Announcement

Collapse
No announcement yet.

Passande cykel för lång återfallsknutte

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Passande cykel för lång återfallsknutte

Hej, ny användare som ber om ursäkt om frågan är ställd i fel forumkategori...Känner att jag inte kan hålla mig längre... Sålde min senaste cykel för några år sedan och har funderat på vad det skall bli härnäst. Har haft en del cyklar genom åren, Benelli 125, KTM175, BMW F650GS. HD XLCR1000, Honda750F, Yamaha XJR1300 och senast en Ducati Multistrada 1200. Är nu ute efter en hoj att ha på landet för trevliga utflykter på grusvägarna runtomkring. Hade siktet inställt på en XR650L men de är ju väldigt svåra att få tag på så jag tar gärna emot tips på andra modeller för att öka chanserna till affär. Jag är 195cm lång (oproportionerligt långa ben...) väger 90 kilo och är ute efter en driftsäker maskin, gärna med elstart.

Tacksam för alla tips!

Spontant tänker jag sänkta fotpinnar och styrhöjare vad du än väljer.

Du nämner inte prisklass så jag slänger in 690/701:a med ovan nämnda, de klarar ju av att flytta på 90kg iallafall. : )

Värda att provsitta åtminstone.

I övrigt har jag begränsade erfarenheter av modelutbudet

Lycka till !
    Last edited by red8; 4 weeks ago. Reason: Justerat ordval

Comment

Ktm 690 /950 /990 /exc / Husqvarna 701 /FE passar bra för långa förare. Med styrhöjare och sänkta fotpinnar blir de till och med bekväma att stå på. Se till att du väljer en modell med minst 275mm fjädring bara. Vissa stora hojar har bara 250mm och är ämnade för dem som har svårt att nå ner till marken.

Comment

Tack för tips! Hade inte koll på 701an men efter att ha googlat fram lite tester verkar den ju passa utmärkt. Får börja med att provsitta/köra inom kort. En 2018-19 borde kunna rymmas inom tänkt budget.
        p.s. har en kompis som eventuellt kan tänka sig att släppa sin KTM 450EXC då han inte kört många mil de senaste åren. Kan det vara ett alternativ..?

Comment

Ja, jag är 190 och kör 450 exc med styrhöjare och sänkta fotpinnar som grusvägshoj och det har fungerat bra.

Comment

Originally posted by Paps View Post
            Tack för tips! Hade inte koll på 701an men efter att ha googlat fram lite tester verkar den ju passa utmärkt. Får börja med att provsitta/köra inom kort. En 2018-19 borde kunna rymmas inom tänkt budget.
            p.s. har en kompis som eventuellt kan tänka sig att släppa sin KTM 450EXC då han inte kört många mil de senaste åren. Kan det vara ett alternativ..?
            En 701 och en 450exc är rätt olika hojar. Där tycker jag att det som ska avgöra är HUR du tänkt använda cykeln. Ska du köra mest grusväg säger jag 701 i den jämförelsen.

Comment

Working...
            X