Announcement

Collapse
No announcement yet.

Africarace 2019 . Rahm och Ã…mme till Dakar mallemotostyle!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Africarace 2019 . Rahm och Ã…mme till Dakar mallemotostyle!

Spännande tider stundar!

Anmäld och klar i mallemoto klassen!

Har varit en del vånda och funderingar innan anmälan skickades in men nu är det gjort, det är betalt och klart så ingen återvändo.
    Det blir tredje starten i AER och kan väl inte hoppas på en lika trevlig resa som förra året då jag hade EAO som serviceteam och Micke Berglund som mekaniker.
    Proffsigt och förhållandevis problemfritt, eller så problemfritt det kan bli med 12 dagar och nära 700 mils racing.
    Africarace är extremt, inget snack om den saken, en kopia på gamla tiders Dakar i afrika.
    Har haft funderingar kring Dakarrallyt igen men när sträckningen går enbart i Peru och med endast 10 dagars körning gjorde valet att köra i afrika enkelt.

Mitt upplägg 2019 är följande:

Mallemoto!
    Varför? Har inte kört ett stort rally helt utan assistans sedan vi var 5 svenskar i VM rallyt Rallyemaroc 2005. Jag och Björn Nygren delade Biltematält och verktyg, oförglömligt!
    Dessutom är det billigare att köra utan assistans. Inte oviktigt givetvis...
    Jag kommer köra på min gamla 525a igen. Varför köra med gammalt skrot säger många och det är givetvis så att nytt är 100 ggr bättre än det jag har, men i år är det att antingen köra gammalt eller inte köra alls. Valet blir att köra gammalt och hoppas att det håller ihop ännu en gång.
    Målsättning i år är som vanligt att ha roligt och komma i mål, kan jag dessutom vinna mallemotoklassen så blir jag överlycklig men förlorar jag mot Åmme i den kampen sä blir jag glad ändå. Vi får se när startlistan dyker upp vilka möjligheter som finns. Känslan är att det går snabbare för varje år i rallyt.
    David P skruvar just nu ihop den motor jag ska använda, jag saknade effekt i årets AER och hoppas på några fler hk med den 540 motor som jag nu ska använda.
    Stort tack David för den tid du lägger ner samtidigt som du har familj och husbygge att ta hand om, grymt! Tack också Dr Borsiin som är med i motorutvecklingen.

Ser fram emot att se deltagarlistan till AER, den borde släppas i mitten av november. Blir det några fabriksteam i år?
    Det ryktas om att Yamaha france ska köra AER istället för Dakar. Pål Anders kommer försöka vinna igen och han har med sig blixtsnabba landsmannen Felix Jensen.
    Kanske någon mer svensk? Finns ju några som har ändrat sina saldon på bankkontot och investerat i 450 RFR.

Africarace sänds på Eurosport 1 och 2

Mer info kommer löpande fram till start
    Last edited by Enduroadventure; 10-01-2018, 12:15 PM.

Jag gjorde en gemensam tråd till AER 2019, hoppas det är ok Åmme!

Comment

Kul!!!!
      RFS - jag tror jag förlänger livet på 400:an när jag läser detta.
      Träna hårt och sen hoppas vi att de RFR som köpts inte bara åker runt i Grönköping och fikar
      I keep my motorcycle covered in a protective layer of mud

Comment

Bra!!!! Ska bli grrrymt kul att följa er!
        F.d. Evil Invader

M Motoadventures Hojresor

Comment

Härligt! Ser fram emot att hejja på er från tv-soffan!
          Slide in - Burn out

Comment

Originally posted by Duddan View Post
            Härligt! Ser fram emot att hejja på er från tv-soffan!
            Och jag har förmånen att följa rallyt på första parkett. Ska återigen vara mekaniker i Team EAO. Ni får dra era egna slutsatser vad Henrik tycker om min mekkunskaper eftersom han väljer att köra MM. Detta är kontrasternas rally med podiumstart i extremlyxen i Monaco till Mauritaniens fattigdom.

Comment

Originally posted by Thomas i Järvsö View Post
              Bra!!!! Ska bli grrrymt kul att följa er!
              Tumme upp!

Skickat från min iPhone med Tapatalk
              Kärsta Carlsson

Comment

Cool [emoji1531]

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Comment

Ja ja här skapar man en tråd för 3 månader sedan men plötsligt vaknar den gamla ICA handlaren från Hammarö till liv och skapar en gemensam tråd, men jag är ingen bitter utvandrad dalpojk utan accepterar inbjudan med glädje.

Blir även jag glad om Henrik kommer på podiet i MM men en sak är klar jag ska stå överst kom 3a 2017 efter att tappat 2 platsen sista dagen den känslan ska vi inte ha en gång till. Vi kommer även att slås i plus 450 klassen. Vet inte åldern på lillpojken från Vermland men det är kanske risk att vi båda även är med i veteranerna.

Hur ska detta nu gå till? Lite fortare hela dagen, lite mera men vad fan öka snart målgång, mycket starkare rygg och axlar, betydligt mindre fel navigering och ingen följa John körning.

Står två hojar i Svedala och tanken är att Hasse J gamla 570 ska stå på startlinjen med Bling Suter sving. 540 RFS versus vinkelhusa två beprövade motorer så vi kan inte skylla på matrialet.
                  Tanken är att jag ska besöka Svedala i mitten på månaden och få ihop en hoj.

Har även ambitionen att dra in lite stålar till ett charity project i Mongoliet med målsättningen att barn i Mongoliet ska få det lite bättre, många av dom lever ett betydligare tuffare liv än vad vi kan föreställa oss.

I övrigt har den nyktra perioden infallit fram till start med undantag för den årliga julfesten.

Om allt går i lås så kommer det även på nya dekaler och ny layout på race kläder pratar med First Racing i Frankrike i dagarna.

90 dagar till start och sista veckan vart det följande

6 timmar på hoj
                  5 timmar spinning
                  2 timmar styrka

Eftersom jag varken har talang eller kropps figur som herr Rahm så är det träning som gäller och tanken är att vara i samma form som 2015.

Tanken var att det sista racet för säsongen skulle vara till helgen, men pga snöfall till helgen så har den blivit flyttad till nästa helg Baja 250 Mongolia typ 50 km rundbana utan RB en blandning av enduro, sand, berg och mycket flatout.
                  Last edited by Åmme; 10-03-2018, 07:28 AM.
                  "For those who sit at home and dream - let them... Meoni"

Comment

Det var mkt beslutsamhet och kampvilja i den texten Åmme! Dådkraft är ett ord som dyker upp i huvudet när jag läser texten...!
                    Min träning går helt ok men tyvärr så går utvecklingen åt fel håll oundvikligen, det är stelt, knakar och gör ont på många ställen i kroppen just nu. Jag ska göra mitt bästa att komma i bra form de sista månaderna innan start.
                    "-Den som inte har roligt när han kör hoj gör något fel" Tror det var Chad Reed som sa det, stämmer bra iaf.
                    Han sa också "-my time is coming to an end but I will keep fighting" och "-its hard to beat someone who never gives up".

I år får du se till att organisationen inte behöver skicka upp någon helikopter för att leta upp dig och guida dig i rätt riktning igen, det var lite pinsamt....
                    Last edited by Enduroadventure; 10-03-2018, 02:13 PM.

Comment

NU börjar det bli lite stil på den här tråden! Gott gry grabbar ��
                      F.d. Evil Invader

M Motoadventures Hojresor

Comment

Originally posted by Enduroadventure View Post
                        Det var mkt beslutsamhet och kampvilja i den texten Åmme! Dådkraft är ett ord som dyker upp i huvudet när jag läser texten...!
                        Min träning går helt ok men tyvärr så går utvecklingen åt fel håll oundvikligen, det är stelt, knakar och gör ont på många ställen i kroppen just nu. Jag ska göra mitt bästa att komma i bra form de sista månaderna innan start.
                        "-Den som inte har roligt när han kör hoj gör något fel" Tror det var Chad Reed som sa det, stämmer bra iaf.
                        Han sa också "-my time is coming to an end but I will keep fighting" och "-its hard to beat someone who never gives up".

I år får du se till att organisationen inte behöver skicka upp någon helikopter för att leta upp dig och guida dig i rätt riktning igen, det var lite pinsamt....
                        Notera att jag skrev inget följa John 1,2,3 I Malle moto ligger tillsamans och åker vilse sist dagen. 4 åker rätt och går in som 2 totalt

Skillnaden mellan Dådkraft och Dårkraft är nog minimal, sluta gnäll nu om kroppen all värk är till 90% mental och du är ju fortfarande en ungdom, och som vi konstaterade 2017 det är ju inte kroppsformen som avgör om det går fort eller inte när den lätt överviktiga Marockanen åkte 8 runt oss och vi tappade hakan fullkomligt.
                        "For those who sit at home and dream - let them... Meoni"

Comment

https://www.facebook.com/Henrik-Rahm...6835910458482/

Comment

Inget följa john. Hmm... Då måste man ju välja sida här om vem man ska heja på. Låter det va osagt ännu. Men det kan säkert Finnas nån illegal bookie som tar emot vad snart!

O henrik. Man e bara trött om man e lat!

Skickat från min G8441 via Tapatalk
                            /Palle

Comment

Jag känner en bookie.... Han tar öhlinsgafflar och titandelar i betalning.
                              Var mitt inlägg användbart. Donera gärna pengar till SOS Barnbyar

Comment

Working...
                              X