Med lite raggarknep kan man komma ganska nära, i vilket fall med ljudet, hål i flaket och klistermärkena.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Dakar 2016
Collapse
X
-
Originally posted by k1322 View Post
En annan bra källa är dirtrider
For the second straight day, Joan Barreda won the stage only to later have his win striped due to penalties for excessive speed through a designated speed zone. This time Barreda was slapped with a 5 minute penalty, which dropped him back to 4th for the day, which handed the win over to his HRC teammate, Palo Goncalves. Argentine rookie Kevin Benavides finished an impressive 2nd and Ruben Faria took third. With Barreda’s mistakes, Palo Goncalves has also taken the overall lead, ahead of teammates Benavides and Barreda.
Comment
-
Honda Crf450hm-05 (14-?) Ktm 250exc-02 (12-14)
Honda Xrv750-98 (11-13) Husaberg Fe650e-08 (10-11)
Honda XR650R-04 (08-10) Bmw R1150R-04 (08-10)
Suzuki Drz400S-06 (06-08 ) Bmw R1150Gs-01 (01-06)
Honda Transalp-97 (97-01)
Comment
-
Hm....börjar jag bli gammal? Årets Dakar tyckte jag kändes riktigt trött och ospännande. Klart var ju att de utlovade många långa sköna sträckorna fick strykas p g a regn o värme, men också att Eurosport inte lyckades att fånga magin med bra bilder o spännande inslag både i bivacken och ute på sträckorna. Jag fick en mer WRC-känsla i år än en riktig öken-feeling. Det är ju lätt att som soffåkare tycka att förare får klara av värmen på egen hand, men Toby & Co klarade det utan större gnäll. Årets Dakar har jag nästan redan glömt o ser fram mot 2017 med flera svenskar på startlinjen.
Comment
-
Originally posted by Sandman View PostHm....börjar jag bli gammal? Årets Dakar tyckte jag kändes riktigt trött och ospännande. Klart var ju att de utlovade många långa sköna sträckorna fick strykas p g a regn o värme, men också att Eurosport inte lyckades att fånga magin med bra bilder o spännande inslag både i bivacken och ute på sträckorna. Jag fick en mer WRC-känsla i år än en riktig öken-feeling. Det är ju lätt att som soffåkare tycka att förare får klara av värmen på egen hand, men Toby & Co klarade det utan större gnäll. Årets Dakar har jag nästan redan glömt o ser fram mot 2017 med flera svenskar på startlinjen.
Men ja, det upplevdes onekligen som ett av de lättare åren där de tuffaste sträckorna uteblev.
Eurosports sändningar har aldrig varit bra, tycker det är för mycket fokus på toppstrid och knapert med videomaterial. I år fick de iaf till "My Dakar"-delen bättre än förra.
Om det var bättre förr så är det ett bra tecken på att man börjar bli gammal :)
Comment
-
Boston Globe sammanställer varje år godbitarna från alla fotografer. Årets sammanställning:
https://www.bostonglobe.com/news/bigpicture/2016/01/13/dakar-rally/zRxz2JUwIjIgtIA2neaYNK/story.htmlThe 13-stage Dakar Rally is traveling through Argentina and Bolivia via motorcycle, quad bike, car, or truck over extreme terrain. Competitors and support crews come from around the world to challenge their mechanical, driving, and orienteering skills. The race wraps up this Saturday in Rosario, Argentina after covering the more than 5,700-miles.
Comment
Comment