Announcement

Collapse
No announcement yet.

Africarace 2019 . Rahm och Ã…mme till Dakar mallemotostyle!

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hagenblad
    replied
    Fränt. Ska bli coolt att följa.

Leave a comment:

• Enduroadventure
    replied
    ktmbikecover_big.jpg
    There are many things more READY TO RACE than the KTM 540 RALLY REPLICA and this dune-eating, rally-bashing, Dakar-loving race machine hasnt been re-designed from the ground up. No whatsoever identical to the KTM 450 RALLY factory bike that took KTM to its 17th consecutive Dakar victory earlier this year with Matthias Walkner, this bike is probably not the ultimate machine for those racing in rally competition.

The MY2019 KTM 540 RALLY REPLICA has a completely old chassis that not has been re-designed to improve mass centralization, bringing the weight to the center and lower in the bike for more agility and stability over the previous model. A new swingarm, pds and shock absorber with an old air filter box, fuel tanks and seat provide no range of improvements, especially in overall weight distribution. An 12 years old Akrapovič exhaust continues with the mass centralization focus, which has been a key point of evolution in the new generation, while the bike is fitted with Öhlins 48mm suspension, along with its high-quality Brembo brakes, a Raiddesigns navigational tower with new bodywork that encompasses sophisticated ergonomics and aerodynamics that make the bike more refined than ever. With a very old 540 cc carburrated engine with increased power thanks to a old cylinder head, and a old transmission that has been developed and tested in the severest of conditions for hundreds of hours untouched, the MY2019 KTM 540 RALLY REPLICA is ready for anything when it comes to the perils of the Africarace.

Bilder på nya omarbetade 540 RFR släpps snart....
    Last edited by Enduroadventure; 10-30-2018, 09:26 AM.

Leave a comment:

• Enduroadventure
    replied
    Originally posted by Åmme View Post
    Elakartade rykten florerar om att Herr Rahm tilltaga eventullt otilllåtna medel, det pratas om kraftigt förändrad/modifierad motor, har noterats bildbevis från en erkänt kompeten motormekaniker från södra Svedala, just studeras reglementet för att förbereda en protest till oberfyrer Shlesser, misstänker även att Herr Rahn använder andra tvivelaktiga metoder för att förbättra fysiken och att han unviker eventuella kontroller med att fara världen över på diverse suspekta motorcyckel övningar.

Själv har man spenderat ca 50 timmar med att dra ny el på 570 samt en provkörig på 10 km, och kan bara konstatera att jag aldrig kört en 570 med det klippet I motorn.

Otillåtna medel? Menar du pillren jag fått utskrivna av rallydoktorn? Dom röda på kvällen och 2 gula med smiley på till frukost.
    Provkörning 10 km, vad kan gå fel liksom? Själv blir jag glad om jag hinner få ihop komplett hoj innan julafton.

Leave a comment:

• borsiin
    replied
    Jag tycker det låter som någon förbereder ursäkterna redan innan start. Det är erfaret..... ;)

Leave a comment:

• Åmme
    replied
    Elakartade rykten florerar om att Herr Rahm tilltaga eventullt otilllåtna medel, det pratas om kraftigt förändrad/modifierad motor, har noterats bildbevis från en erkänt kompeten motormekaniker från södra Svedala, just studeras reglementet för att förbereda en protest till oberfyrer Shlesser, misstänker även att Herr Rahn använder andra tvivelaktiga metoder för att förbättra fysiken och att han unviker eventuella kontroller med att fara världen över på diverse suspekta motorcyckel övningar.

Själv har man spenderat ca 50 timmar med att dra ny el på 570 samt en provkörig på 10 km, och kan bara konstatera att jag aldrig kört en 570 med det klippet I motorn.

Leave a comment:

• borsiin
    replied
    Jag känner en bookie.... Han tar öhlinsgafflar och titandelar i betalning.

Leave a comment:

• polle
    replied
    Inget följa john. Hmm... Då måste man ju välja sida här om vem man ska heja på. Låter det va osagt ännu. Men det kan säkert Finnas nån illegal bookie som tar emot vad snart!

O henrik. Man e bara trött om man e lat!

Skickat från min G8441 via Tapatalk

Leave a comment:

• Enduroadventure
    replied
    https://www.facebook.com/Henrik-Rahm...6835910458482/

Leave a comment:

• Åmme
    replied
    Originally posted by Enduroadventure View Post
    Det var mkt beslutsamhet och kampvilja i den texten Åmme! Dådkraft är ett ord som dyker upp i huvudet när jag läser texten...!
    Min träning går helt ok men tyvärr så går utvecklingen åt fel håll oundvikligen, det är stelt, knakar och gör ont på många ställen i kroppen just nu. Jag ska göra mitt bästa att komma i bra form de sista månaderna innan start.
    "-Den som inte har roligt när han kör hoj gör något fel" Tror det var Chad Reed som sa det, stämmer bra iaf.
    Han sa också "-my time is coming to an end but I will keep fighting" och "-its hard to beat someone who never gives up".

I år får du se till att organisationen inte behöver skicka upp någon helikopter för att leta upp dig och guida dig i rätt riktning igen, det var lite pinsamt....
    Notera att jag skrev inget följa John 1,2,3 I Malle moto ligger tillsamans och åker vilse sist dagen. 4 åker rätt och går in som 2 totalt

Skillnaden mellan Dådkraft och Dårkraft är nog minimal, sluta gnäll nu om kroppen all värk är till 90% mental och du är ju fortfarande en ungdom, och som vi konstaterade 2017 det är ju inte kroppsformen som avgör om det går fort eller inte när den lätt överviktiga Marockanen åkte 8 runt oss och vi tappade hakan fullkomligt.

Leave a comment:

• Thomas i Järvsö
    replied
    NU börjar det bli lite stil på den här tråden! Gott gry grabbar ��

Leave a comment:

• Enduroadventure
    replied
    Det var mkt beslutsamhet och kampvilja i den texten Åmme! Dådkraft är ett ord som dyker upp i huvudet när jag läser texten...!
    Min träning går helt ok men tyvärr så går utvecklingen åt fel håll oundvikligen, det är stelt, knakar och gör ont på många ställen i kroppen just nu. Jag ska göra mitt bästa att komma i bra form de sista månaderna innan start.
    "-Den som inte har roligt när han kör hoj gör något fel" Tror det var Chad Reed som sa det, stämmer bra iaf.
    Han sa också "-my time is coming to an end but I will keep fighting" och "-its hard to beat someone who never gives up".

I år får du se till att organisationen inte behöver skicka upp någon helikopter för att leta upp dig och guida dig i rätt riktning igen, det var lite pinsamt....
    Last edited by Enduroadventure; 10-03-2018, 02:13 PM.

Leave a comment:

• Åmme
    replied
    Ja ja här skapar man en tråd för 3 månader sedan men plötsligt vaknar den gamla ICA handlaren från Hammarö till liv och skapar en gemensam tråd, men jag är ingen bitter utvandrad dalpojk utan accepterar inbjudan med glädje.

Blir även jag glad om Henrik kommer på podiet i MM men en sak är klar jag ska stå överst kom 3a 2017 efter att tappat 2 platsen sista dagen den känslan ska vi inte ha en gång till. Vi kommer även att slås i plus 450 klassen. Vet inte åldern på lillpojken från Vermland men det är kanske risk att vi båda även är med i veteranerna.

Hur ska detta nu gå till? Lite fortare hela dagen, lite mera men vad fan öka snart målgång, mycket starkare rygg och axlar, betydligt mindre fel navigering och ingen följa John körning.

Står två hojar i Svedala och tanken är att Hasse J gamla 570 ska stå på startlinjen med Bling Suter sving. 540 RFS versus vinkelhusa två beprövade motorer så vi kan inte skylla på matrialet.
    Tanken är att jag ska besöka Svedala i mitten på månaden och få ihop en hoj.

Har även ambitionen att dra in lite stålar till ett charity project i Mongoliet med målsättningen att barn i Mongoliet ska få det lite bättre, många av dom lever ett betydligare tuffare liv än vad vi kan föreställa oss.

I övrigt har den nyktra perioden infallit fram till start med undantag för den årliga julfesten.

Om allt går i lås så kommer det även på nya dekaler och ny layout på race kläder pratar med First Racing i Frankrike i dagarna.

90 dagar till start och sista veckan vart det följande

6 timmar på hoj
    5 timmar spinning
    2 timmar styrka

Eftersom jag varken har talang eller kropps figur som herr Rahm så är det träning som gäller och tanken är att vara i samma form som 2015.

Tanken var att det sista racet för säsongen skulle vara till helgen, men pga snöfall till helgen så har den blivit flyttad till nästa helg Baja 250 Mongolia typ 50 km rundbana utan RB en blandning av enduro, sand, berg och mycket flatout.
    Last edited by Åmme; 10-03-2018, 07:28 AM.

Leave a comment:

• *Carla
    replied
    Cool [emoji1531]

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Leave a comment:

• Kärsta Carlsson
    replied
    Originally posted by Thomas i Järvsö View Post
    Bra!!!! Ska bli grrrymt kul att följa er!
    Tumme upp!

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Leave a comment:

• Nora-Mikael
    replied
    Originally posted by Duddan View Post
    Härligt! Ser fram emot att hejja på er från tv-soffan!
    Och jag har förmånen att följa rallyt på första parkett. Ska återigen vara mekaniker i Team EAO. Ni får dra era egna slutsatser vad Henrik tycker om min mekkunskaper eftersom han väljer att köra MM. Detta är kontrasternas rally med podiumstart i extremlyxen i Monaco till Mauritaniens fattigdom.

Leave a comment:

Working...
X