Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bodingers Dakar-blogg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Sponsor kontrakt....?

    Originally posted by Åmme View Post
    Härligt lycka till med DHL flyget i morgon
    Tror harmoni känslan i Team Skandinavia har spräkt sig redan... Pål Anders säkerligen é lite sur på Kaptenen... i och med han har ju inte använt sig av "Bring" att leverera hojen till Buenos Aires! hahahahaha....
    swedishmotosafaris

    Comment


      Inför...

      liten film snutt från incheckningen i Le Havre.. ja ja vet ett det mest är bilar men iallafall.
      http://www.youtube.com/watch?v=dIuTX...&feature=email

      ...Troy, om Pål inte e sur på Thomas för transport valet så lär han bli det när han ser att dom har popnittat fast dekalerna på hans nya fina sprinter...

      Comment


        SOEs FTP nere nu, men räknar kallt med att kunna få ut en första rapport med Bodinger ikväll.

        /Calle
        Platserna och människorna min motorcykel tar mig till.

        Comment


          Japp. Jonas inne och sparkade igång FTPn. Bra jobbat!

          Ronnies första rapport på en lite skrapig lina.
          Håll till godo:

          http://soe.se/foto/2010dakar/101229%20bodinger.mp3

          Mvh Calle
          Last edited by Hagenblad; 12-30-2010, 12:11 AM.
          Platserna och människorna min motorcykel tar mig till.

          Comment


            Hojen nästan klar

            Klockan är nu 02:00 den 30/12 här i Buenos Aires och hojen är nästan klar. I morgon ska vi åka från depån 09:00 för att besika in hojen och mig i rallyt. Det enda som är kvar att fixa innan besiktningen är backspegel. Jag har ännu inte riktigt listat ut hur jag ska få tag i en backspegel till 09:00 men det löser sig nog.

            Här är i alla fall de första bilderna på hojen i någorlunda fördig.





            Nu måste jag nog sove lite.
            Attached Files

            Comment


              OOoooh, Jag har saknat förväntan inför jul man hade som barn, men nu är den igång igen innan Dakar. Ser mycket bra ut där Ronnie. Låna en backspagel sålänge.
              Platserna och människorna min motorcykel tar mig till.

              Comment


                Jävla skit, han fick inte med sig Bmk-klibba, mitt fel

                Comment


                  Dagens rapport från Bodinger kommer här. Efter en lång dag i besiktningen ringde Ronnie på väg från att ha lämnat in hojen i parc farmé, en inhängnad där ingen får pilla med hojarna, dvs där står hojen när du är klar. Detta betyder startklart för Ronnie och slappardag imorrn. Starten går 1/1. Ikväll blir en human tid i säng alltså. Håller tummarna för Berglund, som har sin hoj kvar att passera besiktningen, men han har ju betydligt mer rutin på grejorna.

                  Varsågoda:

                  http://soe.se/foto/2011dakar/101230%20bodinger.mp3

                  Har f ö pratat med produktionen på Eurosport och gett dem alla länkar kors och tvärs. Sade att det sitter massa hojentusiaster och spammar statistik, skvaller teorier och info om rallyt. I denna och dakartråden. Vi hörs.

                  Mvh Calle
                  Last edited by Hagenblad; 01-02-2011, 09:08 PM.
                  Platserna och människorna min motorcykel tar mig till.

                  Comment


                    Lite reflektioner från dagen

                    Efter en tung dag så är jag nu tillbaka på hotellet. I morgon blir det sovmorgon vilket inte ska bli helt fel.

                    Administrationen på Dakar var inte att leka med.

                    Så här såg häftet ut som skulle fyllas med stämplar



                    En annan kul sak var också att alla förare fick eb flaska vin när de administrativa kontrollerna var klar. Kanske något för svenska rallyn i framtiden




                    Här står jag efter 6 timmar då all administration är klar och kvar är bara att kolla hojen.





                    Honda hade också en kul design på sin bakram och baktank. d.v.s tanken är ramen....




                    Efter sju timmar såg häftet ut så här och jag kände mig ganska bra.




                    Här står hojen klar i park farme.




                    Thomas Bygger med Pizza inför Dakar.




                    Några timmar kvar på hojen men det mesta under kontroll.
                    Attached Files

                    Comment


                      DN dissar Ronnie

                      Tack för ljudklipp och bilder! Nu är man nästan med själv :) Kan nästan känna värmen och lukten..

                      Annie Seel är inte bara rallyprinsessa utan även PR-prinsessa. Men något gick fel i dagens helsida om Dakar i DN, Ronnie nämns inte alls! Nu är Ronnie vår underground/underdog-förare i Dakar.

                      Go Ronnie!

                      PS.
                      Någon har sprängt en bomb torsdag morgon i Buenos Aires, utanför grekiska ambassaden. Samtidigt gick en redig smällare av utanför domstolen i Aten. Satan! Mitt förslag är att flytta Dakar-rallyt till Sverige! Världens snällaste land. Vi kör på sommaren så får de förvånade sydlänningarna smaka på midnattssol. De som tycker det låter som en fika i parken behöver påminnas om myggen!
                      Last edited by per_w_aberg; 12-31-2010, 08:13 AM. Reason: PS
                      Per Åberg
                      Bålsta
                      www.abergit.se

                      Comment


                        Skitbra Hagenblad!

                        Kul att man får höra hela samtalet oxå inkl hälsning o avslutningsfraser, det blir så personligt och när man får bilderna i tillägg så blir det helt rått!

                        Keep going!

                        Ps: det här vet du säkert, men om man lägger länken i en textfil, sparar som m3u-fil så startar uppspelningen direkt. Fint för slöa soffliggare att kunna klicka =)
                        Går inte att posta *.m3u på forumet, men jag är säker på att du förstår.
                        Ideer är som med barn, man gillar sina egna bäst även om de inte är det.

                        Comment


                          Frågor till Ronny:
                          Vad var det för tekniska fel på hojen vid besiktningen och hur löstes det på plats, låter som panik...? (tänker på det han berättade i förra telefonsamtalet)
                          Permanent löst eller ett orosmoment framöver?

                          Hälsa att vi är många som värdesätter denna fina rapportering!
                          Ideer är som med barn, man gillar sina egna bäst även om de inte är det.

                          Comment


                            Vilken läcker hoj! Hmm kanske skulle byta ut superenduron mot en husabergare.

                            Lycka till!! Ska bli väldigt spännande att följa rallyt.

                            Comment


                              Riktig snygging!! Hojen alltså..........
                              Kanon med så´n här rapportering. Uppskattas otroligt mycket!

                              F.d. Evil Invader

                              M Motoadventures Hojresor

                              Comment


                                Originally posted by NuclearX View Post
                                Frågor till Ronny:
                                Vad var det för tekniska fel på hojen vid besiktningen och hur löstes det på plats, låter som panik...? (tänker på det han berättade i förra telefonsamtalet)
                                Permanent löst eller ett orosmoment framöver?

                                Hälsa att vi är många som värdesätter denna fina rapportering!
                                Jag tor inte de tekniska problemen som vi såg vid besiktningen kommer att påverka körningen framöver.

                                Första hade jag problem med batterit till GPS:en. I reglementet står det att man måste ha dubbla strömmatningar till GPS:en och det tolkade vi som två sladdar från batterit på hojen. Det visade sig dock att man var tvungen att ha ytterligare ett batteri som matar GPS:en. Som tur är så säljs alla navigeringsprylar på plats så det var inget problem att köpa ytterligare ett batteri och sätta fast på hojen.

                                Jag hade också problem med Iritrax:en och fick så i kö i sol gasset i en timme till en tekniker. Det visade sig dock att allt fungerade som det skulle när väl teknikerna kom till hojen.

                                GPS:en och iritax:en måste ju testas utomhus så detta strul resulterade i att jag fick stå 4 timmar ute i solen.

                                Det sista problemet var att hojen saknar tuta. Besiktningsmannen sken upp som en sol när han fick se en Husaberg. Skrattade och pratade med oss så när det visade sig att hojen saknade tuta så fick hojen passera utan anmärkning. Vi uttryckte det som att vi "hade lite problem med tutan". Ibland är det fördel att köra Husaberg. Ska försöka fixa en tuta så att hojen är reglementsenlig men körningen påverkas ju inte alls.

                                Det enda som jag nu har lite knorr i magen för är att jag bara har 5 liter bensin i hojen. Gatorna i Buenos Aires kommer vara avspärrade med kravallstängsel och 100000 människor kommer att titta live på starten. I detta kaos måste jag dock åka raka spåret till en mack och tanka. Det ska nog inte vara några problem men det känns inte helt 100. Å andra sidan är detta mitt värsa bekymmer så känns det på det stora hela mycket bra.

                                Comment

                                Working...
                                X