Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rahm till Dakar, Africarace 2018

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Rahm till Dakar, Africarace 2018

Nu är det snart dags för start! Så otroligt roligt och spännande!

Julen är en speciell tid på året när man gör sig redo för en resa till Dakar, tankarna kretsar kring allt som har gjorts under året och vad som borde ha gjorts.
    Jag vet att det kommer bli några jobbiga veckor framöver, det kommer göra ont, förra året fick jag ingen lätt resa och det har satt sina spår i både kropp och själ.
    Mitt högra knä gav upp under de sista dagarna av rallyt och mina tennisarmbågar fungerade bra under rallyt men besvären kom tillbaka efteråt och året har varit en enda lång smärta.
    Trots det så anmälde jag mig till 2018. Inte det smartaste beslutet kanske men jag resonerar som så att det gäller att passa på om man kan.
    Inför 2017 kända jag mig stark och jag var nog i mitt livs hittills bästa kondition inför starten, fram till vilodagen gick allt bra och kroppen kändes urstark.
    Vad som hände sen Är historia men det blev inte riktigt som jag tänkte mig.
    Inför årets start så har jag inte alls samma träningsmängd och mitt knä fick en av årets första löpturer iom Calles reflexbana den 13 dec. Knäet höll för den springturen så jag tror det kommer funka att köra hoj med också.
    Varit nere i Marocko under november och fick ihop 12 kördagar och allt kändes bra. Blivit några pass på längdskidor och en del spinning under december månad.
    David Pettersson och Hagenblad har hjälpt mig med cykeln så i År ska den hålla ihop förhoppningsvis. Det är gammalt skrot jag kör med så garantitiden har löpt ut.
    Kommer köra med http://www.eaob.eu/index.php/rally-s/africa-eco-race och med Mikael Berglund som mekaniker.
    Den bästa uppbackning och den bästa hjälpen jag har haft före och under ett rally, någonsin.
    28-31 dec kommer jag vara i Menton (Frankrike) för besiktning och förbereda allt inför starten i Monaco 31 dec.
    Min målsättning är att komma topp 10 och topp 3 i min klass +450. Kan jag någon etapp vara topp 5 så är det bonus.
    Denna målsättning fixar jag om jag och hojen håller ihop och jag inte gör några större misstag. Det är många snabba förare med, det är 6-7 st. som jag vet är snabbare än mig och säkert några jag inte känner till. Min målsättning är inte enbart att ha roligt och komma i mål.
    Kommer spara på kroppen fram till vilodagen i Dakhla, vet från förra året att det är i Mauretanien det gäller. Där avgörs det, öknen i Mauretanien är helt obeveklig, den verkligen besegrar dig om du inte vet vad du håller på med. Vi pratar dagsetapper på 45-50 mil specialsträcka med enbart sand, i flera dagar. Dessutom en maratonsträcka där hojarna parkeras i "parcferme" och där mekanikerna inte får röra hojen.
    Där kommer rallyt avgöras.

Rallyt kommer sändas på Eurosport varje dag och David kommer hjälpa mig uppdatera https://www.facebook.com/Henrik-Rahm...6835910458482/
    Last edited by Enduroadventure; 12-26-2017, 10:34 PM.

Såå coolt. Lycka till!

Skickat från min S60 via Tapatalk

Comment

Lycka till!! Kommer att följa dig under rallyt.

Comment

Lycka till. kommer att följa dig, trackingen förra året var riktigt bra man kunde se var ni var på kartan och hastigheten också. Håller tummarna att allt funkar i år så ska det bli en pallplats.

Comment

ASFRÄNT!!!!
          Kör hårt och lycka till! Vi följer och håller tummarna här hemma.
          F.d. Evil Invader

M Motoadventures Hojresor

Comment

Henrik,

Lite blyg målsättning tycker jag, vad kan gå fel ett pannben bakom styret och ett som skruvar. Lycka till nu.
            "For those who sit at home and dream - let them... Meoni"

Comment

Kommer att gå asbra, du är duktig och rutinerad! Lycka till!!
              KTM 250 EXC-F 2013 Sixdays

Comment

Släng roadbooken, du kan ju alla dyner utantill nu och kommer hitta dig runt bland alla waypoints på ren magkänsla. Kör så sanden ryker!

Comment

Kör hårt Henrik!

Comment

Allt klart för start imorgon, förhoppningsvis så håller det ihop hela transporten imorgon till Sete 400 km motorväg. Har varit en del sista minuten fippel som vanligt och en trasig gps antenn gjorde att några kablar fick dras om. Sedan drar powerboxen ur batteriet under natten så det blir kickstart på startlinjen imorgon. Måste sätta en brytare innan boxen, på attgöra listan.
                    Nya fina kläder från Lindstrands men jag glömde säga till dom att sy dit en ficka för tidskortet, får fundera ikväll på hur jag ska lösa det!

Comment

Originally posted by Enduroadventure View Post
                      Allt klart för start imorgon, förhoppningsvis så håller det ihop hela transporten imorgon till Sete 400 km motorväg. Har varit en del sista minuten fippel som vanligt och en trasig gps antenn gjorde att några kablar fick dras om. Sedan drar powerboxen ur batteriet under natten så det blir kickstart på startlinjen imorgon. Måste sätta en brytare innan boxen, på attgöra listan.
                      Nya fina kläder från Lindstrands men jag glömde säga till dom att sy dit en ficka för tidskortet, får fundera ikväll på hur jag ska lösa det!
                      Plats för tidskortet. En designad adresslapp för bagaget. Bara att fästa på lämplig plats.
                      Lycka till och kör fortare än du springer
                      https://gastonluga.com/se/accessorie...ress-tag-black

Skickat från min iPhone med Tapatalk
                      I keep my motorcycle covered in a protective layer of mud

Comment

Henrik i mål som 4e man på SS1, påbörjat lång transport mot bivacken nära Erfoud! SMS: "Imål, allt bra! Kört lungt, försiktigt och navigerat rätt!". Nu väntar vi spänt på resultaten men top5 med PAU, Ceci, Zatko, Rahm och Benko hade en rejäl lucka till resten!
                        KTM 570 SXS m. MRS
                        ---------------------------------------
                        Blogg om Tuareg-rallyt 2010
                        Blogg om vårt "projekt" 6-Dagars 2009
                        www.raiddesigns.com

Comment

Kul att det börjar bra. Tufft med 50 mil transport.

Comment

Bra kört. Lite ballt att följa via Google Earth...
                            070 650 32 31 || GravelTravelAdventure || Lite statistik från GTA-event || Så fungerar en roadbook

Comment

Screenshot_20180102-133038.jpg

Henrik 8a på sträckan! Han tog det väldigt lugnt och navigerade med säkerhet, verkar med andra ord väldigt lovande!
                              KTM 570 SXS m. MRS
                              ---------------------------------------
                              Blogg om Tuareg-rallyt 2010
                              Blogg om vårt "projekt" 6-Dagars 2009
                              www.raiddesigns.com

Comment

Working...
                              X