Announcement

Collapse
No announcement yet.

Africa Race 2017, Rahm till Dakar

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Africa Race 2017, Rahm till Dakar

Det börjar närma sig nyår och start för Africarace 2017.
    2008 stod jag på startlinjen till Dakarrallyt i Lissabon, rallyt blev i sista stund inställt pga terrorhot och när starten gick 2009 var det i Buenos Aires.
    Jag har alltså kört Dakarrallyt men ännu inte kört till Dakar...nu är det dags!
    Jag kör "old school", i veteranklassen för egen del och hojen är från 2007 så det är vintage på den också.
    Kommer köra team med Pål Anders Ullevålseter och kommer ha den bästa mekanikern Vlado Kusnier.
    Målsättning:
    Att ha roligt, komma i mål och att inte komma sist!
    Kan jag vara topp 10 den 14/1 så är jag grymt glad, kan jag dessutom vara topp 5 någon dagsetapp och vara med på någon bildsekvens i Motors TV så blir min mor glad också.

Uppladdningen har varit helt ok, 14 kördagar i Marocko under november månad och en hel del träning på hemmaplan.
    Konditionsmässigt har jag inte varit i bättre form sedan tonåren. Har en rundtur i skogen på ca en mil och den sprang jag på 57 min innan Dakar 2009, idag sprang jag den på 54,48.
    Ett orosmoln är en inflammerad armbåge som ger smärtor ut i handen, inte så bra kanske. Jag ska vila armen en vecka nu så får vi se hur det blir.

Härligt Henke! Håller alla 5 tummar hårt för dig.
    Faster, faster - until the thrill of speed overcomes the fear of death.
    950SE, the answer to the question nobody was asking.

Comment

Gå till Inger på kmti!
      / Blutor

Comment

Kommer att ropa glada tillrop i Merzouga och/eller Mahmid,,,, GASA!!!

Comment

Härligt!!!!!!
          F.d. Evil Invader

M Motoadventures Hojresor

Comment

Lycka till ska som vanligt titta på motors tv årets höjdpunkt Africa eko race synd bara att det är korta repotage när dom väl sänder , vilket nummer kör du med ?

Comment

Lycka till Henrik! ! Jag kommer att följa rallyt.

Peter

Comment

Kul! Detta ska följas :)

Comment

Gottegrisar! Inget sitta o slöa på skinnet framför kameran nu, o slösa inte framhjulet vid dom tillfällena heller.
                  Mer bakhjul till Folke!
                  /Palle

Comment

Härligt! De e rätt virke i både dig o hojen. Det kommer att bli grymt! Jag bänkar mig framför Motors TV.

Comment

http://www.africarace.com/en/
                      Klicka på Press Kit för startlista mm

Comment

Lycka till Henrik!!! Följer dig noga under rallyt. Kolla med rallydoktor Borsiin ang din arm, han vet några bra tricks!

Skickat från min iPhone med Tapatalk
                        KTM 250 EXC-F 2013 Sixdays

Comment

Originally posted by Mattsson View Post
                          Kolla med rallydoktor Borsiin ang din arm, han vet några bra tricks!
                          Borsiin har rätta medicinen! Han fixade via andra kontakter här på SOE att jag fick en spruta i varje armbåge på självaste julafton.

Comment

Nu är det snart dags för avresa, flyger den 28/1, besiktning den 29/1 och firar nyår på färjan till Nador.
                            Mr David Pettersson kommer sköta snacket här på SOE och https://www.facebook.com/Henrik-Rahm...6835910458482/
                            under racet.
                            Det här blir skoj!!!

Comment

Jag e avis!
                              /Palle

Comment

Working...
                              X