Announcement

Collapse
No announcement yet.

Africarace 2019 . Rahm och Ã…mme till Dakar mallemotostyle!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Elakartade rykten florerar om att Herr Rahm tilltaga eventullt otilllåtna medel, det pratas om kraftigt förändrad/modifierad motor, har noterats bildbevis från en erkänt kompeten motormekaniker från södra Svedala, just studeras reglementet för att förbereda en protest till oberfyrer Shlesser, misstänker även att Herr Rahn använder andra tvivelaktiga metoder för att förbättra fysiken och att han unviker eventuella kontroller med att fara världen över på diverse suspekta motorcyckel övningar.

    Själv har man spenderat ca 50 timmar med att dra ny el på 570 samt en provkörig på 10 km, och kan bara konstatera att jag aldrig kört en 570 med det klippet I motorn.
    "For those who sit at home and dream - let them... Meoni"

    Comment


      #17
      Jag tycker det låter som någon förbereder ursäkterna redan innan start. Det är erfaret..... ;)
      Var mitt inlägg användbart. Donera gärna pengar till SOS Barnbyar

      Comment


        #18
        Originally posted by Åmme View Post
        Elakartade rykten florerar om att Herr Rahm tilltaga eventullt otilllåtna medel, det pratas om kraftigt förändrad/modifierad motor, har noterats bildbevis från en erkänt kompeten motormekaniker från södra Svedala, just studeras reglementet för att förbereda en protest till oberfyrer Shlesser, misstänker även att Herr Rahn använder andra tvivelaktiga metoder för att förbättra fysiken och att han unviker eventuella kontroller med att fara världen över på diverse suspekta motorcyckel övningar.

        Själv har man spenderat ca 50 timmar med att dra ny el på 570 samt en provkörig på 10 km, och kan bara konstatera att jag aldrig kört en 570 med det klippet I motorn.

        Otillåtna medel? Menar du pillren jag fått utskrivna av rallydoktorn? Dom röda på kvällen och 2 gula med smiley på till frukost.
        Provkörning 10 km, vad kan gå fel liksom? Själv blir jag glad om jag hinner få ihop komplett hoj innan julafton.

        Comment


          #19
          ktmbikecover_big.jpg
          There are many things more READY TO RACE than the KTM 540 RALLY REPLICA and this dune-eating, rally-bashing, Dakar-loving race machine hasnt been re-designed from the ground up. No whatsoever identical to the KTM 450 RALLY factory bike that took KTM to its 17th consecutive Dakar victory earlier this year with Matthias Walkner, this bike is probably not the ultimate machine for those racing in rally competition.




          The MY2019 KTM 540 RALLY REPLICA has a completely old chassis that not has been re-designed to improve mass centralization, bringing the weight to the center and lower in the bike for more agility and stability over the previous model. A new swingarm, pds and shock absorber with an old air filter box, fuel tanks and seat provide no range of improvements, especially in overall weight distribution. An 12 years old Akrapovič exhaust continues with the mass centralization focus, which has been a key point of evolution in the new generation, while the bike is fitted with Öhlins 48mm suspension, along with its high-quality Brembo brakes, a Raiddesigns navigational tower with new bodywork that encompasses sophisticated ergonomics and aerodynamics that make the bike more refined than ever. With a very old 540 cc carburrated engine with increased power thanks to a old cylinder head, and a old transmission that has been developed and tested in the severest of conditions for hundreds of hours untouched, the MY2019 KTM 540 RALLY REPLICA is ready for anything when it comes to the perils of the Africarace.



          Bilder på nya omarbetade 540 RFR släpps snart....
          Last edited by Enduroadventure; 10-30-2018, 09:26 AM.

          Comment


            #20
            Fränt. Ska bli coolt att följa.
            Platserna och människorna min motorcykel tar mig till.

            Comment


              #21
              Hahaha!! Bra Henke! ��
              F.d. Evil Invader

              M Motoadventures Hojresor

              Comment


                #22
                Originally posted by Enduroadventure View Post
                [ATTACH=CONFIG]85389[/ATTACH]
                There are many things more READY TO RACE than the KTM 540 RALLY REPLICA and this dune-eating, rally-bashing, Dakar-loving race machine hasnt been re-designed from the ground up. No whatsoever identical to the KTM 450 RALLY factory bike that took KTM to its 17th consecutive Dakar victory earlier this year with Matthias Walkner, this bike is probably not the ultimate machine for those racing in rally competition.




                The MY2019 KTM 540 RALLY REPLICA has a completely old chassis that not has been re-designed to improve mass centralization, bringing the weight to the center and lower in the bike for more agility and stability over the previous model. A new swingarm, pds and shock absorber with an old air filter box, fuel tanks and seat provide no range of improvements, especially in overall weight distribution. An 12 years old Akrapovič exhaust continues with the mass centralization focus, which has been a key point of evolution in the new generation, while the bike is fitted with Öhlins 48mm suspension, along with its high-quality Brembo brakes, a Raiddesigns navigational tower with new bodywork that encompasses sophisticated ergonomics and aerodynamics that make the bike more refined than ever. With a very old 540 cc carburrated engine with increased power thanks to a old cylinder head, and a old transmission that has been developed and tested in the severest of conditions for hundreds of hours untouched, the MY2019 KTM 540 RALLY REPLICA is ready for anything when it comes to the perils of the Africarace.



                Bilder på nya omarbetade 540 RFR släpps snart....
                Not to mention the improved access to service points. The bash guard now has only six screws all with different heads.

                Comment


                  #23
                  Originally posted by Enduroadventure View Post
                  Otillåtna medel? Menar du pillren jag fått utskrivna av rallydoktorn? Dom röda på kvällen och 2 gula med smiley på till frukost.
                  Provkörning 10 km, vad kan gå fel liksom? Själv blir jag glad om jag hinner få ihop komplett hoj innan julafton.
                  Dom gula morgon pillren får du dela med dig av:)
                  "For those who sit at home and dream - let them... Meoni"

                  Comment


                    #24
                    Originally posted by Enduroadventure View Post
                    [ATTACH=CONFIG]85389[/ATTACH]
                    There are many things more READY TO RACE than the KTM 540 RALLY REPLICA and this dune-eating, rally-bashing, Dakar-loving race machine hasnt been re-designed from the ground up. No whatsoever identical to the KTM 450 RALLY factory bike that took KTM to its 17th consecutive Dakar victory earlier this year with Matthias Walkner, this bike is probably not the ultimate machine for those racing in rally competition.




                    The MY2019 KTM 540 RALLY REPLICA has a completely old chassis that not has been re-designed to improve mass centralization, bringing the weight to the center and lower in the bike for more agility and stability over the previous model. A new swingarm, pds and shock absorber with an old air filter box, fuel tanks and seat provide no range of improvements, especially in overall weight distribution. An 12 years old Akrapovič exhaust continues with the mass centralization focus, which has been a key point of evolution in the new generation, while the bike is fitted with Öhlins 48mm suspension, along with its high-quality Brembo brakes, a Raiddesigns navigational tower with new bodywork that encompasses sophisticated ergonomics and aerodynamics that make the bike more refined than ever. With a very old 540 cc carburrated engine with increased power thanks to a old cylinder head, and a old transmission that has been developed and tested in the severest of conditions for hundreds of hours untouched, the MY2019 KTM 540 RALLY REPLICA is ready for anything when it comes to the perils of the Africarace.



                    Bilder på nya omarbetade 540 RFR släpps snart....
                    Oh the heat is on. MY540 RFR will be tough to beat, nothing mentioned in announcement about the over time developed electrical system ?

                    As pure Pro racer the FE570 NFR will be fitted with a newly developed grey/yellow color decal kit with special developed plastics with less air restriction for the flat out sections and special attention have been taken to avoid visibility in the rocky sands sections for following riders.

                    Also rider will be fitted with new gear kit especially developed to generate heat during cold mornings in Morocco.




                    AF- Berglund_Husaberg_5bdc28ac3495f (003).jpgBERGLUND JACKETS DESIGN 18 final.pdf
                    Last edited by Åmme; 11-03-2018, 06:42 AM.
                    "For those who sit at home and dream - let them... Meoni"

                    Comment


                      #25
                      Originally posted by Nora-Mikael View Post
                      Not to mention the improved access to service points. The bash guard now has only six screws all with different heads.
                      [emoji38]

                      Det här blir spännande att följa!


                      Skickat från min iPhone med Tapatalk
                      KTM 250 EXC-F 2013 Sixdays

                      Comment


                        #26
                        Originally posted by Nora-Mikael View Post
                        Not to mention the improved access to service points. The bash guard now has only six screws all with different heads.
                        Jaja, det är ändrat nu till 2 st 13 mm, dessutom har vinkelslipen fått jobba så den är lättad med minst 100 g.

                        Comment


                          #27
                          R3 Portugal

                          Var i helgen nere i Portugal och körde ett 2 dagars rally i R3 serien. Som träning och check av fysiken innan Africarace i januari.
                          Flög till Lissabon tisdag kväll och möttes upp på flygplatsen av Mikael Berglund. Tillsammans med 2 norrmän ska vi köra TET i 3 dagar för att sedan avsluta med rallyt på helgen.
                          Hyrde hoj av Micke, fungerade givetvis perfekt och med helt underbar fjädring. De 3 dagarna på TET, från Lissabon och norrut, var grymt bra. Jag blev positivt överraskad av spåret, trodde det skulle vara större grusvägar men det var en varierande blandning av stigar, brandgator och små kurviga fina grusvägar.
                          TET Portugal var inte sista gången jag körde, mkt bra upplevelse. Att det dessutom var tätt mellan caféerna gjorde inte saken sämre.
                          Hojval för TET Portugal är 350-500 eller om man vill köra länge utan att serva/byta olja, 690/701. Precis som vanligt alltså.

                          Rallyt var på 2 dagar då lördagen var 28 mil lång och söndagen 14 mil. 535 noter på lördag och 340 på söndag. Det var Bianchi Prata som gjort roadbooken och det var grymt bra körning, jag hade verkligen roligt! Så varierat med supersvår navigering i byarna och omväxlat WRC sträckor med enduroterrräng. Perfekt!
                          Tyvärr hade jag svårt att anpassa mig till noter var 20e meter så det var konstant felkörning hela dagarna. När jag på lördagen körde förbi samma kyrka 4ggr höll jag på att ge upp detta med roadbook körningar.
                          En ss på söndag var 61 km lång och jag hade nästan 80 km på gpsen. Det funkar ju inte. Det positiva var att jag kände mig i bra form och tyckte att körningen kändes bra också.
                          Mikael Berglund var grymt taggad och är i bättre vigör än en 20 åring i skidlandslaget så han dundrade fram och körde ifrån många kända namn i resultatlistan, så bra kört av Micke! Grattis!

                          Vill man köra ett lågprisrally som var välorganiserat och ett av de roligaste rallyn jag har kört så åk till Portugal. För 250 euro anmälningsavgift är det så prisvärt.

                          Nästa delmål inför Africarace är att få ihop rallyhojen och provköra den, sedan åka till Motoaventures i marocko och köra med vänner och soefolk.

                          Comment


                            #28
                            R3 Canavese.jpgHenrik fog.jpgHenrik på rally
                            Grupp.jpgTypisk TET-bildRocks.jpg

                            Comment


                              #29
                              Ja då var det där med att få till en license och start tillstånd, är nu även officielt klassad som gammal, enligt Svemo är FIM reglerna att är man eller blir 55 när man ska köra så krävs det ett nytt arbets EKG om man kör Cross country rally. Samt ett läkar utlåtande om att man är fysikt OK, är trots allt tur att dom inte kollar det mentala tillståndet. Ingick inte i tidsplannen men det är bara att fixa.

                              I övrigt är formen bra minst lika bra som sist, lite problem med nacken sedan 1-0 händelsen med fåret i somras men det är som det är. Sedan har det kommit in en liten tävligsdjävul i hjärnan och han är jag inte van att hantera när det gäller racing så det ska bli intressant att se hur den lilla djävulen uppför sig den 1st Januari.
                              "For those who sit at home and dream - let them... Meoni"

                              Comment


                                #30
                                Fick en liten vision av en engelsk kommentator på eurosport och en variant på ett klassiskt referat: "Amme, he is as hard as nails!"
                                F.d. Evil Invader

                                M Motoadventures Hojresor

                                Comment

                                Working...
                                X