Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dakar 2018

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Dakar 2018

Vi trots allt en svensk på start linjen 115 Jack Lundin anmäld som Canadian men har även Svensk pass, Ja det är sonen till Lukas Lundin som gjorde några Dakar på PG tiden,
    "For those who sit at home and dream - let them... Meoni"

Ja, det var ju alltid något. Får hålla tummarna då.
    Platserna och människorna min motorcykel tar mig till.

Comment

Om man vill titta på Dakar vart vänder man sig då? Jag har alltid använt mig av Eurosport streaming app men den påstår nu att Eurosport inte finns i mitt land, dvs Sverige. Redbull har också en app men jag tittade lite på vad som hade sänts under dakar 2017 och det var ju väldigt korta avsnitt. Kan man kolla på typ nån amerikansk kanal eller liknande? Engelskt eller svenskt prat spelar ingen roll betalar gärna bara jag får se Dakar

Comment

Originally posted by unox View Post
        Om man vill titta på Dakar vart vänder man sig då? Jag har alltid använt mig av Eurosport streaming app men den påstår nu att Eurosport inte finns i mitt land, dvs Sverige. Redbull har också en app men jag tittade lite på vad som hade sänts under dakar 2017 och det var ju väldigt korta avsnitt. Kan man kolla på typ nån amerikansk kanal eller liknande? Engelskt eller svenskt prat spelar ingen roll betalar gärna bara jag får se Dakar
        Eurosport Player heter tjänsten. Köp en månads tjänst, köp via app var (är?) billigare.

Red Bull TV har egen sändning, men mycket fokus på sina egna lag. Nivån på deras produktion var varierande förra året.

Britten Lyndon Poskitt har även en egen mediasatsning för att sända sitt deltagande i malles moto: https://lyndonposkittracing.com/race...ally-2018-live

Comment

Tidigare år har jag använt Magine TV men dom har ju lagt ner nu :( fördelen med dom var att där kunde man kolla i efterhand (2 dygn?) men det kunde man inte med Eurosport Player. Har det blivit någon skillnad på Eurosport Player eller är det BARA live man kan se det?

Comment

Originally posted by CirruZZ View Post
            Tidigare år har jag använt Magine TV men dom har ju lagt ner nu :( fördelen med dom var att där kunde man kolla i efterhand (2 dygn?) men det kunde man inte med Eurosport Player. Har det blivit någon skillnad på Eurosport Player eller är det BARA live man kan se det?
            Du kan titta i efterhand när du själv behagar.

Comment

Grymt, då blir det till att lösa abb för en månad där. [emoji106] tack för info

Skickat från min S60 via Tapatalk

Comment

Preliminär lista Malle Moto(från Adventure Rider):

6 Olivier Pain
                48 Jurgen Van Den Goorbergh
                51 Hans-Jos Liefhebber
                71 Santiago Alberto Ontiveros (?)
                80 Laurent Lazard (?)
                84 Patrice Carillon
                85 Nicolas Billaud
                86 Julian Jose Garcia Merino
                87 Stephane Gourlia
                88 Jan Vesely
                93
                Maciej Berdysz
                95 Juan Agustin Rojo
                97 Scott Britnell
                100 Lyndon Poskitt
                106 Simon Marcic
                109 Danny Robert Nogales Copa
                112 Stephane Bouvier
                113 Sebastian Alberto Urquia (?)
                120
                Jeroen Ramon
                122 Javier Alejandro Gil Mercado
                125 Donovan Van De Langenberg
                131 Jhon Trejos (?)
                138 Romain Leloup
                143 Alvaro Coppola (?)
                144 Arturo Chirinos
                121 Edwin Straver
                155 Guillaume Martens
                Last edited by Anders F; 12-29-2017, 06:25 PM.

Comment

Originally posted by k1322 View Post
                  Eurosport Player heter tjänsten. Köp en månads tjänst, köp via app var (är?) billigare.

Red Bull TV har egen sändning, men mycket fokus på sina egna lag. Nivån på deras produktion var varierande förra året.

Britten Lyndon Poskitt har även en egen mediasatsning för att sända sitt deltagande i malles moto: https://lyndonposkittracing.com/race...ally-2018-live
                  Konstigt tittar jag via min Android tv box så påstår eurosport att jag bor där inte eurosport finns. Tittar jag via telefonen och chromecast så funkar det. Blir till att titta på eurosport även i år fast via telefonen.

Skickat från min D5803 via Tapatalk

Comment

Grymt, då blir det till att lösa abb för en månad där. [emoji106] tack för info
                    Löste ett abb på EuroSport Player, tänkte jag skulle kolla gårdagskvällens program av EcoRace, tji fick jag, var inget om EcoRace där, bara annat skräp, Verkar som indelningen inte stämmer med tablån.

Comment

Löste ett abb på EuroSport Player, tänkte jag skulle kolla gårdagskvällens program av EcoRace, tji fick jag, var inget om EcoRace där, bara annat skräp, Verkar som indelningen inte stämmer med tablån.
                      Vill minnas att et brukade (brukar?) förekomma att tablåtiderna inte stämmer pga att sändningarna ej håller tiderna, vilket avspeglar sig på Play-tjänsten. Man får spola lite så börjar det oftast några minuter senare. Eller så kanske sändningen helt utgick.

Comment

Det är lite SJ över Eurosport. Deras tider för Dakar har aldrig stämt. Förmodligen inte för något annat heller.

Comment

Jo det är ju en sak, men att det inte då "anpassas" med det som sparas så att det stämmer är ju lite anmärkningsvärt. Som ni säger så har det ju alltid varit så även tidigare. Fördelen med Magine som jag använde tidigare var att dar sparades allt i två dygn, där kunde man bara scrolla tillbaka och söka även om inte tablån stämde. Det funkar ju inte på Eurosport då dom bara sparar det som sänds enligt tablån tiden, sen om det stämmer med verkligheten verkar inte bekomma dom....

Men om man inte kan eller har lusta att sitta vid midnatt och kolla, utan vill kolla i efterhand, vad gör man? Hur gör ni?

Comment

Undrar samma sak. Har sett på sen 80-talet, men i år verkar det bli svårt.
                            Mobilt bredband, så jag kan inte låta det stå på och hoppas att det kanske börjar om en timme heller...

Comment

Jag pallar inte att se snooker på kvällen och ser reprisen till frukost istället. Jag har digital-TV och kan starta om, skita i reklam osv. Det har funkat bra. Sedan ser jag red bull-episoden senare och nu kanske linslusen och internets värsta fall av selfiesjukan Lyndon Poskitt. Under dagen sneglar jag här på SOE, det finns massa som håller koll på vem som stannar och pinkar, vädret i Anderna och annat.

Där är planen.
                              Platserna och människorna min motorcykel tar mig till.

Comment

Working...
                              X