Announcement

Collapse
No announcement yet.

Registrera om mc till tävlingsfordon

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Registrera om mc till tävlingsfordon

Någon som har erfarenhet av att regga om en landsvägsreggad hoj? Är sugen på att slippa montera besiktnings-kittet vartannat år...

Dock så verkar besiktningfirmorna skydda sina framtida intäkter, Bilprovningen: 1510:-, ingen station i Stockholm, måste åka till Södertälje eller Uppsala.
    Dekra: kan inte ge pris i telefon, låter dyrt...
    Carspect: Svarar inte ens i telefon...

TE 510-06, WR250 -04
    Gamla synder: XR 600R -90, XR 600R -87, Husqvarna 400, , Matchless 650 -57, Triumph Trophy 650 -66, BMWR75RS-74, HD1200 sportster...

Originally posted by uaj64 View Post
    Någon som har erfarenhet av att regga om en landsvägsreggad hoj? Är sugen på att slippa montera besiktnings-kittet vartannat år...

Dock så verkar besiktningfirmorna skydda sina framtida intäkter, Bilprovningen: 1510:-, ingen station i Stockholm, måste åka till Södertälje eller Uppsala.
    Dekra: kan inte ge pris i telefon, låter dyrt...
    Carspect: Svarar inte ens i telefon...
    Vart kör du med hojen?
    Om du bara kör på bana så behöver du ju inte besiktiga alls.

Comment

Jag kör mest med FMCK Stockholm på Myttinge och Kungsängen. Myttinge har ingen banlicens så besiktad påställd hoj är krav. Av någon anledning så kräver FMCK även samma för träningskörning på Kungsängen, som har banlicens, så därav behov av besiktad hoj...
      TE 510-06, WR250 -04
      Gamla synder: XR 600R -90, XR 600R -87, Husqvarna 400, , Matchless 650 -57, Triumph Trophy 650 -66, BMWR75RS-74, HD1200 sportster...

Comment

Finns hoj märken som är enduro reggade bara från början så slipper man blinkers å sånt...
        Annars kan man ha en nyare hoj för dom första 4 åren slipper man besikta...
        Har man ordning på sin hoj så tar de inte lång tid å montera å koppla in ett par blinkers.. Å de gör man bara var annat år..

Comment

Ja du..., efter två år så har jag kört minst 120 timmar Enduro sedan förra gången besiktningskitet var monterat, det brukar inte vara mycket som funkar längre, dvs skit i blinkersomkopplaren, trasiga kablar etc. Det brukar ta ett par timmar för mig att fixa detta, helt onödigt jobb för 10 minuter efter besiktning åker grejorna av.

Men just nu lutar jag åt att jag skippar omregistrering, verkar alldeles för komplicerat och dyrt...

Köpa ny/annan hoj?, kanske inte tipset jag räknade med men vi är alla olika...
          TE 510-06, WR250 -04

Comment

Om olyckan skulle vara framme kan jag av erfarenhet rekommendera att alltid sträva efter att ha en påställd och trafikförsäkrad hoj så man själv är försäkrad i endurospåret. Gissar att det inte blir samma typ av försäkring på en tävlingsreggad hoj men detta kanske någon kan svara på :)

Ersättningen från trafikförsäkringen är betydligt bättre än tex den privata olycksfallsförsäkringen som jag har. Licensen är inte mycket att hänga i granen tyvärr när det gäller ersättning och gör man en ordentlig piruett är den ersättningen man kan få guld värd.

Rena sömnpillret att läsa på om försäkringar dock..

Comment

Working...
            X