Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ktm890 Adv R/Rally

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ktm890 Adv R/Rally

Tydligen blir det en 890 istället för 790 ...

Är väldigt nöjd med min men hade tänkt byta till en 2021 ... får fundera på det nu ;)

Carla

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Jag förstår inte riktigt varför de tog fram en 890 med Duken, varför inte en 990? Efter att 1090 samt 1190 försvann blir det i alla fall ett glapp till 1290.

Ser inget behov att byta min 790 (2019), däremot hade mera (botten)vrid varit välkommen. Däremot inte de typ 10kg tyngre som 890 väger. Att även Rally-mode försvann, men istället så kom farthållare förstår jag inte alls. Ser inte att det står någonting om förbättrad kåpa, så den lär vara lika högt vind-turbolens på transportsträckor, läs asfalt , vilket är ett mäkta minus.

Comment

Nej det låter ju som man väljer att behålla 790:n

Jag är väldigt nöjd med min med ;)

Bara turbulens som är jobbigt men jag kör sällan transport så långt .

Får kanske investera i extra bromsskivor ändå så jag snabbt kan byta hjul ...

Carla

Comment

Aldrig fattat KTMs strategi med att bygga ny plattform och efter något ynka år stoppa i 100cc mer. Känns som 100% marknadsföring och 0% teknik.

Comment

De borde tänka , lägre vikt +förfina .

Comment

Originally posted by *Carla View Post
            De borde tänka , lägre vikt +förfina .

Då finns ju alltid 690/701, lägre vikt och förfinad

Comment

Jo men man vill ju ha en riktig mc ;)

Jag har provat med stånkor men trivs bättre på större , förut 950SE /Bmw 1250 och nu 790....
              Men man vet aldrig i framtiden :)

Comment

På tal om turbulens , så har jag satt en distans på ca 20-25mm mellan fästet och kåpan en längre skruv me då och lutat den mer bakåt , den blir ju inte så stadig med distansen på så jag har strappsat kåpan i GPS fästet . gör susen på den värsta turbulensen tycker jag !

Comment

Working...
                X