Announcement

Collapse
No announcement yet.

Motonaut söker nya ägare!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Motonaut söker nya ägare!

Ta tillfället i akt att arbeta med motorcykelintresset! Kanske gå ihop med några kompisar och göra något roligt tillsammans?! Många av er har varit i kontakt med Motonaut och mig genom åren och har förhoppningsvis en positiv bild av företaget. Produkterna tillverkas i Anderstorp och är av mycket hög kvalitet.

Efter sju år så känner jag att det är dags att gå vidare. Gård och jobb tar mycket tid och jag kör inte så mycket äventyrshoj längre att jag är med i svängarna. Med endurospår och minicrossbana på markerna och mycket att stå i så blir det mest någon timme körning då och då.

Bolaget tjänar inga grova pengar i dagsläget, men har inte heller några större utgifter då produktutvecklingen och hemsidan är klara och betalda. Helt enkelt en bra plattform att jobba vidare med. Produkterna fungerar bra och är numera testade över hela världen utom vid polerna (jag sponsrar gärna första tappra själ att ge sig på det äventyret)!

För att lyckas och tjäna pengar så anser jag att man ska gilla att marknadsföra sig och ha tid och intresse att vara närvarande i de forum som finns. Om man dessutom gillar att prata med ÅF och stå på mässor, åka på events etc. är det kanon.

För min del har bolaget främst fungerat ett bra sätt att få ett grymt jobb, utan att det var planerat så. Det är tydligen meriterande att driva företag och vara VD. Det är också tyvärr till stor del jobbet som gör att jag inte har tid och intresse att fortsätta driva Motonaut vid sidan av. Jag jobbar dagligen med produktutveckling i betydligt större skala.

Som en bonus får man även bolaget Squido, med ett stort lager färdiga produkter.

Jag är intresserad av antingen en försäljning av aktiebolaget (som dessutom har stort utrymme för uttag av vinst) eller att någon/några går in som aktiva delägare (så att jag kan vara passiv). Jag bistår givetvis med den kunskap jag har både vid köpet och under den tid som det tar att komma in i det.

Om ni är intresserade så hör av er till kristofer@motonaut.com. Jag svarar gärna på frågor här i forumet, men jag kommer inte att gå in på detaljer om ekonomi etc.

Bästa hälsningar,
    Kristofer, Motonaut
    www.motonaut.se - Svensktillverkade packsystem för offroadmotorcyklar

KTM 525 EXC
    Suzuki DR650SE
    Yamaha WR400F
    Yamaha YZ400F
Working...
X