Announcement

Collapse
No announcement yet.

Blodigt allvar på skoj - da blågg - mot Dakarrallyt

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Janko View Post
    Tesa tapen har jag lindat milvis med..Rekomendras starkt.Finns i 2 bredder,även om man inte lindar heltäckande så är den smala varianten fin och linda glest med så ser det snyggt och prydligt ut.
    Den ersätter buntband många gånger och då slipper man de vassa låsningarna på buntbanden som kan ställa till det,både för händer och maskin.

http://www.eurolans.se/images/secure...andcat-002.jpg
    De 3 skönheterna har man lindat några km Tesatape i

Oj vilka coola bilar!. Bombenheten va?

Är lite i valet och kvalet om jag ska byta ut kabelhöljena på min KTM 690 RFR med denna Tesa 51608 tape, nu eller senare. Ju mer jag kikar på min KTM 690 Enduro R 2012 (som ska säljas) ju mer övertygad blir jag.

Comment

Polisen och krisberedskapsmyndigheten beställde de tillsammans.
      Som kuriosa kan nämnas att skottgluggarna i rutorna fick inte benämnas som skottgluggar utan som "Komunikationsgluggar"Hahahaa...

Comment

Japp, nåt sånt är det. Hojen går igen och är ihopskruvad.
        Platserna och människorna min motorcykel tar mig till.

Comment

Vad är planen nu? Hur är upplägget nu, måste få veta, så man kan längta och se fram emot veckoraporterna framstegen mm till nya Äventyr.
          Vad vore livet utan dina berättelser. Så man kann dröma att man är en Dakar pilot i det lokala grustaget och likstelhetn i leder o rygg inte beror på ålder utan hårt fajtandes på dammiga SS i fjärran lan. När man glider in till automtstationen för att tanka så trycker man på den utrikiska flaggan för att få känna sig lite utrikisk. Slänga några ord till gubben brevid som tankar åkgräsklipparen i stil med HÅLLA SOMBREROS.hjälp mig att få något att längta till.
          Nicke.

Comment

Calle jag läste i Rd om olika tips om verktyg mm att ha med sig på långturer. Har du några bilder på det som du förvarar i luftfilterboxen och hur det är fastsatt?

Comment

Originally posted by wibbe View Post
              Vad är planen nu? Hur är upplägget nu, måste få veta, så man kan längta och se fram emot veckoraporterna framstegen mm till nya Äventyr.
              Vad vore livet utan dina berättelser. Så man kann dröma att man är en Dakar pilot i det lokala grustaget och likstelhetn i leder o rygg inte beror på ålder utan hårt fajtandes på dammiga SS i fjärran lan. När man glider in till automtstationen för att tanka så trycker man på den utrikiska flaggan för att få känna sig lite utrikisk. Slänga några ord till gubben brevid som tankar åkgräsklipparen i stil med HÅLLA SOMBREROS.hjälp mig att få något att längta till.
              Nicke.
              Vet att många undrar och jag har med flit lagt bloggen på is tills jag har nåt vettigt att säga. Tar många timmar att skriva, fota och dra träningsschema osv, så rätt skönt att inte ha nåt sånt ett tag. Dock drar jag gärna igång den igen så fort jag har planen klar. Status nu i alla fall är att dra eget team genom Dakar, och på så sätt kunna ha råd med det. Jag har fått tummen upp på några sponsorer och räknar iskallt med att kunna sälja ett gäng tröjor också, men i praktiken handlar det om att lösa en av de tre stora kostnaderna; hoj, anmälan och service. Just nu har jag Martin från torque racing med mig, vilket är kanon. Chris Cork bröt dagen efter mig och vill satsa igen, men eftersom han löste in huset för att köra sist är det hyfsat oklart hur det blir denna gång. Mannen som bröt handleden i Tuareg Keith Patstone är också på. Jag, Tony Landh och Bodinger är också på om det går, samt 3-4 andra som jag inte kan säga än. Alltså 9 potentiella förare och idealet vore 6. Kan alltså gå.

Sålänge satsar jag med RD och rally Albania, som vi nu är Agenter för. Teamet där är 10 och eventuellt två till kommer. Bli och släp ner och sen slangar vi upp på pallen igen. Meket är i full gång och jag försöker väcka liv i gubbkadavret med löpning, hojåka och nu asade jag mig ner till gymmet till och med. För att ha lite elände har jag min tennisarmbåge tillbaka, som jag tänker lösa med massa hojköra.
              Så där har ni nuvarande plan.

Originally posted by hondasteve View Post
              Calle jag läste i Rd om olika tips om verktyg mm att ha med sig på långturer. Har du några bilder på det som du förvarar i luftfilterboxen och hur det är fastsatt?
              Inte egentligen. Buntband där det passar bara.

Comment

Jag vill ha en L och en S...
                Gärna i Annan färg denna gången .

Comment

Originally posted by *Carla View Post
                  Jag vill ha en L och en S...
                  Gärna i Annan färg denna gången .
                  Har redan designen klar i huvet. Nytt år, ny färg.

Comment

Dakar-satsningen hänger verkligen på en tråd nu. De jag tänkt dela lastbilen med är samma snubbar jag delade Memo-bilen med. 4 snubbar från Turkiet, där två är proffs och två som är som jag typ. De har inte fått klartecken från motsvarande Svemo efter ett regeringsval. Ensam = projektet AV. 2016 hänger i luften asså, men trägen vinner. Har slängt ut lite metkrokar, men det ser lite mörkt ut...

I övrigt har vi kört rally i Albanien som gick som smort för mig och jag fick nytändning nu när min armbåge inte längre är besatt av djävulen (skaffa er aldrig tennisarmbåge). Hem, tvätta kläder och packa igen inför nästa race. Engelsmännen tjatade mig till 2-dags enduro i Wales, så jag skall åter igen testa leran där. 540 pers på start och jag är enda Svensk. Flaggan packad och hoj lånar jag plats. Synd bara att jag söp bort datumet och missade flyget imorse. Hem och bokade nytt bara för att det är så djääävla kul, men nu är jag i alla fall snart på väg. Skall försöka skriva ihop nåt ljug efteråt.

Comment

Härligt!!
                      F.d. Evil Invader

M Motoadventures Hojresor

Comment

Jag vill ha en Large... den gröna favorittröjan börjar bli urtvättad och stödet för att få dig till omstart är nog minst lika stort som sist ska du veta!
                        Expert på att "hitta vilse"!

Comment

Något nytt Calle?

Comment

Inte direkt. Skall snacka runt med lite folk här nu innan Dakar och kolla läget.

Comment

Ok, detta har hänt:

Ett gäng Dakarentusiaster samlades i somras för att reda ut om vi kan starta ett Sverigelag och på allvar dra igång det som alla vill och tänker. 6 potentiella förare och två mekar där jag sade att jag är nr 4, dvs när vi är 3 är jag på. Jag köpte Hasse Jiraedals gamla rallyhoj, en 570 vinkelhusa med Berglundskit för att visa att jag menar allvar, och senare också en standard 450 med lågt timtal att bygga rallyhoj av. Vi hade sagt att vi spikar teamet i höst. Tony var en av medlemmarna som gick bort nyss och då var vi nere i 5. Svalt intresse är alltså anledningen att jag nu hoppar av satsningen. Jag kommer sälja av allt som heter Husaberg och försöka starta upp detta vid senare tillfälle. Rallyhojen och alla delar redan sålda och de två 450:na åker på annons idag. Tack alla ni som hejat på, det kommer mer hursomhelst.

Comment

Working...
                              X