ett lerhål, hojen sjönk ner i leran så fick rycka både en och två gånger innan benet lossnade som naturligtvis hamna under cykeln.

Comment

Har denna på min 690.
                              Adventure Spec | 690 / 701 skid/bash plate
                              Minst sagt rejäl som en stridsvagn, och lättarbetad vid tex oljebyte osv.

Apråpå väskor, har GigantLoop Mojave idag:
                              MoJavi Saddlebag™ - Giant Loop (giantloopmoto.com)
                              Inte ivägen, tåliga. Fast det är 2*6liters och 12liter låter mkt, så tycker jag knappt man får nå nå prylar alls.
                              Sist körde jag med en 30liters trunk också uppepå.
                              Click image for larger version

Name:	mojave.jpg
Views:	15
Size:	605.5 KB
ID:	1001473

Köpte denna här om veckan: Lindstrands Sadelväska 42 Liter (lellesmcklader.se)
                              Men passformen och kvaliten vart jag inte så impad av. Så skickade tillbaka den..

Name:	jofama.jpg
Views:	15
Size:	249.5 KB
ID:	1001474

Och slog ist till på Kriega OS systemet med 18liters *2. Dom har man suktat efter länge. Borde dyka upp inom 2veckor då de varit restat i europa sedan typ december.

Name:	kriega.jpg
Views:	16
Size:	83.9 KB
ID:	1001475

Har även en Touratech "tankväska" väldigt användbar må jag säga.

Övrigt att rekommendera:
                              #Barkbusters
                              #Styrdämpare
                              #SlipON
                              #Högre ruta
                              Last edited by Yxan; 16 hours ago.

Vart kommer kolvbytarhysterin ifrån?

Comment

Working...
                              X